14.06.2009

VIEW FROM MY WINDOW

Hei alle ! Håper dere er travelt opptatt med å nyte sommeren. Det er iallefall jeg.

Koser meg i Hardanger sammen med barnene. De er i sitt ess ved sjøen, det er moren og:0)

Bilder som dette tatt fra vinduet er vitaminer for min sjel. Nå er nedtellingen til skoleferien startet, ikke mange dagene igjen før slaraffenlivet starter, skjønt!


Det er stas når poden får sesongens første fisk og skriker; hjelp, jeg har fått en stor fisk, en MIDDAGSFISK !!!! ... som viste seg å være en torsk og som ja, var stor.

Dette andeparet satt jeg og studerte fra kjøkkenvinduet mens jeg drakk morgenkaffen. De padlet rundt og så i grunnen ut som de kjedet seg litt. Så sa de; DYKK!, og bedrev synkronsvømming inntil de padlet videre et lite stykke og avtalte et dykk igjen. Hehe, what a life.

Jeg skal verken dykke eller svømme, for kaldt, brrrrr. Derimot skal jeg ta kaffekoppen og oppløftende litteratur med meg ned på kaien og bare bedrive dank hele søndagen til ende. Håper solen skinner der du bor. See U!

48 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Hej!
Vilken underbar blogg du har och för mig som Ääääälskar vatten är det en fröjd för ögat!
Hit kommer jag gärna igen!
Kram Marith med en dröm om ett hus vid havet!

Sologbolig sa...

Deilig!! Og nydelig utsikt fra vinduet ditt. Denne helgen er det jo kanonfint vær her i Hardanger, så kos deg masse. Klem.

Datt sa...

Håhåhååå, der var det vakkert! Jeg elsker havet, savner det hver dag, bare bildene dine var balsam for min sjel! ;)

krinkelkroken sa...

Hardanger er vakkert, solen skinner og det er søndag:-)
Kos dere masse!

Een sneller kloppend hart sa...

what an amazing view! and that picture of those ducks!!....really really wonderful!!

have a nice day

Regards, Veronique

My home is my Castle sa...

Høres herlig ut :)

Kos deg og nyyyyyyt dagen, det skal jeg ;)

Klem,Kari

Wee Mary sa...

Hej!
Vilken underbar vy!!! Blå himmel & varmt ser det ut att vara. Vad härligt att bo så nära vattnet :D
Jättefina somriga bilder du har på din blogg.
Ha en bra söndag.
/Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj oj vilka bilder Lisbeth! Tänk att ni har vattnet alldeles utanför, som en dröm, MIN högsta dröm!! Så härligt.

Den sista bilden, med tidningen och koppen med det bå vattnet utanför var ju som ett vykort!!!

Regniga söndagshälsningar från Dalarna, Oscaria hälsar & tackar: )

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilket härligt ställe ni har. Hardanger, jag måste titta på kartan nu. Underbart med vattnet så nära. Där sitter du säkert gott med fika och ny tidning.
Ha en fin söndag
Kram till dig
AnnaMaria

Lobeliadamen sa...

Heisann,

Det der ser jo ikke ille ut akkurat...ååååååå jeg også vil til sjøen!! Skranevannet har lissom ikke samme sjarmen ....he he...

Enjoy :-)

Klem W

Hemmet Är Min Borg sa...

så underbart ni ser ut att ha det
kram Jeanette

Ingrid sa...

Flotte bilder! Så sommerlig og deilig det er hos dere... i motsetning til sur vind og regn her... God søndag!

M.E.V. foto sa...

Sommerlige bilder fra et nydelig sted:)

Synnøve sa...

Ååå, dette så HERLIG ut. Akkurat sånn som sommeren SKAL være, men dessverre er det som oftest bare inne i hodet mitt den er sånn :( Men når jeg en gang blir stor, da skal alle somrene bli sånn,!! *hi hi*

Unknown sa...

For en herlig utsikt! Her er det kaldt og surt og sommeren virker langt borte dessverre. Håper vi får sol snart vi også. Ha en nydelig kveld! :)

Alettesiriane sa...

Så koselig du har det .Godt og vet å nyte det!Flott!

Jannicke sa...

Så herlig ut!!
Fint fotografert gjennom vinduet!

Klem J.

Mette sa...

Hardangerfjorden er min barndoms ferieparadis. Det er bare en av 34 somre jeg ikke har kommet meg over fjellet - pga jobb...Særlig Rosendal må besøkes da!

Naturen er så vakker der, det er frodig og grønt! Noen synes visst det regner mye, men ikke jeg! Et interiørmagasin/en god bok kan nytes i regnvær også!

Klem fra Mette

lovefriidrott sa...

hej vännen,
men herrejessus så fina bilder du tagit fr fönstret,,,vart får du alla ideer ifrån??? Riktigt somriga och fina:) Hoppas allt är bra med dig.
själva har vi haft en lite tråkig studenfest, läs på min sida om du vill
Ha d gott vännen
Kram sari

Les Cotrions sa...

What a stunning view from your window! You're very licky! If I were you I spent lots of time in front of it!
Happy new week!
Vale

Anita sa...

Det er hva jeg kaller en smak av sooommer.... Tralalalalala! Vakkert, og sikkert kjempekos! Ha en flott innspurt på skoleåret! Klem!

Huset på toppen sa...

For et deilig sted. Tenker at du har kosa deg her i helgen ja. Håper vi får mange slike flotte dager i sommer:) Koselig med bilder ut fra kjøkken vinduet!!
ha en fin uke start i morgen!
Klem Linda

Christine Louise sa...

For noen fantastiske bilder.. Så sommerlig og koselig. Hardanger er bare flott. Klem fra meg

Tulipa sa...

Dina bilder ser ut som sommar...och avkopplande med kaffekopp och härlig tidning!

Kram Mariette

Margrethes hus og hage sa...

Høres ut som en perfekt dag :) Jeg verken dykker eller svømmer før det er "middelhavstemperaturer", så jeg har stor forståelse for at du heller har dine betraktninger fra vinduet :)

Hilsen Margrethe

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

herlig med fri, og utsikten kan man ikke klage på !
Håper dere får mye middagsfisk ;)

Ha en fin uke :0)

Mitt hvite hus sa...

Det høres helt fantastisk ut...nydelig utsikt... dette er sommer..Nyt den fullt og helt =)

Klem O=)

Anonym sa...

Lisbeth vilka underbara bilder. Det riktig andas sommar hos dig.
Det som är så fint vid Hardanger.
Var några år sedan som jag var på detta vackra ställe.
Ha, en fin dag.
Kram

Unknown sa...

Men herrejösses så otroligt rofyllt och vackert! Det känns verkligen ända in isjälen!! Kram petra

Lillan sa...

det oser jo sommer av disse bildene!! åhh drømme drømme...etter sol og varme..her er det ikke helt blitt sommer enda;) klem fra Lillan

Aina sa...

Så herlig utsikt, ser jo ut som du kan hoppe rett uti fra vinduskarmen på det siste bildet;-D
Solen gløtter faktisk fram et øyeblikk her nå, det høljer ned ellers.
Ha en fin uke!

Anonym sa...

Åh, enn om vi også kunne hatt den utsikten... Du er jo kjempeheldig som kan sitte ved vinduet og se ned på sjøen... *misunnelig*

Maria ( Idekroken ) sa...

Åå så herlige bilder! :) Bare det blir litt fint vær her og nå, så skal vi ut med båten. Det blir også godt! :)
Klem

MODERN COUNTRY sa...

For en uuuuutsikt Lisbeth!!! Kjære vene, tenk å sitte sånn og dingle med beina og se utover sjøen. En drøm! Og de søte endene som dukker og svømmer avsted :) Synes vannet var deilig og blågrønt, rene middelhavet. Hardanger sa du?? Jeg kommer!!! hihi..Mamma ville ha meg med for ett par år siden, det ble det ikke noe av. Hardangerfjorden er jo kjent for sin skjønnhet. Fin dialekt du da :)

Sommeren er best, og nå skjønner jeg hvorfor vi nordmenn er ekstra glad i den. Etter bekmørke triste dager håper jeg det varer helt frem til Oktober. I dag telte jeg og mer enn 30 tomater, det skal bli moro og høste!

Ha det godt denne uka, og nyyyt!
God klem/Aina

liven sa...

Hei Lisbeth:o)
et nydelig sted dere har der inne i Hardanger!!
Her må det jo være drømmen å tilbringe lange solrike dager.....og det skal vi jo ha nå fremover!!

ha en fin uke:o)

Elzie sa...

Här var det mycket fint, som vanligt! Den där klematisen var helt ljuvlig. Kanske blir en sån också till nästa år, hi, hi!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Missfryd sa...

Sommeren er bare en herlig tid. Nyte den må vi alle sammen:-)
Innom for å ønske deg en herlig sommer. Jeg tar en bloggpause til over sommeren.
Klem Ingrid :-)

Garden Angel sa...

Så herlig med litt slaraffenliv!
Ja nå er det bare få dager igjen før skoleferien. Det skal bli deilig.
Så gøy å få middagsfisk...hihi
Ble den middag da?
Jeg orker ikke å rense fisk...isj
Den jobben får mammen i huset ta, eller jeg kjøper fisken ferdig...hehe

Ha en fortsatt fin uke min venn.
Klem fra meg(",)

Garden Angel sa...

Mannen mente jeg selvfølgelig...hihi

Anonym sa...

Vilken absolut underbar utsikt.
Det måste vara underbart att få vakna upp och titta ut över en sån vy.
Lyckans ost!
Varma kramar från andra sidan plurret.

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Hallooooo!!
Det er så NYDELIG i Hardanger....
Jeg har bodd og jobbet der i min skjønne ungdom..Hotel Ullensvang...bare et halvt år.....men DU som jeg koste meg i naturen, for ikke å snakke om med bygdas sønner...hehe....
Jeg lurte faktisk på om jeg skulle bo der lenger...men det ble litt for stille for en byjente...
Likevel...jeg sukker hver gang jeg ser et morelltre....og alt hva jeg har bedrevet der..
:D!!
Kos deg!
Klem, M

hvorfor ikke... sa...

Åhhh! Sukk og dåååån for noen fantastiske bilder, Lisbeth!
De gir meg virkelig sommerfølelse...syntes nesten jeg kjente en varm bris...Men den brisen som er her, er ALTFOR kald til å være juni! Til morgen var det bare 8 grader. Men i en lun krok, midt på dagen...når ikke sola forsvinner bak en sky: DA ER DET VARMT, da:)

Ønsker dere veldig mange flotte, varme dager i Hardanger i sommer...og du har vel med sykkelen din? Den kule!

God lillelørdag til dere!

Smil fra Torunn

lavendel mio sa...

For en nydelig plass!! Dette kaller jeg det gode liv:)
Så fint du har det i hagen! Klematis er så lekkert og lett å få til, har plantet 2 stk til i dag... jeg får vist aldri nok av disse:)
Ønsker deg en nydelig kveld, klem:)

Hemmet Är Min Borg sa...

vill önska dig en trevlig midsommar
kramis

Anonym sa...

Nydelige og stemningsfulle bilder.Og det der med slarafenliv på kaikanten sammen med en kaffekopp og oppløftende lesing har jeg veldig sansen for....

Mitt Egnahem sa...

ojoj, vilken utsikt ni har! Underbara bilder du visar. Och vilken vacker dräkt du visade 17 maj! En härlig midsommar önskas dig i Grannlandet. MVh Från Värmländska Mitt Egnahem

Anonym sa...

sukk.. det nærmeste jeg kommer et slaraffenliv er de herlige bildene dine av sådant liv:o))

Takk.. og kos dæ med kaffekopp på kaikanten.. klem fra mæ

LIVS LYST sa...

For et fantastisk sted da!! Herlig utsikt :O)

Enjoy!!

Hilsen Liv