27.03.2009

LITTLE LORD FAUNTLEROY

I går tok jeg en kjempesjangs. Jeg malte et kart på veggen UTEN å spørre Little Lord Fauntleroy først.

Og ikke et hvilket som helst kart. Ikke er det et kart over verdensrommet og ikke er det et kart som viser løypen i Paris - Dakar.

Men et kart med oster !!!! Kan der tenke dere, oster opp etter veggene ??!! Oj, tenkte jeg da jeg var ferdig. Jeg ble jo knallfornøyd og synes kartet er urkult. Men det er det langt fra sikkert at den unge godsherren ville synes. Vel bor det en liten kokk i den unge herren, men her hadde jeg muligens tatt litt av.

Jeg satt meg ned og koste meg over synet av oster fra de forskjellige regionene i Frankrike og satset på at jeg slapp å svinge malerkosten over alt arbeidet som jeg nedla i kartet. For det var mye plukk å male. Neiheiiii, ikke noe overhead her, men tegnet på frihånd.
Først med gråblyant og deretter med tynn,tynn pensel. Hadde jeg hatt overhead tilgjengelig kan jeg love at jeg hadde brukt den altså.

Jeg hadde noe å se etter da, for ideen fant jeg i et blad.

I bladet er kartet malt på et bord, synes det er så stilig. Motivet er etter en gammel fransk etikett, om du ser godt etter ser du den i lite format til venstre på bildet.

Tror dere jeg var spent på dommen eller ? Jo, da Lorden braste inn døren som han pleier etter endt skoledag ropte jeg : Kom og se hva jeg har gjort på rommet ditt ! Han myste opp på osten Roquefort og sa MED ET SMIL: Kult mamma ! "Mamma" ble selvfølgelig jublende glad og presiserte for ordens skyld at dette kartet viser navnet på forskjellige oster og hvor de er produsert. Paris er ikke noe ost, men hovedstaden i Frankrike, sånn for ordens skyld :o)

Husk konkurransen min da, trekningen er på søndag. Herlighet så tiden flyr, føler jeg nettopp postet innlegget om giveaway. Om du vil være med meg å feire er det bare å legge igjen en hilsen her. Tusen takk for alle de nydelige kommentarene til innlegget fra hagen min. Mange har spurt om alle bildene er tatt rundt husdørene her. Og ja, det er de ! Ha det godt da, jeg styrer litt til på gutterommet, som nå gjennomgår en lettere oppgradering. Flere bilder kommer. Tudelu.

English. Do you like the map that I have painted ? I was so excited ,..would my boy like it or not. After all it does not show the route of Paris-Dakar, but different cheeses and where they are made in France. But he loved it.

21 kommentarer:

silje-sin sa...

Så utrolig kult det ble! Du er virkelig kreativ! Og må bare skryte av hagebildene jeg også! Dååån... Du har en hage jeg ikke kan drømme om engang! Men takk for all inspirasjon:) Det er helt nydelig hos deg.. God helg! klem fra silje.

M.E.V. foto sa...

Imponerende og kjempefint:) God helg! Klem

Anitas hus sa...

Jeg sier bare som Lorden; Stilig^^,)
Utrolig kult, men jeg tror deg på at det var ett skikkelig pirkearbeid. Godt han ble fornøyd,hehe.

Ha en fin helg Lisbeth!
Klem fra Anita:O)

Hverdagen vår sa...

Først og fremst må jeg bare for si; for en nydelig hage, den ble jeg forelsket i, her må det være godt å rusle og sette seg ned en sommerdag:)

Så artig med ost på veggen, flink er du:)

Håper du får en fantastisk helg:)

Klem fra Eli

Missfryd sa...

Skikkelig modig gjort med et fantastisk flott resultat. Og selvfølgelig et stort pluss at den lille "lorden" likte det også:-)
Flink er du.
Klem I

Min Still By Maia sa...

Det ble kjempe fint! Så flink du er. Godt at han likte det da. ;)

Klem fraShabby Charm

Prinsesse Elin sa...

he he men nå har du en kul gutt også og han har en kul mamma og hvis man legger disse to i sammen blir det rett og slett KUUUUULT.
Sant??? he he he he
Synes det ble bra jeg. Jeg er på en bitte liten bloggrunde men dette her tar tid når man liksom skal få krevet noe fornuftig til alle sammen som har vært innom og som fenger.
Jeg blir så inspirert til å gjøre et eller annet her hjemme i morgen og tror jeg skal gå i gang med et " make over på badet" Jeg har sett meg ut et par eller 20 knallfine håndklær som jeg vil ha men kluet er at det rosa helvetes gulvbelegget ødelegger hele moroa.
Får tenke litt på hvordan jeg løser det problemet men jeg tror neppe s gidder å legge sjakkruter i morgen før han skal i stallen:O)

opp ei trapp og inn ei dør! sa...

Morsom og kul idè!

Aina sa...

Det var jo kjempefestlig og ekstra kjekt at han også likte det.
Så fin boks(boys stuff) Lov å spørre hvor du har fått tak i den?
Tror lorden din har et veldig stilig gjenomført rom:0)
Ha en fin helg!

Tyra sa...

*Urkult!* Kjempetøfft! Og så modig du er som torte å gi deg ut på denne ostereisen på frihånd!!
Sånt kart kunne jeg ha lyst på på kjøkkenet, altså!!
Ha en fortsatt fin helg til deg og dine!
Klem fra Cathrine

Mitt hvite hus sa...

Dette var kjempestilig... og så herlig at poden likte det da... Veldig anneledes men super fint..

Ha en strålende dag..solen skinner fra blå himmel tidlig på morgenen..I dag er det hage når jeg kommer hjem fra kurs...
klem Kerstin

♥ Fyra årstider sa...

Vilket fint pojkrum.
Kram Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din lille Lord har god smak, precis som du. Det blev jättefint.
Tänk och rita och skriva allt på frihand Wow...
Ha en bra lördag
Kram till dig
AnnaMaria

Garden Angel sa...

God morgen;)

Snakker om...priviligert!
Noen av godene som mamma er: at man får lov til å tegne på veggen...hahaha:)
Det ble jo skikkelig tøft da!
Godt at gullet ble fornøyd.

Men nå må du slutte med disse "fristelsene" dine Lisbeth..
Nå fikk jeg lyst på ost og kjeks.......hihihihihi;)
Trodde ikke jeg var såå lettpåvirkelig?
(flirer)
Måtte forresten vise mannen den flotte Billy-veggen din, med den fine pyntelista over. Han ble veldig imponert!!!

Den boksen med "boys stuff" var også sååå fin!
Men nå tør jeg ikke spørre hvor du har kjøpt den...hehe
Folk kan jo tro jeg ikke gjør annet enn å rase rundt på shopping..hihi

Nei...nå skal jeg varme noen rundstykker og få frokosten på bordet her..
God Helg!
Klem fra meg(",)

Christinas låvebutikk sa...

Så artig Lisbeth!
Skal si du er stø på hånden!

Ha ei strålende helg;0)
Klem!

Maya: sa...

Haha,så tøft:D Bra at sønnen din likte det også, han blir nok en mesterkokk denne karen;)

Og må jeg bare berømme hagen din! Jeg forstår det slik at bildene unde her er fra din hage. Utrolig altså. Jeg blir så misunnelig på folk som har grønne fingre og kan ordne det koselig i hagen. En liten oase! Herlig:D

Maya

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Gud så läckert!!! Vilken ide ;D

Hoppas du får en strålande helg & att vädret blir härligt!!

*Kramar om*
//Sessan

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Så stilig!! Så flink du er:)

Ha en fortsatt fin helg, Lisbeth!

Klem Anette:)

Elzie sa...

Vilka idéer du har. Och så skoj att lorden blev glad över sin karta.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

Drømmen om en eplehage sa...

Du, så kreativt!
HEr hadde de trodd om mor var tippet helt over om jeg hadde malt ett ostekart på veggen, men slik ellers er de tidvis begeistret for meg også.
Som når jeg sydde seilbåter f.eks. Da ble midt i mellom glad og ville gjerne både ha en og vite hva jeg tjente. Maska ble lang når han fikk vite det kun var for morro og at det ble en svært mager sydentur av profitten. Kanskje vi får til taxi på flyplassen... Knis!

Takk for de herlige sommerbildene under her. Du vet, du er min hagedronninge over alle. Godt å ha noe å strekke seg etter, men jeg innser mine begrensninger. Da er det supert å kunne nyte din hage her!

nå skal jeg strekke ut kroppen på sofaen litt og se på hybelkaniner og trådstumper som formerer seg. Fascinerende!

Kos og klem

Viola sa...

Så himla fint det blev i sonens rum och beröm fick du ju av sonen din, verkligen stiligt, hoppas du har en fin lördag, äntligen har solen tittat fram ige på em efter gårdagens snöstorm,,,, klem