02.03.2009

LAURA ASHLEY SPRING/ SUMMER 09

* Bildet er fra Laura Ashley 1980, kunne vært hentet fra hvilken som helst landlig interiørblogg år 2009!!!! Elsker tanken på et gammelt bord der brødfjøl er helt unødvendig :o)
For meg er det alltid like spennende når Laura Ashley kommer med ny katalog. Sitrer inn i meg når jeg skal kikke på nyhetene, noen ganger håper jeg inderlig at der skal være en tapet eller et gardinstoff som jeg forelsker meg i , andre ganger, f.eks om jeg nettopp har tapetsert et rom, ber jeg i mitt stille om at de ikke presenterer en tapet som jeg synes er finere enn den jeg nettopp har klistret opp på veggen ,ahrghh så irriterende ...har faktisk skjedd :o)

Den lille teksten over her er et utdrag fra et forord som Laura Ashley skrev på 80-tallet. Liker det så godt for det er forenlig med min filosofi. Gi meg et kliss nytt rom som jeg kan "bryte" ned til et levende, landlig , noe shabby rom og smilet kommer frem :o)

Vil du kikke i den nye katalogen finner du den her . (view online catalog, ikon nederst til venstre på siden) Får du øye på en sober tapet med fuglebur så jepp... falt pladask :o)
Her er en video fra pressevisningen. Du må vente et lite øyeblikk før videoen vises.
Ønsker dere alle en strålende dag :o)

18 kommentarer:

Anita sa...

Da skal jeg også kose meg! See you! klem!

Hilsen Bodil F.T. sa...

Jeg liker også veldig godt Laura Ashley sin kolleksjon. Nå skal jeg bla i katalogen og la emg inspirere!! Takk for linken!

n o r d i n g å r d e n sa...

Lisbeth, den lilla filialen till Laura Ashley : ) Du är lite Laura Ashley light liksom! Hela din blogg är lika ljuvlig!!

Ja, man skulle kunna tro att den bilden är i nutid lika gärna som fr 1980, det betyder att detta är en stil som man gillar, har inte bara med trender att göra! Nu ska jag kika in i den nya katalogen! Ha en bra årets första vårvecka! Mari.

Les Cotrions sa...

I like Laura Ashley too! Great collection!
Have a nice day!
hugs
Vale

Elzie sa...

Ja, Laura Ashley är alltid Laura Ashley. Där finns alltför mycket man skulle vilja ha. och tyvärr (eller tack och lov, hi, hi!) ingen butik i närheten där man kan handla hennes saker!
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Ida sa...

Laura Ashley, Lisbeth Dahl og Greengate er bare noen av navnene som kommer til å ruinere lommeboken min i nærmeste fremtid! Det er som en stoooooor godtebutikk - hvor man faktisk aldri kan få nok! Eneste begrensningen hos meg er plassen!

Jeg drømmer om billydrømmen din - om de fine tapetene du har og sjarmøretappen! Du er virkelig en inspirasjon Lisbeth!

Ha en fiiin uke ! Klemmer

Viola sa...

L.A har jag alltid varit förtjust i och hennes stil håller verkligen i sig...måste nu in och titta på nya katalogen, härligt, tack, ha den bra vecka, klem

Kreoline sa...

Nå som jeg har begynt å blogge igjen må jeg legge inn en kommentars på den nydelige bloggen din, som jeg også har fulgt med en stund. LA har mye fint. I 1987 bygget vi vårt første hus, jeg reiste opp til Bergen og kjøpte gardiner til hele huset hos LA. Vi solgte huset etter 4 år, og vi kjørte forbi 15 år senere, og gardinene hang der fremdeles i hele huset. Må si jeg ble ganske overgitt da, god kvalitet på stoffet tenkte jeg, og kanskje var det den gode smaken min som gjorde susen, haha.

Jenny Oak Fae sa...

Du vet väl att det kommer en bok om Laura Ashley..?

Ha en fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Anonym sa...

Laura Ashleys stil bara älskar jag..
Förstår att du föll pladask för den buren:-)
Nee, vi får hoppas att det inte är en finare tapet än du har satt upp.-)
Kram

ANETTESHUS.COM sa...

Laura Ashley har sååå mye flott!! Gleder mer til å kikke litt i katalogen! Takk for tipset:)

Klem Anette:)

Två systrar sa...

Ja Laura Ashley har verkligen fina saker!! Kram C&M

Mitt Kreative Krypinn sa...

Jeg har "smuglest" bloggen din i lengere tid, og den er bare sååå inspirerende.
Nå lurer jeg bare på om hvor en kan få kjøpe Laura Ashley i Norge?
Fant utrolig masse flott i den katalogen:) *sukk*
Tusen takk for flott link!
Klem

Maria ( Idekroken ) sa...

Så flott! Røft og stilig..
Klem Maria fra Idekroken

MODERN COUNTRY sa...

Hei Lisbeth!

Håper du hadde en nydelig helg!
Laura Ashley vet jeg faktisk ikke så mye om og har aldri sett eller besøkt en avdeling med noe av hennes design eller produkter. (det kan kanskje ha noe med at jeg har bodd i et minimalistisk Holland?)
Men har hørt Nordmenn snakke varmt om henne endel ganger. Jeg forbinder iallefall blomster og romantikk med henne og det passer jo fint inn her :))
Bordet var herlig, min drøm er også et lang rustikk bord i mørkt tre, super kontrast i et hvitt kjøkken/allrom. Ja la oss kalle det allrom, for i drømmene er det vel mer en 20kwm. :))

Ha en ny fin uke vennen!
Klem Aina

Anneli sa...

Jeg var nylig innom Laura Ashley i Malmø <3 Kjempeflott butikk!
Det var tilfeldigvis salg på noen produkter akkurat da (: Me like!

Det kommer snart et innlegg derfra på bloggen min..

Ha en flott tirsdag (:

Mia sa...

Herlig det første bildet, Lisbeth! Før jeg hadde lest at det var fra en gammel LA katalog, så tenkte jeg at oi, hvor har Lisbeth funnet dette vakre bildet hen! Tenk, så tidløs kan interiør altså være. Teksten til LA er også herlig, og beskriver så godt hvordan et hjem kan og "skal" være. Og dette er du så flink til å få til i ditt eget hjem.

Linda sa...

Først vil jeg si at du har en aldeles nydelig blogg som jeg gleder meg til å følge. Så kos at det ser ut som om du er like fan av Laura Ashley som jeg er :)
Jeg var en tur innom der i dag og fant et aldeles utrolig sjarmerende blått lite skap (duck egg) som var tapetsert med rosemønstret tapet inni. Jeg bare måtte ha det! Fant også et fantastisk flott pledd i litt utvasket gyllent og rødt, et sånnt som ser ut som det har fulgt familien igjennom generasjoner. Kjøpte det også sammen med to matchene puter. Jeg venter og på et utrolig flott speil som vi skal ha over peisen..O lykke!! Jeg eeeelsker Laura Ashley stilen :):)