21.04.2008

MIDTSOMMERSTEMNING

Vi har et fantastisk vær, for noen flotte dager! I dag var første gang denne våren at jeg hadde tatt på meg for mye klær og ønsket sterkt at jeg hadde valgt lettere sko. Da jeg kom hjem lå disse på stuebordet


Mannen i huset hadde hentet pakken på postkontoret og jepp, er storfornøyd med dette kjøpet og i morgen skal jeg danse til jobben i mine nye tresko i rene Lina stil.... dere vet hvem det er? Tjenestepiken i Emil fra Lønneberg bøkene vel!! Kanskje jeg tar melkespannet i den ene hånden for riktig å skape svensk sommerstemning. Kloggene er svenske, derfor assosiasjonene:o) De passer så godt til kurvvesken min som jeg kjøpte i Dublin. Da mangler jeg bare en blomsterkrans i håret, spørs om det blir så fint å lage en av
Rabarbra, men så langt er den kommet, nam nam. Gravmyrt kan brukes i en krans med sine yndige blå blomster.Full i knopper og snart er et stort område i hagen dekket av denne blålilla skjønnheten. Er glad i denne stauden fordi den er vintergrønn.


Et lite ekorn sitter sammen med gravmyrten på en steinmur.


Naturens egne farger, hva er vel vakrere. En puschkiniablomst i glassflaske , så enkelt så lekkert. Ha det godt alle sammen.
English. Still beautiful weather. This post is showing pictures from my garden and my new Swedish clogs, they are so sweet and wonderful to wear. Hugs

41 kommentarer:

Vitfärg, romantik och rosor sa...

Hejsan.
Vackra träskor. Rabarber är en riktig goding som man kan göra suveränt god saft av och kräm är också supergott.Ha det gott. Kram Annika

Jenny Oak Fae sa...

Underbara trätofflor!!!

Gravmyrt heter Vintergröna på Svenska, jag la faktiskt in en bild på sådana så sent som idag på min blogg också : )

Kram, Jenny

<3

Christinas låvebutikk sa...

Oi så nydelige de var! Hvor har du kjøpt de.. Koselig innlegg hos deg som vanlig! Takk for kommentaren!!
Ha en fin kveld videre!!

Lene sa...

Lisbeth... Jeg vil bare ha ALT du har!! Alltid de lekreste saker! Og nå angrer jeg fælt på at jeg ikke bestilte med clogsene i siste pakka mi. Men jeg er altså verdens mest kresne hva sko angår. ikke bare skal de være fine - men også myke og gode på foten fra første stund... Er de??? Og hvor fikk du tak i disse - årets modell i sølv. Har bare funnet fjorårets, som har mere mønster på...

Skjønner jo at du har hatt særdeles godt selskap i kaninene, hihiii... Men vil tro det var godt å få prinsessa hjem og :) Fram med hårbørsten ;))

Ha en fin kveld, Lisbeth :)
Klem fra hun som tar seg en aldri så liten pause fra bloggpausen ;)

Evami sa...

For noen lekre tresko du har kjøpt deg:) Skjønner godt at Lina følelesen kommer..Jeg får lyst til å bestille disse lekker-bisknene,og jeg liker egnetlig ikke tresko,men Clogs...Åh ja:)

Nydelig dattra di er,ser ut til å være en sporty jente:) Godt med aktive barn:)

Ha ei flott uke:)

mali-mo sa...

Det var noen kjempefine klogger du hadde fått deg! Stilige i sølv! Blir litt prinsesseklogger de der.

Gravmyrt er kjempefint. Jeg plantet en liten avlegger under et bjørketre på hytten for etpar år siden, og allerede nå dekker den et stort område. Syns farggen er så vakker.

irina sa...

kjempefine sko !! Herlig innlegg fikk lyst til å danse med :)

Hvilket merke er de ?

Natta :)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

vilka vackra träskor du har köpt.Rabarberpaj mums.
Kram Irene

Tonje sa...

For noen flotte sko! Slike har jeg ikke sett tidligere...syns jeg ser deg på veien til jobben i morgen i ført dem og melkespannet=)

Ha en flott uke!

{oc cottage} sa...

Oh my! Those are SOME clogs!!! We adore clogs...just don't have any quite that "bling"!! So cute! That purse is gorgeous too!!

M

Anonym sa...

Vilka fina träskor du har köpt:-)
Mmm, rabarber som är så gott.
Har ny adress till bloggen:-)
(hemmahoslillamig) är den gamla..
Kram

Solveig sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
h.espe sa...

Så utrolig herlige tresko :o) De blir nok vårens og sommerens hit kan jeg tenke meg!!

Herlig uke videre til deg!

Garden Angel sa...

Åååå heldige du!
De skoene har jeg sååå lyst på!
Men så har jeg ikke turt å bestille de..For er de gode? Og er det str 39 når man bestiller den størrelsen?
Hadde så lyst på de i sølv eller fjorårets hvite:)
Lekreee!!!!
Og koselige bilder hos deg hver gang:) Du skuffer aldri!!!
Men så oppdaget jeg at jeg hadde gått glipp av et innlegg her hos deg??? Er det mulig?
Skjønner godt at du savnet snuppa di!
Hun er jo bare såå søt! Og for et nydelig hår!
Det er deilig å være litt alene, men ikke flere dager:)
Kos deg i det fine været med dine:))
God klem til deg(",)

Randi sa...

Åååå... jeg vil ha de skoene!! jeg vil ha de blomstene...og fugleburet under her!1
Hvor får du tak i alt det lekre som du frister oss stakkars bloggvenner med??

Ja vi koser oss i vårværet, bedre går det ikke an å få det.

Ha en strålende fin dag i vårsolen med Lina skoene på..:))

Elzie sa...

Vilka härliga träskor. Du kommer att se ut som en prinsessa i dina fina skor.
Ja, naturen ger rikligt nu, både ätbart och tittbart.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Thank you for these soft images, your garden is beautiful!
I hope that these beautiful shoes it is not for gardening? (Laughs)
See you soon
Bises

Magdalena sa...

dette var koselig... Romantiske sko, og vakker stemning.. gleder meg også til at rababraen er klar, rabarbrapai er fantastisk... Utrolig dette været!! underbart... takk for titten innom meg, det var koselig! Klem M :o)

Linda sa...

Hei Lisbeth!Flotte nye sko å danse på det der ja.Ååå,så langt rabarbran din var kommet.Det blir vel kake og suppe?Kos deg i vårkvelden.Hilsen Linda :))

Heidi og Cathrine sa...

Hei, hei. Aåå så koselig innlegg du har som vanlig og de treskoene var jo rålekre. Har egentlig aldri likt tresko men disse var skikkelig "hotte"....:o)Vil du røpe hvor du fikk tak i dem..-?
Ja, er det ikke herlig med dette flotte vårværet, det er bare å nyte for her hos oss er det spådd dårligere vær fra torsdag....
Ha det godt. Klem Heidi

Livy sa...

Heisann!
Så flotte og stemningsfulle bilder du viser! Ser deg for meg dansende bortover veien i kjent "Lina stil" De skoene liker jeg utrolig godt altså!

Ønsker deg en fin uke videre!
*klem*

Tyra sa...

Hei, Lisbeth! Så flotte clogs du har fått deg!Og så deilig du har det ute på verandaen!!
Godt å få snuppa si hjem, tenker jeg!
Du, vet ikke om du husker det, men jeg var en av de som etterlyste den vakre glassboksen med det enda vakrere lokket som du hadde havreflarn i, tror jeg.Nå har jeg funnet en som er så lik at jeg har bestilt meg noen slike.Jeg tenkte at jeg ville si det til deg, så kanskje du kan formidle det videre på bloggen din?(Min blogg er ikke oppe og går ennå, derfor du ikke kom inn til meg, skjønner du. Datatrøbbel:0(()For jeg husker det var flere enn meg som siklet etter disse...
Men hvis man går inn på http://livetpafurutorp.blogspot.com og scroller ned til 17. april, kan du se bilder av disse burkar.Og da er det bare å kontakte Lisa, hun er såå søt og serviceminded.
Store, varme vårhilsner fra Cathrine, som holder på å bygge ferdig sitt blogghus...

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Lisbeth, åh så mycket vackert igen!! Och dina silverskor, gud så söta de är!!! Jag hade ju också en sån fin sposkyffel som dig, jag har visat den tidigare men nu har jag den med igen...Ja du, det där med den där bloggen med exakt samam namn som mej, jag tror det ligger ngt bakom, så det var nog planerat tyvärr... Mari.

Grip dagen sa...

Vil du gjøre meg en tjeneste?!
Jeg lurer nemlig på hvordan dine kollegaer reagerte da du kom på jobb idag!!??!

Jeg har nemlig et helt klart bilde i hodet nå:
Lisbeth kommer dansende langs veien. Iført stakk og tresko. I hånda har ho et melkespann med mobil, lommebok og leppestift i. Og bak øret, et digert rabarbra-blad!

Det hadde vært noe det!!!

Om du ikke ser slik ut, så kan det være slik du føler inni deg. Slik føler jeg det mange ganger...
Våryr og lykkelig!
Treskoene er råflotte. De står kjempehøyt på ønskelista mi også!!!

Her hjemme begynner Tildaen din å ta form. Nå sitter ho i mammelukkene og ser helt bedårende ut! Jeg har noen haste-bestillinger som jeg må få unna før Tilda får kjolen på og er klar.
Du kan glede deg!

Hilsen ei hoppende glad Marit!

My little footprints sa...

Hei Lisbeth!
Tusen takk for din koselige velkomstkommentar hos meg ;) Ja endelig tilbake, føler at det har vært en liten del av meg som har vært borte og dypt savnet etter at jeg var nødt til å legge bloggingn til side for en liten stund! Har virkelig savnet det, og ikke minst inspirasjonen man får hos alle andre! Og her hos deg har jeg selvfølgelig nok en gang hentet masse ;) Innlegg etter innlegg som jeg har gått glipp av, men jeg hadde jo masse å kose meg med nå iallefall ;)
Synes du har gjort det så koselig ute hos deg ;) Det med den gamle skrivepulten og knektene var jo bare en kjempeidè! Har jeg aldri tenkt på før, så takk for tipset ;) Jeg så faktisk noen helt utrolig skjønne knekter her om dagen, de tok virkelig pusten fra meg! Så etter knekter jeg skulle ha under hyllene på vaskerommet ;) Knektene så jeg i en interiørbutikk i sverige. De skulle ha 200 herlige kroner, og jeg som trengte fire stk, så hadde det jo brått blitt noen kroner. Da tror jeg nok at Roy hadde trodd jeg hadde vært litt smårar, om jeg hadde kommet med knekter til 800 kr for å ha på vaskerommet.. haha.. Når jeg tenker etter, kanskje jeg skulle kjøpt to? hihi.. Hadde jo kanskje vært fint å ha i den store åpningen til stua, en i hvert hjørne? hm.. Nå fikk jeg en idè.. hihi..
Ønsker deg en fortsatt fin uke Lisbeth! Håper du får masse sol, her er det så utrolig skjønt om dagen *nyyyyyyter*
Klemmer fra Beth

Lilla Blanka sa...

Hej Lisbeth!
Åh vilken sommarkänsla det är på ditt inlägg..underbara bilder och träskorna är så fina!
Kram
Mia

Prinsesse Elin sa...

For noen nydelige sko. Jeg må le litt for jeg ser deg for meg når du danser avgårde....nå skal jeg snart danse avgårde til jobben. 10 timer igjen så er det helg. JUHUUUUU

Anonym sa...

hi lisbeth !! i just love those new clogs !!! they look cute and comfy !! yes you can add me to your blog links, i would be honored !!
thanks so very much !!!
xo,
beth
www.bethquinndesigns.com

Lovise sa...

Gratulerer med nye sko. De ser nydelig ut, og de blir sikkert flotte når du får pyntet deg med blomsterkransen i håret. Håper vi får se bilde av deg da:)
Klemmer.

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket härligt paket att få från posten...Träskorna är ju så himla snygga....
Dina bilder är så vackra!

Och Indiska har massor av underbara krokar och annat så det blir garanterat vackert i din hall.

HA´det så himla gott i det vackra vädret!
Miamaria

Anonym sa...

Hello Lisbeth,

I love your swedish clogs, mucht better than the dutch ones :)))
Have to find out if they sell them over here as well !!!
Greetings, Janneke

Min Verden sa...

Plantene dine har definitivt kommet lengere hos deg enn hos meg. De skoene har jeg vært og prøvd, men de var altfor små. Jeg har sånne pailabber i 42 og disse passet nesten, men var litt for små. Æsj. Jeg unner deg iallefall dine. De er KJEMPEFINE! Hanne

Hilsen Bodil F.T. sa...

Det er de tøffeste(les: vakreshar te)kloggene jeg noen gang har sett!!

Made by KKann sa...

Hei hei

Ååååhhh..det ser så deilig og grønt ut hos deg - sammenlignet med mine bilder - er dine bilder såå fargerike og mine så "grå"!! Smil!

Kjempe lekkre kloggs - skikkelig glad i kloggs jeg også - har et par typisk svenske, sorte, kjedelige! Dine er jo bare lekkre - har sett at Molly har slike - mulig jeg må investere..byttet fra gode gammeldagse klogg til crocks i fjor - lilla, naturlig nok! Gode å gå i i hagen de også - men vel, det er noe helt spesielt med "Lina-kloggs" - mine står ute på terrassen sommer som vinter - tok dem nærmere i ettersyn i efta - og ja, de bærer preg av å ha stått ute! Smil! Går det virkelig an å skrive så mye med kloggs som utgangspunkt!

Ha en strålende onsdagskveld - og uke!

Smil fra KKann

tinemor sa...

Ser meg for deg, der ,dansende bortover veien..... he,he
Lekkre sko!
Fortsett å koz deg i sola!

Mummimamma sa...

For noen nydelige klogger!
Og veska var kjempesøt!

Var så koselig å kikke inn på bloggen din i dag, ble i skikkelig sommerstemning.
Ønsker deg en finfin vårkveld, og mange fine vårdager der du kan vandre rundt i dine vakre klogger.

Klem

Synnøve sa...

Nydelige bilder, ser deg for meg danse rundt i Linas sko ;) Og misunnelig på rabarbraen din, jeg skulle også ønske jeg hadde det i hagen...! Ha en fin torsdag! Synnøve

Mia sa...

Ja, er det ikke bare herlig nå? Endelig sol og varme, og som det begynner å sprette i hagen... har nesten ikke "råd" til å sitte inne på dager some disse. Skoene dine var helt herlige, virkelig sommerstemning over dem.

Anonym sa...

Hei igjen!
Takk for tipset , men problemet mitt er at der er ingen søppelbøtte!?!

Anonym sa...

Takk for gode tips! Det var pop-up vindu som blokkerte...

Anonym sa...

beautiful pictures... i.heart.the.clogs.