21.12.2010

JULENISSEN

Selvsagt må nissen få være med, skulle bare mangle. I alle fall noen små utgaver som har luen så langt ned i ansiktet at de ikke ser det spøtt, sikkert like greit:) Nissene er strikket og tovet for mange år siden, oppskrift finnes i boken Krymp
 Et lite glimt av en tulle på 3 år er det plass til. Hun var overhodet ikke redd for julenissen, den biten tok hun med stoisk ro. Var du redd? Jeg husker ikke noe fra scenen på bildet, men jeg fikk altså en blå Simo dukkevogn som senere ble utstyrt med både handlenett, vognpose og nydelig heklet pynteteppe. Jada, dukkevognen lever i beste velgående, nesten like fin som da den var ny. Dukken lever også - såvidt. Et langt opphold på dukkesykehus ville gjort underverker.:) Ha en fin dag, alle!

8 kommentarer:

mali-mo sa...

Har oppdatert meg og nikost meg med dine nye innlegg siden sist. heerlighet så herlig julete du har det Lisbeth! Faller helt i staver ;)

Mitt hvite hus sa...

Kjempekoselig innlegg Lisbeth...

husker ikke om jeg var redd....men gledet meg veldig ..det husker jeg iallefall..

Kos deg de siste adventsdagene..

Klemmer =))

Mitt hvite hus sa...

Kjempekoselig innlegg Lisbeth...

husker ikke om jeg var redd....men gledet meg veldig ..det husker jeg iallefall..

Kos deg de siste adventsdagene..

Klemmer =))

Mia sa...

Hallo Lisbeth!
Wonderful Blog!

Happy greetings from germany! :) And GOD JUL!

Gisa

KKvinneblogger sa...

Akkurat en sånn dukkevogn fikk min fire år yngre søster til jul et år. Jeg var ørlite misunnelig, men jeg var jo for stor til sånt, da :)

Unknown sa...

Du har det så fint og julekoselig hjemme! :) Nyt de siste førjulsdagene. Klem!

Linda sa...

En sånn Simo dukkevogn har jeg også, fikk den til jul i 1971. Har den ennå, like hel og fin, mørke blå.

Søt liten nisse, og så julestemning jeg får av å titte inn til deg!

Ha en super julefeiring, klem Linda

Landcharm sa...

Herlig bilde! Bildene i dine innlegg nedover her er et syn for øyet. Tusen takk!