29.12.2010

AMARYLLIS

Lille julaften blomstret amaryllisen med 4 vakre, store klokker. Perfekt! Snakker meg om tidsinnstilt skjønnhetsbombe. Noen planlegger jo dette i detalj, men det gjør ikke jeg. Planten ble kjøpt, og jeg tenkte som så at den blomstrer når den vil. Lykken er at det er like før den slår ut 4 nye blomster, kanskje jeg er så heldig at det skjer på nyttårsaften! 

 Blomstene har akkurat de fargene jeg liker best, hvite med et lekkert rosaskjær i seg. Denne vil jeg ta vare på, så da er det til å lese seg opp på amaryllis, jeg kan ikke for mye om denne løksorten. Har du tips og råd om hvordan jeg skal holde den i live og få den i blomst igjen tar jeg imot med glede! Nå nærmer det seg nyttår og vi rydder og pynter både ute og inne. Her er en liten tyvtitt av et halvferdig festbord. 

 I morgen satser jeg på at bordet er ferdig pyntet og dekket, så da kommer det selvfølgelig bilder av festbordet her på bloggen. Tusen takk til alle dere som tydelig så at pepperkakesauen hadde fått ull - you made my day!:) Ha det godt så lenge!

10 kommentarer:

Hulda sa...

Så nydelig amaryllis! Herlig med det litt røde inne i det hvite. Flotte bilder, og nydelig dekket bord.

Likte så godt bildene under også, fra stuen. Ser veldig koselig ut, og akkurat passe julepyntet. :) Fine tekstiler i sofaen.

Jeg har lagt ut noen bilder fra badet vi holder på med. Ble litt jul der også. :)

Fågel Blå sa...

Hej!
Så fina bilder från dej!
Önskar dej ett Gott Nytt År!
Kram Kathrine

Lappeline ♥ sa...

Nydelig fin blomst hos deg.......kan ikke noe særlig om denne blomsten.
En liten omtale om fana jakken din på bloggen min.
Ha en fin kveld

Klem til deg

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert, så vackert....jag visar min enkel nyårsdukning i morgon, ett rikigt gott nytt bloggår önskar jag dig Lisbeth! Mari.

vitadrömmarobusigabarn sa...

så otroligt fint du har fina bilder jättefint hem ha en fin dag kram Tina

ANETTESHUS.COM sa...

VAKKERT!!! Min røde amarllis blomstrer med HELE 6 klokker i år!! SÅ heldig har jeg aldri vært før:)

Nyt romjulsdagene!

KLEM KLEM
Anette:)

Marie sa...

Tvi, tvi for blomstring på selveste nyttårsaften :) Den var nydelig!

Klem Marie

Millygarden sa...

Vacker vit amaryllis! Har en jag med som är på g att slå ut!

Gott nytt år!
Kram Marina

Skatan sa...

Hej frun!

jag tittar in för att önska ett gott slut. Hoppas allt är bra med dig.

kram,

Anna

Tove `blogg verden sa...

Nydelig nyttårsbord!!! Gleder meg til å dekke på her i morgen !! Kan ikke starte så tidlig pga ei lita frøken på 15. mnd. som elsker å rive ned duker..... : D
Ønsker deg og dine et GODT NYTTÅR
Klem Tove