14.12.2010

JUL PÅ KJØKKENET

Joda, man ser da etterhvert tegn til jul på kjøkkenet. Ikke overfloden akkurat, men nok julestæsj til at en merker det er desember og ikke juni. Mellom kjøkkenet og stuen har vi altså doble dører. Dører som bruker få like kranser på seg til jul. Men hør dere, hvor inni granskauen vanskelig kan det være å få puttet 2 like kranser i samme kartong?

I fjor hadde jeg 2 kranser av samme sort, det har jeg ikke i år. Til sammenligning skiller jeg aldri et par skøyter eller et par skistøvler, de havner alltid i samme kasse. 2 kranser derimot.... *urk*  Den ene døren er pyntet og klar for jul, den andre ikke, det er like irriterende som en stikkende ullgenser. I god Lotta-fra-Bråkmakergaten-ånd klippet jeg dør uten pynt bort fra bildet. Ha!  ... men jeg lever i håpet og leter videre.
 
Som dere ser har denne familien stor tro på smisk. Jo bedre grøt, jo mer fornøyd blir nissen - hvilket selvfølgelig fører til at alle ønsker oppfylles! 

12 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig innlegg Lisbeth :o)

Joda pynten kan plasseres i de div esker/kasser....snakker selvsagt ikke av erfaring ...hi hi
Den andre kransen ligger nok i den innerste kassen den ...

Håper at du koser deg i julepyntingen ..det har jo sin egen sjarm :o)

Hilsen fra Solveig G

Siren sa...

De eplene var bare helt skjønne...jeg fikk så lyst til å spise de...hehe. Kos deg med julepyntinga, her begynner det også å bli jul på kjøkkenet. Siren :)

Mitt hvite hus sa...

Herlig...ja pussig dette at pynten forsvinner... det er borte litt av hvert her og..men det må jo finnes et sted da..

Klemmer =))

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så nydelige epler - heeelt til å spise opp!

Det var noe kjent med ting som bare "forsvinner", og jeg håper dere finner igjen kransen som brått ble borte...!

En god førjulsdag!

Klem Cathrine :-)

Unknown sa...

Åh du rara så mkt vackert och vilken julkänsla jag fick här på din blogg! KRAM

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Solveig!

Takk for gode ord!
Jepp, det er det jeg frykter- at kransen ligger i kartongen bak dukkevogner, sparkesykler, malingsspann og alt det andre rotet. Puh!:)
Ha en fin dag!
Klem

FlorasFrue sa...

Irriterende å ikke finne igjen..kjenner meg igjen. Men ett år hadde vi lagt en krans med røde bær sammen med den andre julepynten..det viste seg at de røde bærene var ekte og dermed ganske råtten etter et år... All julepynt måtte kastes *snufs*

Fine bilder!
Klem

Ingvild sa...

veldig fine epler så klart , men jeg likte ekstra godt mistelteinen. Har du laget den selv???? kjempegod ide ihvertfall:)
...kjenner meg igjen i at ting blir borte underveis, ifjor fant jeg ikke påskepynten før i "siste sekund", viste seg at jeg hadde bytte esker med julepynten og glemt det ut, he he . Alt er mulig !

Lilliannes verden sa...

Herligt innlegg! Kjenner meg igjen i det med kransane ;)
Men for ei herleg smisketavle då :)

Lappeline ♥ sa...

Ååå det var godt å høre at slikt skjer hos andre også...den dukker vel opp.Koselige bilder.
nydelig fin den jakken din i forrige innlegg ...jeg onsker meg en slik også.
Her er det litt vasking og julekort skriving
Ha en fin kveld

Klem

Maliva`s verden sa...

Nissen kommer garantert til deres vakre julehjem;o) Herlig innlegg.
Ønsker deg fortsatt en fin førjulstid.
Klem fra Maliva

Norwaystyle sa...

He he. Smisking med julenissen falt jeg for. Jeg smiler stort her jeg sitter. De eplene så utrolig gode ut.