03.02.2010

PRESSEDE BLOMSTER

De som har fulgt bloggen min en stund husker sikkert at jeg ønsket å lage mitt eget herbarium, samt bruke noen av de pressede blomstene til å lage bilder. De som selges er så fine, men akk, fryktelig dyre.

Nå har jeg fått begynt så smått. Ser for meg 4 bilder i trappeoppgangen i fine, gamle rammer. Rammer har jeg mange av, men de er stuet vekk i boden og ikke søren om jeg kaver meg ned der i kulden for å finne de frem.

Det får vente til varmere tider. Nå nøyer jeg meg med å få markblomstene festet til papir så forsiktig som jeg bare kan. Deretter velger jeg en passende vintage label som jeg fyller ut med navn på blomst, når den er funnet osv.

Jeg er riktig så fornøyd med det foreløpige resultat, kjekt å ha hvitveis og blåveis på bordet igjen:)

27 kommentarer:

Datt sa...

Wææo, så lekkert!! Jeg prøvde å presse blomster i fjor jeg, men det ble ikke helt som planlagt, ble litt krøllete... :P

Helene sa...

Blir kjempefint!! En veldig god idè faktisk....kanskje jeg og skal prøve!

Blått til lyst sa...

Koselig - og artig blogg du har.Jeg smilte godt av engasjementet rundt supperposene og emballasje-fargene.
Legger meg til som følger, og venter spent om emballasjemenneskene gjør endringer - de må vel også lese vettuge blogger!

Hilde sa...

Så vakkert! Blomster er skjønne i alle former, og dette var en svært god ide! Håper det snart blir varmere i boden din! Yr melder sol hos meg til helgen, så jeg håper!
Hilde

Drømmen om en eplehage sa...

Fryser du da, snuppa?

Det gjør jeg også og skulle egentlig vært ute i garasjen og hentet en koffert. Ja, sikker som jeg gjør det nå!

Herlige bilder. Så gjennomført!

Nå skal jeg krype under dyna, for jeg orker ikke gå ut i den nevnte garasjen etter ved heller.

Over og ut, natti natt!

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å for en skjønn ide. Det blir sikkert kjempefint. Veldig fint så langt også.

Ha en fin kveld
Klem:)

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Så flott det blir, Lisbeth!! Kanskje jeg burde grave fram mitt herbarium fra studietiden?! Jeg studerte jo Biologi og har permevis med pressede blomster i en bod ett eller annet sted?!?

Klem
Anette:)

carreco sa...

Quelles belles réalisations... C'est magnifique.
A bientôt. Co

Ninas Interiør sa...

Å, så fint det ble! Og så koselig med de ganmle rammene rundt!:)

Ingrid sa...

Så nydelige blomsterbilder du har laget!! :)
Jeg har fått skoleplansjen i posten! Hjertelig takk! :) Har ikke funnet den rette plassen for den ennå, men skal blogge den når jeg har funnet det perfekte stedet! :)

Simones Country Home sa...

Oyy, ja dette ble da kjempefint. En morsom ide. ;o)

KLem Simone

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Lisbeth. Så fint det blir med dina pressade blommor. Blåklockor och vitsippor känns fint och titta på nu. Vitsippor längtar man efter, och våren. Det var en jättefin ram du hade också.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Kjempelekkert Lisbeth!! Godt at vi har deg som kan inspirere oss sånn. Nå gleder jeg meg enda mer til våren:)
Ha en fin dag.
Klem Elin!

Mitt hvite hus sa...

Kjempefint ble det.. skjønne bilder..

nyt torsdagen..

klem Kerstin

Garden Angel sa...

Kreative, flinke Lisbeth:)
Du bare oser av kreativitet!!!
Alltid like spennende å se hva du har på hjertet.
Jeg nyter å lese og titte på alle bildene du legger ut. Alt er bare lekkert!

Blir spennende å følge med videre i dette prosjektet ditt!
Ha en fin dag videre.
God klem fra meg(",)

IngunnBW sa...

Å du, sååå nydelig! Virkelig vakkert :) Det minner meg om skoledagene da det å presse blomster ikke var så veldig moro, men nå fikk jeg lyst til å hente frem gamle kunster. Legger deg til blogglisten min jeg, har lyst til å komme tilbake hit :)

Christine C sa...

Så fint det ble - nå ble jeg ordentlig inspirert her :)

h.espe sa...

Så flink du er - bildet var kjempefint!! I tillegg er det jo mye gøyere å ha noe som man har laget selv!!

Ha en fiiiin torsdag videre!

Klem fra
Hildegunn

Sköna o Gröna Ting sa...

Ojojoj.., så vackert det blev!!!
Roligt att kunna ta till vara på blommorna på detta viset:)))

Vackra bilder oxå...
Kram kram
Marianne

LIVS LYST sa...

Så nydelig da! Det er så sommerslig hos deg. Lyst og varmt. Du er flink!

Og takk for den gode forklaringen på prosjektet med å samle gode blogg-innlegg på samme sted!

Lykke til med det!
Hilsen Liv ;O)

Solveig sa...

Kjempeflott! Masse inspirasjon å hente her hos deg:o) Dette lærte vi på skolen for mange år siden, så spennende st du tar opp tradisjonen igjen:o)
Ha en flott helg.
Klem fra Solveig

Landcharm sa...

Så fint dette ble!

Elzie sa...

Vilket hundliv du gett dig på. Och fint blev det. Ska bli kul att se när du hängt upp alla.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Noe så lekkert!!
Har selv flere herbarium liggende, det ene er over hundre år..kanskje en ide og lage bilde av noen ark:)
Dine ble i allefall nydelige:)
Fin kveld til deg!

Ingunn sa...

Så artig og fint.. Har selv masse pressede blomster som jeg laget i forbindelse med en eksamen jeg hadde i naturkjennskap. Jeg husket de så mye bedre da.. men de ligger i en perm og ikke i nærheten så fin som dine.. men kanskje jeg kan prøve igjen til våren.. Veldig dekorativt:)
Klem Ingunn

Ingunn sa...

Så artig og fint.. Har selv masse pressede blomster som jeg laget i forbindelse med en eksamen jeg hadde i naturkjennskap. Jeg husket de så mye bedre da.. men de ligger i en perm og ikke i nærheten så fin som dine.. men kanskje jeg kan prøve igjen til våren.. Veldig dekorativt:)
Klem Ingunn

Anonym sa...

Det er ikkje blåveis du har pressa, det er blåklokke :)