30.12.2010

NYTTÅRSBORD

Et gnistrende hvitt bord ble det i år. Jeg har strødd sånn ca.2 kg sukker midt på bordet for å skape et inntrykk av vinterlandskap. Sukkeret glitrer og gnistrer i stearinlyset. En liten lyslenke snor seg mellom pynt og hvite blokklys i ulike størrelser. Blomstene er Saintpaulia som er satt i små vaser, eggeglass og miniatyrflasker. 

 Ikke noe dilldall på tallerkene, de skal av igjen og varmes før maten blir lagt opp. Menyen er røykt pinnekjøtt dampet på bjørkepinner, ribbefett, kålrabistappe og poteter. 

 Denne retten, som så mange andre, skal alltid serveres på varme tallerkener. Sånn er det med den saken.:)Flasken med ballerina som danser i sin 50 år gamle likør med svevende gullflak er uten unntak alltid med på nyttårsfeiringen. 

 Flasken er et kjært, kjært minne fra mine besteforeldre. Den inneholder en spilledåse som spiller "Blue Danube Waltz" av Johann Strauss, som liten kunne jeg sitte i timesvis og se på ballerinaen der hun danset rundt og rundt til musikken.

Her gjenstår det bare å lage til fine poser med godteri til julebukkene som kommer syngende i morgen. Superkjekk tradisjon. Tudelu!

24 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Nyyyydeleg dekka bord☺
Treng ikkje sette ekstra sukker på bordet vertfall☺ hehe
Kjempelekkert nyttårsbord☺

Godt nytt år☺

Klem M♥

Manne's hverdag sa...

HELT UTROLIG NYDELIG DEKKET NYTTÅRSBORD!!!

Tusen takk for flott inspirasjon!!!

GODT NYTT ÅR TIL DEG OG DINE!!!

Hilsen
Marianne

Tee of Vinnord Cottage sa...

Lekkert!!! Jeg har også tenkt på det der med sukker som snø.. kanskje blande perlesukker og vanlig sukker... men... jeg har en pus... og pus+poter+sukker = my kliss!!! Så da har jeg unngått det... men nå fikk jeg neimen lyst igjen. For bordet ditt ser SÅ flott ut :) Jeg GLEDER meg sånn til Nib sin utfordring, og håper du melder på ditt bord!!! :D Godt Nytt År!!!

Hulda sa...

Et elegant og vakkert nyttårsbord du har dekket. Nydelig ballerina, som fikk meg til å tenke på nyttårskonserten fra Wien. :) Herlig!

Unknown sa...

It's just lovely , really beautiful! I enjoy with the ballerinas =D

Blått til lyst sa...

Nydelig og delikat bord!
Masse detaljer og harmonisk helhet *s*
Jeg har aldri tenkt på å helle sukker utover bordet, men lekkert ble det. Så er ekstremt søtsugne gjester sikret litt ekstra, også..
Et godt nytt år - Liv

Blått til lyst sa...

Nydelig og delikat bord!
Masse detaljer og harmonisk helhet *s*
Jeg har aldri tenkt på å helle sukker utover bordet, men lekkert ble det. Så er ekstremt søtsugne gjester sikret litt ekstra, også..
Et godt nytt år - Liv

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så fantastiskt vackert nyårsbord, vilka lyckliga matgäster runtom det!!! Otroligt fint! Jag har en aning enklare nyårsdukning för två...

Gott Nytt Bloggår Lisbeth, Penny & Co!!! Mari.

Gry sin lille verden sa...

Kjempelekkert festbord :o)

Tina sa...

Her blir det fest ser jeg, vakkert pyntet og så genialt å bruke sukker. Godt nytt år til deg!

Fågel Blå sa...

Underbra bilder!
Önskar dej Ett gott NYTT ÅR!
Kram Kathrine

Lappeline ♥ sa...

Vakkert...flinke du
Ha en fin kveld

Klem til deg

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så himla fint! Super idé med socker på bordet, blir verkligen en härligt gnistrande känsla.

Själv är jag nettop färdig med påsar till julebukkene. Det blir vårt första Nyttårsfirande i Bergen, så jag hoppas verkligen jag köpt tillräckligt med godis! Min man menar att det har vi garanterat... :)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Guttemamma sa...

Virkelig et nydelig bord!! Har dekket til i morgen jeg og, får vel knipse og vise i morgen..
Godt nytt år!!
Klem fra Anette♥

My home is my Castle sa...

Vil få ønske deg et riktig Godt Nytt År !
Gleder meg til å følge deg videre :)

Klem,Kari

Hanne Valkoinenleinikki-blogi sa...

Happy New Year to you!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbar nyårsdukning. Tack för all inspiration du bjuder på. Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR.
Kram Theres

Anonym sa...

Så utrolig lekkert bord du har dekka
Kos dere masse ikveld

Thelma Louise sa...

lekkert, delikat, stilfult.:-)

IfraLahell sa...

Nydelig bord, og kjempe lekkert med alt sukkeret. Ønsker deg og dine en herlig feiring og alt godt for det nye året!

:) IfraLahell

Tove `blogg verden sa...

Trodde jeg kommenterte hos deg i går jeg ; ) !!
Fantastisk flott bord iallefall !!
GODT NYTTÅR!!
Klem Tove

Anonym sa...

WOW!! Superfint nyttårsbord! Dette likte eg:) Fannt deg hos NIB og kommer gjerne igjen:)

Godt nytt år til deg!

Klem Anita

Anonym sa...

Kjempelekkert Lisbeth!!
Masse lykke til i konkurransen og godt nytt bloggeår.
Klem Elin!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

For et vakkert nyttårsbord, og for en koselig blogg du har!!! Du skriver så fint :)

Klem fra Stine