17.03.2009

BOULANGERIE

Den er akkurat like god som den ser ut. Kringlen smakte fortreffelig. Tenk hvilket sterkt symbol kringlen er. Ser en et bilde eller en tegning av en kringle går tanken rett til et bakeri. Ikke er det nødvendig at kringlen er fargerik, ikke trenger den å lyse i blinkende neonfarger, det kan være en grå og kjedelig tegning, den duger uansett. Man tenker på nybakte brød, boller og kaker når man ser en kringle. Hvilken fantastisk designer det var som oppfant kringlen :O)

Disse boksene er jeg så forelsket i. De er ikke dekorert med en kringle, rart at de er blitt merket med en krone ? ...alt for den franske landstilen antageligvis. Eller så er meningen at det skal bety et kongelig bakeri. Boulangerie betyr bakeri for de som lurer.

De er store og gode, den største er egentlig suveren til oppbevaring av cornflakes. Så liker jeg godt at det er plass til merkelapper slik at flere enn meg finner frem på kjøkkenet :o)

Så fine når en tar av det øverste lokket, en liten blomst som håndtak. Doble lokk liker jeg og ... matvarene.

Det var et lite glimt av kjøkkenvinduet mitt slik det ser ut i dag. Hvitt og rent, ahhh så godt.

Husk konkurransen min da. Om du vil være med finner du den her.

Ha det godt, nå skal jeg rundt og hilse på mine bloggevenner :o)

31 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Gi meg en bit av den kaka da. Som du frister Lisbeth. Med deilig bakst og knitrende hvitt mot nyvasket og blankt. Alle vinterstormene har "marmorert" vinduene mine og jeg har enda ikke fått tatt dem. Men det blir. Det blir!!

Ha en fin uke.

Klem fra Marit

Hilsen Bodil F.T. sa...

Alltid vakre ting her inne hos deg!!

Det svart-kvite er så stilig!!

M.E.V. foto sa...

Åhh, den så god ut, sier sønnen i huset her (og jeg)...;)Vakre ting på kjøkkenet ditt:)

My home is my Castle sa...

Nam....
Jeg ELSKER nybakt gjærbakst.. Noe av det beste jeg vet.. Og kringla di så nyyydelig ut :)))

Og såå flotte de hvite boksene er... Herlige :))

Klem,Kari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den ser god ut, din kringla.
Vita burkar till köket får man inte för många av, kan man ha till lite av varje.
Ha en bra vecka
Kram till dig
AnnaMaria

Ingrid sa...

Åhh.. så deilig det så ut med kringle!! :)

Les Cotrions sa...

Waw! Stunning these boulangerie items!!!
Warm hugs
Vale

Anonym sa...

Vafle og kringle er vel noe som går ned på høykant hos de fleste
(kjente duften helt hit):o)))

Nydelig det krukkesettet!!! og litermålene skulle jeg gjerne hatt!!

Kos dæ no bare med kringla du
(hørte du misunnelsen):o))

Klem fra mæ..

Viola sa...

Vilken underbart god kringla det ser ut att vara, ljuvliga bilder hos dig ikväll, hoppas du oxå får njuta utav vårsolen, vi har ett underbart väder just nu, klem

Karin Lindström sa...

Godkväll!

Det ser så gott ut, jag blir riktigt fika sugen så här på kvällskvisten! Har precis druckit lite te utan något till, måste få tillbaka lite av midjan!

Burkarna är verkligen fina, så fina detaljer!

Ha en fortsatt bra vecka!

Varmaste kramarna

Karin

ps nu har jag oxå tävlat!

Min Verden sa...

Hallo min favorittblogger :D Ikke snakk om kringle. Kjenner lukta helt hit og kan ikke spise det på grunn av gallestein (multriple). Vel, mister noen kilo da - ingenting er så galt at det ikke er godt for noe. Boksene er supre! Hanne

Emmeline sa...

Nei...skal jeg være helt ærlig så er ikke TINE K min favoritt heller. Det blir litt for svart, grått og lilla for meg... Men jeg syns de har noen flotte sengetøy i lysblått og hvitt fra denne nye butikken...og det kan jo kombineres med litt av hvert;)

Knalldeilig kringleog flott skoleplansje under her. Jeg har liksom aldri kommet til det punktet at jeg har hengt opp skoleplansjer hjemme hos meg... Kanskje fordi vi hadde så UENDELIG mange av dem på jobb. De hang OVERALT. Fikk du levert en due med forklaring på døren så var det umulig å bli kvitt den... for alle hadde mer enn nok med sine ørner, spurver eller kråker, for ikke å snakke om botaniske, zoologiske, krd-iske eller geologiske plansjer. De var OVERALT...hehe.
I tillegg var det ofte sånn at det dukket opp et utekorn, kråke eller eventuelt en sånn slange som holdt på å spise en mus i kamp...UTSTOPPET på kateteret. Og jeg fikset ikke å bære de UT engang... Jeg kunne ikke holde UNDER platen de var festet på. Det var bare FOR EKKELT! Og det er disse minnene som har brent seg fast sammen med skoleplansjene. Så jeg er rett og slett blitt ødelagt etter lang tid i bransjen...
Men blåklokke er fin og uskyldig. Vi har den på skolen der jeg jobber...trodde den var vanlig men skjønner at den muligens er sjelden uten at noen der har gjort noe nummer utav det. Den henger for seg selv på et loft og er sjelden;)

Takk for alltid like oppløftende og koselige kommentarer. Og BON APETITE. Knallfine bokser;) Klem

Monicas sa...

Arti med gjærbakst....så skikkelig god ut denne...fine bilder du har lagt ut

n o r d i n g å r d e n sa...

Det andas nostalgi och romantik i ditt kök, så fina kärl och bunkar och kringlan skulle jag gärna sätta tänderna i!!! Mari.

Elzie sa...

Det såg gott ut. Och de där burkarna var snygga. Praktiskt med namnlapp som sagt. Det hade min gubbe behövt, han hittar aldrig något här säger han, ha, ha.
Hoppas ni får en bra dag.
Kram Elzie

Miss.T sa...

MMmmm, den kringlen så knallgod ut. Det ser så lekkert ut hos deg i alle huset krinkler og kroker !! alt er så gjennomført og delikat : )

Missfryd sa...

Nam-nam, det gikk nok unna, tenker jeg.
Herlige bokser, nydelig med den lille blomstknotten.
Ha en fin-fin onsdag.
Klem I

@afjo72 sa...

Tar gjerne et stykke jeg - et STORT ett altså!! hehe :o)

@__EY__ sa...

Hei,

fatter ikke hvor du
får alle de fine tinga fra.
Men pytt, pytt for
"hvit stil er ikke min stil".
Men lekkert er det !
Og kjøkkenhåndkleet var
alle tiders. Joda, jeg
ønsker å prøve vinnerlykken !

For ca. et år siden
hadde jeg "giveaway",
da var ordet nytt for
flere, nå blir det
brukt på mange blogger.
Morsomt.

Au revoir : )

Fjordheim sa...

Så godt det ser ut.
Den krukka var flott.
Det er koselig på kjøkkenet ditt.
Ønsker deg en god dag :)

Anonym sa...

Mums, vad den kringlan ser god ut.
Tror jag norpar med mig en till kaffet.
Åhh, vilka fina burkar du har Lisbeth.
Lika härligt inlägg som vanligt.
Ha, en bra dag.
Kram

elisabeth sa...

Herlige Mallorca!!!! Jeg har jo ikke godt av å se på sånt en gang...Elsker kringle, bakverk og kaker generelt...så jeg sliter...
Nydelige bilder, og krukker, med flott skrift og detaljer, og det kan jo du!!!

Flaggduken 2 sa...

Så vacker & fin blogg du har.
Jag blir otroligt inspirerad av dina fina bilder, vad duktig du är!
Länkar dig!
Kram Petra

BøeFjeldberg sa...

Ser deiolig ut den kringlen, kunne godt tenkt meg en bit av den;)
Nydelige bilder og nydelige bokser du har der også. Vakkert;)

Hege sa...

Kan nesten lukte fersk gjærbakst helt hit - NÅ ble jeg sulten! Og krukkene var bare lekre...

Anonym sa...

Hej Lisbeth,
What fantastic kitchen-stuff you have....i like the jugs (hanging on the hooks) very much, not even for use in the kitchen but also for flowers :0 !
Greetings, Janneke.

liven sa...

Uhm....dette så godt ut du!!!

Flotte bokser du har :o)
Disse plansjene er jo så fine også.....og jeg eeeelsker blåklokker!!
det er min absolutte favorittblomst:o)

Ha en fin kveld Lisbeth:o)

LIVS LYST sa...

Å nå ble jeg sulten...!!

Hilsen Ljo :O)

Villa Drømmeverden sa...

kjempefine ting på kjøkkenet ditt, kan jeg spørre hvor de kommer fra?

Tror jeg må bake imorgen el i helga, den kringla fristet!

Huset på toppen sa...

Nam,nam så deilig det så ut med kringle!! Elsker gjørbakst,og flott krukker og liter mår du har Lisbeth:) Kan jeg spørre hvor du har kjøpt de??
Ha en flott torsdag, nyt det fine vårværet vi har!!
Klem Linda - ♥ -

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Den kringla såg skikkelig lekker ut, Lisbeth! :) Kan nesten lukte den deilige lukta hit! :) Får eg stikke innom for ein smakebit? ;)

Dei oppbevaringsboksene er flotte! :) Så greit å kunne merke dei :) Smart!

Tusen takk for kjempefin tilbakemelding om gangen min :) Ja, lurt med ein benk i gangen. Hehe, kjenner igjen det med å stappe inn møbler overalt :)

I dag skinner sola og himmelen er blå,blå :) Kjempedeilig! Vi er på tur i nordfjord :) Herlig med slik flott vær! Håper du får ein nydelig dag! Godklem til kjære deg :)