16.03.2010

MER KJØKKEN OG LITT BLOGGNYTT

Her lager vi mat! Helt enkel og grei innredning, keramisk platetopp innfelt i disken og ovn under. Jeg husker hvor mye frem og tilbake det var da jeg skulle bestemme planløsning, enten ovn under platetoppen eller innfelt i høyskap. Om det skulle blitt høyskap måtte det plasseres på andre siden av kjøkkenet for at det skulle se skapelig ut, men da måtte jeg frakte varm mat tvers over gulvet. Det var bestemt ikke et godt alternativ. Å balansere flytende, kokvarm lasagne tvers over gulvet anser jeg som risikosport, ikke noe for denne damen. 
Jeg vil i det hele tatt ikke løfte kokende varm mat opp i luften. Retning ned føles tryggest og mest naturlig for meg. Jeg har ikke angret et sekund på løsningen som ble valgt, heldigvis! Det er dyrt om man skulle angre seg, huttetu. 
Det aller beste med løsningen er god plass rundt platetoppen til å sette fra seg gryter og kar. Dessuten er jeg strålende fornøyd med at platetopp og ovn har seperat kontrollpanel, hvilket betyr at jeg kun har to brytere å vaske. 
Det nærmer seg slutten på oppussingen, men som dere ser mangler det taklister, ett til strøk med maling og så er de klar. Dernest skal det snekres en krydderhylle som skal huse 2 glasskuffer og ny kombinert spise/kjøkkenøy skal på plass. Nok kjøkkenprat for nå.
Har dere oppdaget at blogger har kommet med nye maler?  Mange nye maler og redigeringsmuligheter, f.eks kan man nå få bred blogg og 3 kolonner uten kjas og mas med html koder. O`lykke! Jeg skal ihvertfall leke meg litt en dag jeg har tiden. Malene er ikke ferdig utprøvd, dermed må  man må logge seg på via "Blogger in Draft" for å finne herligheten.

35 kommentarer:

Nooria sa...

For et deilig kjøkken! Du er heldig :-)... eller, det er vel mer riktig å si at du har vært flink.

Mia sa...

Sååå fint som det har blitt, Lisbeth! Jeg går og drømmer litt om et hvitt kjøkken, jeg også, og nå fikke jeg litt mer "vann på mølla". Men så er det noe med å grue seg til alt "underveis-arbeid". Men, når man ser et slikt lekkert resultat som kjøkkenet ditt er jeg mer enn villig til å kaste meg i det... med "underveis-arbeid" og det hele!

Hege sa...

Hei Lisbeth :)

Kjempe fint kjøkken, og utrolig koselig kokekrok!
Vil ha vår no eg og...

Ha en fin uke!!

Klem

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig! Her var det gjennomtenkt. Klem fra meg

KKvinneblogger sa...

Gratulerer med nytt kjøkken! Ser ut som du har fått det både pent og praktisk. La merke til den gode arbeidsplassen rundt koketoppen :)

Anonym sa...

For et nydelig kjøkken!!!! Ovnen/komfyren din er bare superflott. Jeg (dvs min snille, snille mann...!!) har nettopp malt kjøkkenet vårt hvitt, og nå er vi på jakt etter en FIIIN, sort stekeovn. Kan jeg spørre deg hvilke merke din er, og hvor du kjøpte den???

Mvh
Tingeling:-)

Hulda sa...

Takk for bloggtips! Det må undersøkes nærmere. Fine kjøkkenbilder!

Bygatan sa...

Åh vilket drömkök du har Lisbeth.

Jättefint och så hemtrevligt!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Lena

Refleksjon på livsvegen sa...

Vakkert og praktisk!

Spennande viss ein kan få brei blogg utan html rot...
Litt nervøs for å prøve, redd for å øydelegge..

Ha ein god kveld!!

n o r d i n g å r d e n sa...

WOW vilket vackert kök du har, det måste var en fröjd att laga mat där!!! Mari.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Tingeling!

Tusen hjertelig takk for trivelig kommentar!

Ovnen er av merket Zanussi, modell ZBC 741 N.

Klem fra meg.

Hem och Lycka sa...

Å så snyggt!

kram Mia

Manne's hverdag sa...

Kjempekoselig kjøkken!!!

Hilsen
Marianne

Landcharm sa...

Nydelig, og gjennomtenkt kjøkken!

Simones Country Home sa...

Heia.

Så fint et kjøkken, nesten likt mitt...Bare at jeg har større og designa ventilhetta selv. ;o)

Klem Simone

Unknown sa...

Nydelig kjøkken du har!

Og takk for tips, det skal jeg prøve ut. :)

ANETTESHUS.COM sa...

Sååå koselig kjøkken, Lisbeth!!! Takk for titten!!

Ha en fortsatt strålende uke!

Klem
Anette:)

Tove `blogg verden sa...

Kjempe flott kjøkken og ikke minst ser det praktisk ut : ) Hærlig når det er nytt og flott ja : )
Ha en flott dag =)
Klem

Anonym sa...

Hei, Lisbeth.

Tusen takk for svar:-) Nå håper jeg at jeg snart har denne flotte ovnen i hus også. Den er jo bare PERFEKT...?!?! (Vi har faktisk lett litt etter ovn nå, men akkurat denne har vi IKKE sett - er det muuuuli`?????)
Takk igjen, og lykke til med siste innspurt av opp pussingen!!!

Klem,
Tingeling

Datt sa...

Sukk, hadde jeg hatt et slikt kjøkken hadde jeg også likt å lage mat! :P Nydelig! :)

Mitt hvite hus sa...

Virkelig et smakfullt og vakkert kjøkken du har Lisbeth...


takk for tipset..

klem Kerstin

Behindabluedoor sa...

Hei Lisbeth. Kjempeflott kjøkkenløsning, godt du er fornøyd. Hva gjorde at du valgte keramisk koketopp og ikke induksjon??? Skal selv til med opppussing av kjøkken i mai og da skal vi har ny komfyr. Er litt usikker på det med keramisk og induksjon =) Når du finner ut av dette nye med tre kolonner på bloggen kan du kansje sende meg en enkel oppskrift for jeg er ikke så god med slike ting og er redd for å tukle med html koder...hjelp..! Ha en flott dag. Klem,Mona

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Mona!

Svarer deg her siden mange kanskje lurer.

Platetopp og ovn er snart 10 år gammelt, induksjon var nokså nytt og ganske ukjent den gang da.
Jeg liker ikke å være først i løypen med nye "oppfinnelser", andre får prøve ut slik at tabbene blir utbedret før jeg går til innkjøp:)
Hadde jeg skulle velge i dag,hadde det sikkert blitt induksjon.
Ikke gass, liker ikke tanken på eksplosiver gravd ned utenfor huset, er en pingle der, hehe!

Lisbeth

IngunnBW sa...

Kjøkkenet ditt har blitt en drøm, utrolig delikat og lekkert!

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Flott kjøkken du har. Liker godt at ovnen står i hjørnet. Hilsen fru Strøm.:)

LIVS LYST sa...

Takk for tipset!! Det skal jeg sjekke ut.

Hilsen Liv ;O)

lavendel mio sa...

Lekkert kjøkken du har!
Takk for blogge tipset, dette må jeg se på:)
Ha en super onsdag,klem Hanne

*Ulrike* sa...

I like the stove in the corner! Who would have thought?!

Elzie sa...

Det blir verkligen snyggt. Och ert kökshörn ser fint ut med den fläktkåpan över.

Jag tror inte jag ändrar något på bloggen. Med den otur jag har så försvinner väl alltihop.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Koselig kjøkken du har
Jeg valgte komfyr i høyskap og er veldig fornøyd med det..
Er vel vanen, vil jeg tro

Fru Tankefull sa...

Det så riktig så landlig og nostalgisk ut, men allikevel moderne! Enig med deg om risikosport! Spesielt med kjæledyr eller barn i huset...
Tenker meg du blir fornøyd når alt er ferdig!
Klem fra meg

Anitashems sa...

Kjempefint kjøkken og en veldig flott blogg med mange fine bilder.
Første gang jeg titter innom! Og det blir nok ikke den siste.
Ha en fin torsdag
Anita:-)

Emmas utsikt sa...

Hei hei! første gang jeg kikker inn hos deg. Så fin blogg du har. Vakkert hjem, søt katt, fine egg og masse å se på.

Kommer fort tilbake.

Ha det fint,
Emma

Wilhelmiina sa...

Beautiful :)

Conny - Frøken Klara sa...

Rigtigt fint køkken. Må jeg spørge, hvilket mærke dit komfu er ? Det er jeg nemlig helt vild med... Tak for kigget på bloggen Fra Conny