07.03.2008

Hagen min er hvit

Kan du ikke se noen lavendel planter sier du, nei ikke jeg heller. Men planteskilt lages det lell, og nå lurer jeg på hva det er som driver meg.
Hagen er hvit og inne produserer jeg små fuglehusskilt i mengder, burde strikket votter og sjal istedet og muligens sydd noen paraplyer. Og hvor mange urter har jeg tenkt å plante ? Tydeligvis mange, for urteskiltmengden vokser. Sinkbitene klippes i forskjellige størrelser og design, etiketter limes og lakkes på, og trelister kappes og males. Jeg er som strutsen, stikker hodet i sanden og nekter å se opp før det hele er over og hagen igjen er grønn. Vinduet snekret mannen i huset, skal henge ute når den grønne tid har tenkt å vise seg. Kjøpte små kroker med fransk lilje som dekor, er superfornøyd med resultatet. Den lille kurven kan man kjøpe for en billig penge men det er helt utrolig hva man kan lage av en kleshenger, de man får fra renseriet og litt hønsenetting, hi,hi. Sånn er det med meg, skal klare selv. Mens jeg venter vendes nesen galant ned i diverse interiørbøker , det er balsam for sjelen det.
Favoritten er som hos mange andre den nydelige boken om Pia Villefrance Dann sitt vakre hjem. Boken er vist mange ganger på diverse blogger, ikke rart i det hele tatt, den er den ultimate guide for oss som elsker den lyse, sarte innredningsstilen. Den har vært i min samling i noen år, men jeg blir ikke lei den, nyter bildene og stemningen boken formidler på en utsøkt måte. Dette er yndlingsbildet mitt i boken. Et bilde som kryper rett under huden på meg og klistrer seg til netthinnen. Det vakre runde bordet med urnen, bare nyter.........
Dåååån, vegger trukket med stoff, mønsteret er strektegninger av Drottningholm.

Pia Villefrance Dann, slik ser hun ut. For de som ikke har denne boken i samlingen sin, ønsk deg den fort. Bakerst i boken er det fantastiske oppskrifter på mat, karamellisert gresskarpudding, tranebærkompott, Mums filibaba, Frøknene Tatins Terte........

God helg alle sammen.

English. Can you not see any lavender in my garden you say, neither can I. Still I produce small herb signs , but maybe I should be knitting heavy sweathers instead. My husband made the little window for me, this is the new "home" for little garden tools. Anyway, I refuse to face reality, a white garden, so I put my nose down in my books. The most beautiful book in my collection is the book about Pia Villefrance Dann and her wonderful home in Sweden.The book is called a "A house full of dreams". For many years she was the norwegian Martha Stewart, then she decided to move to Sweden and bought a wonderful house in Lennartsfors. This is a very special book and I find it difficult to describe with words, its too beautiful. Besides photos from her home and wonderful garden you can find little stories in it like a story about a rich farmer. King Karl visited the farmers house and he was amazed when he saw two grand pianos in the room, one on each side of the door. And the king asked why? The farmer answered, its mostly because of the symmetry. As you know symmetry is important in the Gustavian look. For me this is the ultimate guide if you adore the Scandinavian look. You will also find wonderful food recipes in it, I strongly recommend this book.

Wish you all a nice weekend.





18 kommentarer:

Linda sa...

Hei Lisbeth!Har nettopp kjøpt boka på mammutsalget og en bok om bordekking av datra til Pia.Vil du se noen flere bilder så gå inn på siden til Bærum Quilteklubb de har besøkt Pia...Nydelige skilt,du får det til.God helg!Hilsen Linda :)

Elzie sa...

Vilka fina skyltar du gör till trädgården. Så mycket arbete, men fint blir det.
Och den boken var ju helt underbar. Har aldrig hört talas om den förut.
Hoppas du får en riktigt bra helg.
Kram Elzie

Jenny Oak Fae sa...

Vackra bilder som vanligt på din blogg!

Den där boken måste jag kolla upp :)

Önskar dig en riktigt trevlig helg!

Kram, Jenny

<3

Mita`s hjørne sa...

De skiltene du lager er jo knallfine, hva lager du de av...??? og skjønne små fuglehus - huff nå skulle jammen sommeren vært her, iallefall våren...
Den pingvinen var jo bare søt da... har litt sansen for disse dyra...
Den ramma blir kjempeflott til sommeren den, og ja - hønsenetting er smart til masse den...

Ha ei koselig helg...

Randi sa...

Gubbandarius!! så mye fint og såå utrolig kreativ du er!! Takk for mange gode tips.
Sneen forsvinner nok, her har det kommet masse sne de siste dagene men det smelter fort. Så våren er like rundt hjørnet..JIPPI!!

Ha en strålende helg du også

♥ H@rmoni ♥ sa...

Innom for å ønske deg GOD HELG!
:O)
Lekre bilder..
-og det er jo snart VÅR!
:O)

Emmeline sa...

Du og du for et tempo på disse prosjektene dine;) og så mange prosjekter i tillegg??? Jeg er helt imponert!!

Her er det dårlig med hageforberedelser så langt...Ser ut i hagen og ser på værvarselet at det IKKE kommer til å bli hageliv denne helgen heller hehehe.

Når det gjelder denne boken så kjøpte jeg den til min mor en gang da den var ny. Til ORDINÆR pris...puuuh!

Jeg pleier å titte i den når jeg er hos mine foreldre, men jeg kjøper den ikke til meg selv... For vet du; den er faktisk ikke helt min greie, hehehe. Det er rart at vi er så forskjellige samtidig som vi på en måte liker det samme;) Jeg syns den er litt snobbete på en måte??? Men kanskje det bare er meg selvfølgelig...

Hvordan går det med kyllingprosjektet???? Jeg har ikke hørt noe mer om dette, og lurer på om jeg har falt av kyllingtoget muligens??? Ha en fortsatt deilig helg Lisbeth. KOS DEG:)

Merete sa...

Nydeleg oppheng...kanskje eg kopierer den?? ha lenge vore på leit etter noko liknande, men ikkje funne det.. lekre bilder du viser! ønsker deg god helg :o)

Hulda sa...

Så flott oppheng! Ligner litt på det vinduet som pappa snekra til meg, kanskje du har sett det. Veldig dekorative planteskilt du har laga! :)

Emmeline sa...

Rosa og lyseblå???? Det er Tilda kyllinger det...
Jeg har sett disse Tilda eggene på flere blogger og tittet innom Panduro; men det var visst fjorårets modell, og siden jeg var for sen med å bestille tilbudseggene til 10 kroner stykket så ble det med det...
hehehe...
Nei skjønner nå at jeg har falt av swapen ( og tror jeg må puste lettet ut, det må innrømmes) Blåe og rosa kyllinger er på ingen måte i nærheten av hva jeg kan lage.
Men jeg kunne jo selvfølgelig bidratt med en gul dromedar...;)
God plan med tur til OS, har hørt det skal komme en ny interiørbutikk på Sletten Shopping til høsten og den skal selge Greengate. Kjekt for meg, selv om mannen min sikkert ikke er enig.
hehehe

Tove sa...

det vinduet var jo rett og lett utrolig stilig! Du har så mange gode ideer:)

Ønsker deg en god ( og produktiv) helg

klem

Lilla Blanka sa...

Jättehärliga bilder!
Trädgårdsskylten är jättemysig tycker jag...och snart kommer lavendeln :)
kram & ha en jättefin helg!
Mia

Mummimamma sa...

Hei!

Er bare en snartur innom og ønsker kreative deg en riktig god helg!

Anonym sa...

Jättemysig trädgårdsskylt. Den boken verkar vara läcker att titta och drömma sig bort i:-)
Hoppas att du får en härlig Lördag.
Kram//Eva

A Romantic Porch sa...

Thank you for sharing today about your beautiful book. I will have to look through it more. xoRachel

Tonje sa...

så hvitt er det her også,det snør og snør,vi har mere snø nå en det vi hadde i julen...og jeg som vil ha vår...sukk!

Nydelige bilder du deler med oss i dag=)

Jeg kjøpte også den boken av toppen på mamut utsalget,men jeg har ikke fått begynt å lese i den enda,er ikke ferdig med de jeg kjøpte fra capris enda...du vet...man må jo studere hvert eneste bildet i detalj=)

Unknown sa...

Guud vilka vackra skyltar!!! Å underbar hylla...så duktig du är!!...Säljer du skyltar? =)Kramis Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket vackert! Som vanligt!! mOch vilken bedårande snöpingvin! Mari.