04.12.2010

RØDE EPLER

Nææh, jeg er ikke skapt for denne kulden, og jeg kunne definitivt aldri blitt polfarer! Esken med julepynt befinner seg i en iskald bod, der kan glitter og stas få ligge fint i fred for alt jeg bryr meg. Ikke om jeg orker fryse fingrene av meg for å lete frem noen julekuler. 
Dermed blir det jul i stuen med enkle grep, og enkelt kommer det til å bli hos meg denne julen, det var forøvrig også tanken før fimbulvinteren slo til.  Minst mulig dilldall og heia lite, men effektfull julepynt!  

Røde epler er vel noe av den enkleste julepynten som finnes, sammen med et stearinlys og en julekopp blir det akkurat passe "julete". Best av alt, man spiser opp pynten etterhvert, og slipper jobben med å pakke den vekk for oppbevaring!

  Har dere gjort dere tanker om hvordan dere skal pynte til jul?  Spartansk, frodig, tradisjonelt eller en fin blanding? Hva enn man velger - jeg slår et slag for mangfoldet!  Kjedelig om alle kjører nøyaktig samme stil, sant vel?  Ha en fin lørdag, folkens!

20 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Sååå koselig!
Du er så flink og alt irundet deg er sååå koselig!
Ha en fin dag Lisbeth:)

Livy sa...

Så koselig det er hos deg!! Jeg er også en frysepinn som ikke orker å stå ute i kulda(men mannen min gjør det utroligste for sin gravide kone omdagen *he-he* ;) )
Jeg er veldig glad i den nordiske julen jeg, og liker så godt å pynte med hvitt, rødt og grønt. Jeg er veldig glad i å ta natuern inn, så mose, kongler og granbar kommer nok frem her i løpet av desember. Hyasinter og amaryllis er også favoritter!

Ønsker deg en fin lørdag! Klem fra Livy

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Får du også "hjertebitt" når du spiser epler? :)

Fågel Blå sa...

Underbara juliga bilder från dej!!!!
ha en fin Lördag!
Kram Kathrine

Fem Høns sa...

For nokre lekre julebilder! Enkelt og fint :) Det er tross alt ikkje jul heilt enda!
Ja, korleis pynter me til jul? Me har jo jul til alle stilar. Minimalistisk, nostalgisk, klassisk og tradisjonell jul :)

Simones Country Home sa...

Heia.

Ja enig med du, hvorfor dra opp alt dette gamle blinkende julepyntet når en kan gjøre det enkelt. Koselige bilder du viser. ;o)

Klem Simone

snippen sa...

Det er det fineste juleeplet jeg har sett! :) Fikk lyst til å herme...

White cotton grass sa...

Härliga bilder!

Jag vet egentligen inte riktigt hur jag pyntar. haha
Förra året var det väldigt spartanskt, i år har det blivit mer.
Så kanske om några år är det riktigt frodigt här hemma :)

Trevlig lördag!

kram

Mitt hvite hus sa...

Ja du klarer å lage stemning med enkle grep også du... vakkert..og julete...

nå er det mildere...kanskje du orker å hente kassene med julepynt i dag O=)=))

Ønsker deg en fin og koselig adventshelg..

klemmer =))

AbluMoo sa...

Så fint hjerteeple. :)

Min jul blir full av tradisjonspynting. Jeg har boden full av nisser, og de må frem, hvert år. Selv om jeg reiser bort og feirer jul hos andre pynter jeg hjemme hos meg selv også, for jeg kommer jo hjem i romjula, og da må det bare være full jul i huset, til godt over nyttår. Jeg blir nok ikke en av dem som rydder bort julepynten 1.januar med det første.

Smil fra AbluMoo :)

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakker og god pynt hjå deg..
Må vel leite fram litt..
Men framleis er det lilla som råde grunnen her :-)

flott helg til deg og dine♥

Heims verden sa...

Hehe:D Morsomt:) Syntes absolutt du har fått julestemning da;)

Fin lørdagskveld til deg!

Atelier Kari sa...

Morsom med hjertet i eple og frisk dyp rødfarge. Flott brodert julepute også! Ha en fin og kreativ Adventshelg!

Nooria sa...

Jeg fikk nå julestemning av dette innlegget :-)... og så fikk jeg en idé til et blogginnlegg. Jeg skal svare på spørsmålet ditt om hvordan jeg skal pynte til jul i et eget innlegg.

Ønsker deg en fortsatt deilig adventshelg. Regner med at du tenner masse levende lys, koker deg mange polkadotkopper med noe varmt og rigger deg til under et teppe.

tante fiolett sa...

Det enkle er ofte det beste;) Lekre detaljer i hjemmet ditt! Her i huset blir det nok litt blandings, men det er nok den nordiske og tradisjonelle jula som ligger hjertet mitt nærmest..♥
God helg:)
Klemmer fra Jeanette

Hilde sa...

Så skjønn pynt - rødt og hvitt er jo veldig vakkert! Hos meg er det en salig blanding av alle stiler som har vært de siste 20 årene tror jeg... Sukk!
Klem HIlde

Unknown sa...

Nydelige bilder! Enkelt og lekkert...
Herlig bilde i innlegget under også.

Ha en flott adventshelg, kjære du:)

ANETTESHUS.COM sa...

Dette ser da KJEMPE-koselig ut, Lisbeth!! Jeg er også "fan" av naturlig julepynt. Epler er noe av det mest dekorative og flotte vi har;) Sååå "julete og koselig":))

STOR klem
Anette:)

Garden Angel sa...

Julestemning i massevis hos deg Lisbeth:))
Kjempesøt pute med God Jul på. Har du brodert?

Skjønner godt at du ikke orker å hente julepynt i den kalde boden.

Samme greie her med en grangirlander jeg skal henge opp ved inngangen....brr....
Venter på at gradene skal stige litt, før jeg orker å stå ute å henge den opp;)

Røde epler er jul for meg også:)
Ha en fortsatt fin helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga bilder du visar Lisbeth. Så fint med röda äpplen som dekoration mot allt det vita.

Hemma hos oss blir det dekorationer i mestadels vitt och grönt i år, men några få detaljer i rött.

Önskar dig en riktigt trevlig 2:a advent, i detta vackert vita Bergen! :-)