28.11.2010

1.SØNDAG I ADVENT

I helgen prøvde jeg noe jeg aldri har testet før, nemlig å gjøre unna alle adventsprosjekter på en weekend. Tamtetitam! Det ble en morsom affære, spesielt siden lyslenker viklet sammen til en usannsynlig stor floke spiste opp hele lørdagsskvelden. Puh! Kan bare si som så at å-gjøre-alt-på-en-helg var en deilig tanke, og kun det. Jeg gjorde et hederlig forsøk som strandet med et mageplask i vaskebøtten, pepperkakedeigen, lyslenker og julestæsjet. 

 Pyttsann, øynene som ser rett frem ser en adventsstake, en kopp kaffe og pepperkaker. Ikke verst. Øynene i nakken derimot... Huttetu! Bak meg flyter kjøkkenet i et pepperkakeprosjekt som jeg angrer bittert på at jeg i det hele tatt tenkte tanken på...  Nuvel, vi får se hva det blir, helgen varer enda noen timer:) Ha en fin 1.søndag i advent, folkens!

17 kommentarer:

Scandinavian Retro sa...

Høres ut som at du har hatt en effektiv helg-og kan puste ut i dag? Utrolig søt advensstake forresten:) Ha en fin adventssøndag!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Önskar dig en trevlig advent.
kram Theres

ANETTESHUS.COM sa...

Så fin adventsstake, Lisbeth!! Pust ut nå;) Kos deg ... Ha en riktig fin første søndag i advent!

KLEM KLEM
Anette:)

Elzie sa...

Ja, är det så rörigt så kan det vara bra att ta en kopp kaffe i lugn och ro, hihi.
Hoppas du har en bra första advent i alla fall.
Kram Elzie

Hilde sa...

Så stemninsfult bilde du har - heldigvis kan man jo sette seg med ryggen til kaoset og bare nyte også - i hvertfall for en stund... Her er en egtasje ganske i orden og en i fult kaos - og da er det ikke sånn litt å flytte på så er alt ok - desverre må det mer arbeid til enn som så, men vi skal i hvertfall starte med å få orden i kjellerstua - det er tross alt der vi befinner oss om kveldene...

Lykke til med å komme i havn - det er sikkert flere enn deg som strever med å se enden, men den kommer og da.... NYT!!!!!!!!!
Klem HIlde

Fågel Blå sa...

Åhh vilken fin nasse!
ha en fin Advent!
Kram Kathrine

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Jeg ønsker deg også en fin søndag!
Klem far Hanna

Kjeruben sa...

Hi hi høres ut som ei hektisk helg!
Håpar du kjem i mål og kan kose deg med resten av førjulstida ;-)
:o)

Torill sa...

Godt jobba seier no eg !!

Anonym sa...

Hehe, kan tenke meg at det var en god tanke men ikke så lett gjenomførbart ja. Men høres ut som du har fått gjort en god del allikevel!

Nydelige bilder som ga masse inspirasjon til meg i alle fall:)

Ha en fin adventsstid!

Tones lille interiørhjørne sa...

nyt 1 søndagen i advent... og supre bilder på siden din

klem tone

Anonym sa...

Jeg bare elsker bloggen din. Du skriver utrolig morsomt og har mange flotte ideer.
I år har jeg veldig lyst til å lage pepperkakehus som ser ut som dine! Det store med 2 piper og det bitte lille. Er det lov å spørre om du har laget malene selv, evt hvor jeg kan få tak i de?
Mange hilsener fra Liv
oliven@mimer.no

NIB sa...

Hei Lisbeth!

Så utrolig fin komposisjon i det først bildet spesielt, likte det utrolig godt! Lyst på pepperkaker fikk jeg også! :)

GOD adventstid til deg! :))

ann helen/fru pink

n o r d i n g å r d e n sa...

Så trevligt att du är tillbaka Lisbeth! Med ny fin julig header! Och vilken härlig adventsljusstake, en vit gris! Och där ligger lilla Penny och myser i det vita fårskinnet, nu har hon väl "mognat" till och river inte hela julpysslet med gran som förra året:)

Adventshälsningar från Mari.

Lilliannes verden sa...

Alt på ei helg?! Wow! For eit mot :)
Du har sikkert vore effektiv og flink. Nydelege bilder var det vertfall! Som vanleg ;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Liv!
Tusen takk for hyggelig hilsen. Det store pepperkakehuset finnes det mal til i boken "Vinterns goda ting"
Det lille huset laget jeg faktisk på lykke og fromme. Jeg klippet ut 4 vegger av papp, 2 litt større biter til tak....lagde huset og kastet malen i søppelet, dessverre.
Du får rett og slett prøve deg frem, det går nok fint:) Lykke til iaff.
Klem

Mirka sa...

Georges blog!Merry Christmas,Mirka