01.03.2010

"VÅRTEGN PÅ MANDAGER"

Hei og hopp! Det er 1. mars og "Vårtegn på Mandager" kjøres i gang. I år, som i fjor, er det Viveke med bloggen Humlebacken som har samlet bloggere fra hele Sverige og Norge. Vi er ca.80 bloggere som hver mandag jakter på vårtegn fra vårt distrikt, og jeg representerer Bergen. Her kan du se hvem som er med.  Utrolig artig å følge med på vårstemningen hos de forskjellige bloggerne. Jeg husker så godt i fjor, noen koste seg med å rydde i bedene, mens andre måkte snø!

 I år har vel de fleste av oss et vinterlandskap utenfor vinduet, men fine vårtegn skal vi alltids klare å hoste opp. 

 Og mitt vårtegn? Jo, Mårbacka stiklinger som jeg håper vokser seg stor og sterk. Til sammen har jeg tatt 15 stiklinger, foreløpig ser alle ut til å trives. Krysser fingre. En annen kjekk sak: I dag lanseres Bloggpuls. Gratulerer alle som har jobbet som noen helter for dette prosjektet. Lykke, lykke til!

28 kommentarer:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Detta är just vad jag behöver & lite pussigt för mitt Måndags & första mars inlägg (Publiceras i morgon bitti) har nästan likadana koppen om än med annat fyll ;D
Dock älskar jag & har ditt "Fyll" som en solklar sommar Favorit!! Hoppas dom växer sig stora & starka.

Detta måste jag ju bara följa för att inspireras & längta efter våren.

God Klem & Glad Mars månad! Vi önskar ljuset välkommen

Simones Country Home sa...

Så koselig med planter oppi de koppene da. ;o)

Ha en fin fin uke.

Klem Simone

Linda sa...

Det var vår det,deilig når en kan drive frem blomstene igjen.
Ha en fin mandag!Klem :))

FlorasFrue sa...

Herlige bilder!!
Jeg frykter at mine ikke har overlevd en vinter i kald kjeller uten særlig vanning...men kanskje jeg kan hente de opp i dag?

Ha en fin, fin dag!

Anonym sa...

deilige vårtegn :o) og gratulerer med Bloggpuls!!!

Ha en deilig mandag.. klem fra mæ

Viveka på Humlebacken sa...

Underbart!! Jag älskar pellisar och framför allt Mårbacka. jag brukar övervintra mina men sticklingar har jag faktiskt aldrig lyckats med.. det verkar svårt att få dem att ta sig..
kram

Hulda sa...

Så skjønne bilder, Lisbeth! Pelargonium gir virkelig vårstemning. Så flott med bladene i Greengates lattekopper.

-Kamilla- sa...

Så koselig med vårtegn på mandager, pelargoniene er jo så flotte! Kos deg med våren! *Klem*
-Kamilla-

IngunnBW sa...

Koselige vårbilder, Pelaronia som kommer frem fra kjellere er et sikkert vårtegn :) Kjempesøte de små stiklingene i koppene!

I fjor hadde vi vintervær til laaangt uti april. Kjempefrustrende å se den ene etter den andre vise vårbilder med løkblomstring. Er heeelt klar for vår ute jeg nå, men da burde solen være så vennlig å vise seg snart. Den har visst gått i hi virker det som

Elzie sa...

Nog ser det trevligt ut alltid med Mårbackapelargoner i koppen. Här ser det mindre vårigt ut idag, det snöar och snöar och blaskigt är det. Inte alls kul efter en härlig vårhelg.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anette Willemine sa...

Herlig å se at det begynner å dryppe fra taket. :))

Nå kommer det vel til å koke inne på alle bloggene her. *Smiler*

Ønsker deg en deilig uke!

Klem fra
Anette Willemine

Missfryd sa...

Det er herlig å se det spire og gro også fra små, søte kopper:-)
Er ikke mange vårtegn å finne her hos meg ennå, men jeg lengter...
Ha en flott uke.
Klem Ingrid

Datt sa...

Vinter ute, vår i hjertet! ;)

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ deilige vårtegn taes i mot... herlige stiklinger.. har noen her jeg også..

Lykke til med Bloggpuls..

Klem Kerstin

kullervilla sa...

Härligt med små skott av mårbacka så söt planterat i kopparna.
kramiz//kullervilla

Herr og Fru Nordnes sa...

mm... nå fikk jeg et pust av vår over meg her gitt! Så pent og enkelt!

KlemE

liven sa...

Koselig vårtegn Lisbeth!!Søte små i greengaten :o)
Stiklingene jeg har tatt er "dauet"....men pelargoniene som jeg har klippet ned kommer nå med nye blader :o) Prøver meg på igjen med stiklinger snart!!
du har så mye fint i hagen så skjønner du er fornøyd med det!! Drev å flyttet og fjernet en del i fjor....og fortsetter i år!!
Men først blir det å se hvilken vår og sommer vi får....og den bør bare bli varm!!!!
Ha en flott marsuke :o)

Nooria sa...

Det ser ut som du i likhet med meg har en lykkelig mandag :-). Dog har ikke jeg tatt stiklinger av mine pelargonier enda. Du minner meg på at de må få flytte inn fra garasjeloftet i det minste. Jeg kvier meg litt, for de kommer til å fylle hele stuen :S.

Gratulerer med Bloggpulslansering! Det blir spennende å følge med!!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Lisbeth!

Jag var inne hos Anetteshus för en stund sedan och såg er idé med Vårtecken, väldigt trevligt!

Härliga pelargon sticklingar i de söta Greengatekopparna!!!

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia

PS Bloggpuls? Det låter spännande, skall kika in på länken nu direkt.

Landcharm sa...

Å, dette var et vakkert vårtegn! Gleder meg til å se flere.

Min stil sa...

Flotte, vårlige bilder. Hærlig!
:) Susanne

Min stil sa...

Flotte, vårlige bilder. Hærlig!
:) Susanne

Min stil sa...

Flotte, vårlige bilder. Hærlig!
:) Susanne

Karin Lindström sa...

He Lisbeth!

Vilka underbara vårtecken bilder. Ja, det blir nog innomhus bilder från de flesta. Hos oss vräker det ner idag igen. fy nu är jag less på snön.

Ha en riktigt bra vecka. Hoppas snö övergår i tö;)

Många kramar

Karin

Snäckskalsdalen. sa...

ÅÅhhh så fina små pelargonior! Det är då våren! Härligt!
Agneta

Fru Tankefull sa...

Så deilig å se at det spirer og gror! Det er håp!!!
Jippi :-)
Stor klem, Susanne

Viola sa...

Nog har du rara vårtecken hos dig, fina pelargonsticklingar i så vårliga krukor, hoppas dagen din varit bra,

kram VIOLA

Anonym sa...

hvorfor ikke:)