08.12.2010

LYSER VEI FOR NISSEFAR

Jeg har vært usikker på om husene fra Walters skulle få være med på julefeiringen i år. Sinkhusene har bodd her i 3 år, og jeg kjenner vel at jeg er litt lei de sjarmerende lyshusene. Men du så godt jeg husker det lille hjertehoppet jeg kjente første gang jeg så husene, jeg syntes de var knallfine .

Anyways, jeg har båret husene rundt i heimen, satt de ned og hengt de opp, men nei. De ble til slutt forvist ut i hagen og opp i prydbusken Snøbær. Der henger de så fint og lyser vei for nissefar!

 Om du ikke allerede har Snøbær i hagen så anbefaler jeg busken på det varmeste. Dette er en busk som var vanlig i de gode, gamle hagene. Det er ikke uten grunn, den er lettstelt og vakker året rundt!

14 kommentarer:

solstrands sa...

Sinkhus er fremdeles populært hos oss. :)
Flotte bilder!

liven sa...

Heisann!!
Synest de er koselige disse men nå er det jo kommet så mange etterligninger! Blir ikke samme stasen da!
Mulig de ruster når du henger de slik Lisbeth....men det er jo koselig stemning da!
Snøbærbusk har jeg ikke ....men takk for anbefaling!

Ha en fin onsdag :o)

Mitt hvite hus sa...

koselig å henge de ute..,har bare et lite hus jeg... det får stå inne...

ja nå kan iallefall nissefar komme til dere..

ha en fin dag Lisbeth.

klememr 0)

Jannicke sa...

så lurt å flytte de ut! det tåler de jo fint... og synd å la dem ligge bortgjemt gjennom julen :o)
nydelige bilder, as always!!
Klem J.

emblas-kanel sa...

Så koselig det ble med de husene i snøbærtreet. Treet var også helt nydelig, skal tro om det vil trives i nord.
Ha en fin onsdag.
:-))

Christine C sa...

Er fortsatt ganske sjarmert av de sinkhusene jeg ;-) og jammen ble det fint med dem utendørs også!
Ha en fin dag videre. Klem, Christine

NIB sa...

Så fine bilder Lisbeth! Syns lyktene er veldig flotte, hihi - både innendørs og utendørs, men kjenner godt følelsen av at en vil ha litt forandring. Og ute ble det jo helt LEKKERT:)

Takk for hyggelig hilsen på flittiglisene! Ser ut til av bildene at din advent er i god:):) Ønsker deg en varm førjulstid!

Solveig

Tee of Vinnord Cottage sa...

SAmme her... gått litt lei de... men de ER jo fine... bare.. de tar sånn plass... Mine har blitt "forvist" til terassen, der de utgjør en liten by utenfor døren :) Det ble koselig.. Etter å ha flyttet de HIT OG DIT i hele heimen :)

KKvinneblogger sa...

Så koselige sinkhusene var som utendørs lykter i snøbusken :)

Hilde sa...

Så flott det ble! Snøbær er vakkert - synes det er godt at noen oppfordrer til å ta vare på noen av de gamle prydbuskene!
Jeg har ikke hatt mine sinkhus så lenge, så mine er fremme hele tiden de - ønsker meg et slikt mumie hus, men har ikke funnet det ennå... Jeg er jo en litt tregis så jeg må liksom ha sett tingene en stund før jeg henger med...

Å henge de ut var i hvertfall veldig lurt, så nå vet jeg hvor mine skal til sommeren...
Klem Hilde

Refleksjon på livsvegen sa...

Så søtt!
Eg har ikkje slike i hus .. :-)
ja ikkje ute heller..
Men fine er dei både ute og inne!

kos deg♥

Viola sa...

Blir vackert i trädgården med fina zinkhus, här är det en kall och hård vinter och det är bara början, vi har massor med snö redan, var med i min konkurrense och ta en jullott, ha en fin kväll, klemmer

snippen sa...

Det ble veldig fint!! God idé!

Naturally Carol sa...

I think we humans are funny, we love something and then we get restless with it and move it from first position and eventually it moves out slowly! We are very fickle with our fads.