03.07.2010

SOMMERBLOGGING: HYLLEPRATEN


Lisbeth: Hei, dere kjøkkenhyller! Hvordan har det seg at dere plutselig ser ut som dere har vært utsatt for jordskjelv? Hvem har lagt småpenger, en fyrstikkeske, hårklemmer og gamle kinobilletter innimellom tallerkener og glass?

Kjøkkenhyllene: Spør deg selv, vi henger nå bare her. Har ikke mye annet å gjøre, ser du.

Lisbeth: Spørre meg selv? Det er da ikke meg som har lagt alt støvet og rotet på dere, og ikke er det meg som har flyttet rundt på blomstrete kopper og kanner og etterlatt et svare kaos. Sist jeg så etter stod alt fint plassert og dandert i et system som øynene mine liker. Nå ser dere ikke ut i måneskinn, regelrett uappetittelig. 


Kjøkkenhyllene: Hadde du giddet vaske oss og renske opp litt oftere hadde du sluppet dette miserable synet. Du bør være glad for at vi ikke faller ned. Kritiserer du oss litt til nå så gjør vi akkurat det....og da kan du bruke resten av sommeren på mosaikklegging av alle glasskårene som du først må feie opp. Tenker den satt! Ha!

Lisbeth: Hmpfr!

13 kommentarer:

Simones Country Home sa...

Hehe så bra. Du har det jo bare lekkert i hyllene dine du da. ;o)

Ha en knall helg.

Klem Simone ;o)

Laila sa...

Ja, den der kan vi nok ta til oss alle, er jo så fint når vi har vasket og plassert, men så er det disse husnissene da. De romsterer og støver litt her og der.
Godt vi har bloggingen så får vi shinet opp innimellom.
Alltid nydlige innlegg hos deg.
Ha en herlig helg, klem Laila

liven sa...

Heisann!! Nydeli!!!!!
Kjenner til problemet ja....og det trengs virkelig bloggifisering både her og der!!!!
Knallfin kasse....House Doctor ????

ha en flott julimåned Lisbeth og om det regner så nyt alikevel de lyse kveldene :o)

Anonym sa...

nyt sommeren du Lisbeth.. hyllene tar du til vinteren :))

varm sommerklem fra mæ med vaskebøtta

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, hälsa kökshyllan att detta blev ju bara sååå bra, och så har du en sådan fin låda för flaskorna, mycket snyggt!!! Mari.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Herlig:)
Det er av og til jeg tenker at det hadde vært deilig å bodd aleine. Det er når jeg oppdager at det har grodd fram fremmedlegemer mellom all pynten min, som er flyttet rundt på, nemlig. Men så ser jeg alt rotet som jeg og bare meg har ansvaret for, og tenker at det hadde vel bare blitt ensomt og like rotete;)
Ha en kos sommerhelg.
Klem:)

salige lavendel sa...

Hihi. Herlig skilt du har på din snakkende kjøkkenhylle =)

salige lavendel sa...

skilt...jeg mente KASSE!

Kathleen sa...

Hei!

Jeg har nettopp startet en ny salgsblogg og kjører igang med konkurranse :D

God sommer!

klem Kathleen

Marit sa...

Måtte le litt da jeg leste hyllepraten :)
Høres veldig kjent ut...

Ha en fin søndag!

Refleksjon på livsvegen sa...

Dei kunne visst å svare for seg dei hyllene...
Men fine er dei!!

Ha ein vakker søndag!

Ines sa...

Hi, Dear-

yes- it´s not easy, to keep the kitchen always clean and perfectly decorated :-)
But you made it really good! I like your style!

Hugs, Ines

Jorun sa...

ROFL!