19.03.2009

THE JOYS OF SPRING

Hei alle godinger! En kjapp tur innom for å ønske dere en herlig dag. Her er et nydelig vær så gjett hva jeg skal ? Jo, nå lager jeg kakao, den skal over på termos og så skal jeg sette meg ut i solkroken min og nyte , nyte, nyte ! Burde vel jobbet i hagen , men tror jeg skal sitte i ro på et saueskinn med mange pledd over meg og myse mot solen. God plan.

Ble ikke denne skoleplansjen fin her inne?! Det var det jeg trodde ser dere. Tapeten ble faktisk valgt ut etter fargene i denne plansjen. Ikke så lett å se på bildene, men tapeten har en dus grønn stripe og en lysblå.

Ser meg ikke mett på denne skoleplansjen som ikke har hengt i en norsk skole, men i en engelsk.

Vakker blåfarge , heier på den ;0)

Hva heter denne slyngplanten? Noen som har en ide? Den er jo så fin, men den kan være rimelig irriterende om en har fått den i hagen. Jada, jeg har den i hagen, og den er ikke lett å holde i sjakk. Den vokser og spretter opp overalt. Men det som jeg lurer på er om den kveler den blomsten den finner det for godt å slynge seg rundt. Mistenker det nemlig.


Så må jeg vise et lite espalje som jeg har kjøpt.

Snakker meg om å ta hagen med seg inn, he he, men lurt oppheng til barnerom, bad ..mange muligheter.

Jeg har kjøpt et par av disse her, et skal på gutterommet , tenker sinkpottene blir grei til fargeblyanter.

Jeg er så glad for at det vår at jeg holder på å sprekke, full i energi og smilende blid . Ønsker dere en strålende vårdag . Klem

English : We have this wonderful weather and I can feel the spring getting closer and closer, gives me energy and I am really in a good mood. Wish you all a beautiful day.

41 kommentarer:

Størhuset sa...

Ja de første solstrålene nå på våren må nyyytes, er jo så deilig ute nå! Tenkte jeg skulle kose meg på verandaen med boligpluss og lev landlig som var i posten idag. Og de espalierene med zink kopper er kjempefine, har kjøpt sånne jeg også! Ha en nydelig dag!

Jannicke sa...

Så nydelige bilder!!
Kos deg i hagen med varm kakao,
hørtes jo deilig ut!!!
klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu är det nog vår, fast här blåser det lite kallt. Bakom en glasruta är det gott. Det var fint med skolplanschen där, känner igen blomman som dyker upp i rabatten fast man rycker och rycker upp den. Kommer inte på vad den heter?
Ha det gott i solen
Kram AnnaMaria

Elzie sa...

Jättefin plansch. Men jag såg inte det var en tapet först, det liknade panel, hi, hi.
Här är det inte lönt att börja med trädgårdsarbete, alldeles för vått i hagen. Men det lät härligt med chokladen sittande under en pläd.
Hoppas du njuter av dagen.
Kram Elzie

Garden Angel sa...

Høres ut som du hadde en super plan Lisbeth!!!
Det er nydelig vær her i Drammen idag også!
Men altfor bløtt til å holde på ute, samt. 1 meter snø enkelte steder i hagen...hmpf...

Åååå som jeg lengter med deg mot våren Lisbeth!
Utrolig deilig med sol nå!

Espalièret ditt var herlig!
Kunne tenkt meg et sånt jeg og...Jeg får være på utkikk!

Og ja! Det passet veldig godt med skoleplansjen!
Husker ikke akkurat hva blomsten heter for øyeblikket, men den er mer til irritasjon enn glede her hos meg:(
Hadde den bare kunnet holdt seg litt for seg selv, uten å klatre opp på de andre plantene mine. Tror også den tar knekken på de andre nemlig!
Men blomstene på den er utrolig fine!

Håper du har fått en fortreffelig dag i solen, med pledd og varm sjokolade!

Gode klemmer fra meg som enten er blitt forkjølet, eller reagerer på påskeliljene jeg kjøpte her om dagen...atsjoo;)

ENGEL sa...

nyyyyyyyyydelig!jeg mener jeg har den planten i et bed,men jeg tar kanskje feil?aner ikke hva den heter,den er gammel.nyt sola du!det gjør jeg med husvask i dag!klæm

My home is my Castle sa...

herlig vær her og, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg sitter foran pc`n ;)
Mangler energi om dagen.. Vårslapphet kanskje ???

Stilig det espalieret :)) Knall...

Kos deg i solen du Lisbethmor :)
Klem,Kari

Anita sa...

Når jeg så spm. om den planten, fikk jeg kjapt litt kløe på armen;0) Vet ikke navnet, men har såååå dårlig erfaring med den, som ett skikkelig ugress!!! Har hørt om den espalier fra en vennninne! Hun skulle ha sånne til ute plassen sin, spørs nok om det ikke skal noen hit også:0) Kjempefin er den! Kanskje gutten får en ved skrivebordet sitt! KOs deg! Klem!

Viola sa...

VAD HÄRLIGT ATT ENERGIN ÄR HOS DIG OXÅ, JAB BLIR ALLTID SÅ HÄR NÄR VÅREN KOMMIT TILLBAKA, DET BLIR LÄTTARE ATT LEVA HELT ENKELT. UNDERBAR GAMMAL PLANSCH MED LJUVLIGA VÅRBLOMMOR, HOPPAS DU HAR NJUTIT IDAG, KLEM

Anonym sa...

Ha en fin dag!

Bestefars Verksted. sa...

Heldige deg,denne var jo helt nydelig......snakker om vårfølelse,du.... !!! Skulle gjerne eid en slik !!! jeg har også observert disse espaljene i b utikken,og blir nok å ta en shoppingrunde igjen,er jeg redd,de er jo bare så herlige,både inne og ute !! Helt i min smak,kan man si..... ! Høres ut som du skal kose deg,i solveggen......her kan vi snart grave oss ned....til plenen ! Hvitt,hvitt......er du med ? Huff,nå vil jeg ha VÅR !!! Imens maler jeg roser....og håper på mildvær...hehehhhheeeee :) klem fra nord.

liven sa...

Tenk for en herlig dag vi har hatt!!
Kjenner at jeg koker i fjeset:o)
Denne slyngplanten har jeg også.....er helt voldsomt som den tvinner seg rundt!!
Prøver å holde den i sjakk....men vanskelig å få bukt med!!
Knallfine espalje.....hvor har du vært Lisbeth????
Ha en fin torsdagskveld!!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg min venn,
er så hærlig å lese om mennesker som har vett til å nyte nuet!!!
Termos me varm drikke i solveggen...deilig :o)
Eeelsker blomsterplansjen din!
Mener slyngblomsten heter Ipomoea.
Solskinnsklem fra Kjersti ;O)

Anonym sa...

Helt merkelig det der.. så snart sola titter frem bobbler vi over:o)) vi har hatt sol på andre dagen og det er bare SÅ herlig....

Det ble helt nydelig med plansjen.. og den "veggtavla" var super!!! hvor kjøper du det?? var zinkboksene med???

God klem fra solfylte Danmark

Missfryd sa...

Kjempeherlig innlegg. Til å bli glad av når du så tydelig bobler av vår-lykke:-)
Plansjen er råfin og veggopphenget var stilig og praktisk. En god idé.
Klem I

Tove sa...

Håper du har fått kost deg i sola med kakao, det hørtes utrolig deilig ut:)

og for en fin plasnje.. ja alt du har er jo fint da, hihi. Og så kjekt den "hyllen" var!

Ha en flott kveld

klem

Pauline sa...

Planten på plansjen din heter Convolvulus arvensis - åkervindel;-)

Nina i Paradiset sa...

Ser du har fått svar på spørsmålet om planten! Ikka akkurat noe å trakte etter å ha i hagen, nei! ;)
Kjempekoselig krok med skikkelig hagestemning!

Kreoline sa...

Nydelig vær og nydelig plansje, denne slyngplanten hadde jeg i min forrige hage, til pest og plage selv om det er fine blomster på.Kose deg videre i helgen på saueskinn og med pledd, det skal jeg også. Klem

Les Cotrions sa...

Marvellous painting Lisbeth! Allyour nice photos "taste" of Spring!
Happy week end!
Vale

Mitt hvite hus sa...

Herlig innlegg som oser av energi.... ble virkelig glad nå. Nydleige bilder... Ja er det ikke fantastisk med vårsolen som skinner på oss=)

Nyt morgen dagen også=)

Stina sa...

Hel söta!

Du har det så fint hemma så det är inte klokt.

Jaa, nu åker allt mitt GreenGate ut...det är mycket det. Haha...

Bra att det finns de som vill köpa det.

Ps...Då kan man köpa nytt!;-)
Kram

lovefriidrott sa...

Här i Luleå har solen lyst i flera dagar:)HÄRLIGT!!!!
FINT SOM ALLTID LISBETH:)
Ha en skön helg
Kram Sari

Maliva`s verden sa...

Blir bare glad jeg når jeg titter innom deg...alt er så vakkert:O)Du har sansen...Go`helg til deg og dine..klem fra Maliva

Nettan sa...

Tack för dina ord inne hos mig !
Ja, en jobbig dag, men det blir väl lättare med åren =0(.

Ska kika vidare...
Kram Nettan

frøken olsens drømmer sa...

Så mange fine ting du har :))
Jeg er ganske ny i bloggverden- elsker den hvite stil og har min egen lille butikk .
Det Espalje var KJEMPE fint..
Legger deg til listen min håper dt er ok ;)
hilsen frøken olsens drømmer..

Grip dagen sa...

Her ligger ogsp skinnfellen i godstolen - UTENDØRS, selfølgelig.
Jeg har et stitchy-prosjekt gående. Himla grei jobb i solveggen!
Nyyyt været. God helg!
Klem Marit

Linda sa...

Hei Lisbeth!Herlig når våren kommer.Deilig vårsol ute i dag.
Flott plakat,flott i din vårlige stue.Fint veggoppheng også.
Nyyyt dagen.God helg!
Klem Linda :))

Lovise sa...

Koselige bilder med fine blomster. Har aldri tenkt over at de skoleplansjene var SÅ fine.....
God helg til deg.

Anonym sa...

Så nydelige bilder!
Kan ikkje hjelpe deg med plantespørsmål desverre, einaste erfaringa eg har er å ta livet av stueplanter ;-) DER er eg ekspert ;-) Hi hi
Riktig god helg til deg og kos deg vidare med våren :-D

Anonym sa...

Kjempedeilig med godvær.Vi har litt her innimellom også! Nydelig den espaljen du har kjøpt. Er det lov å spørre hvor-hadde passet bra på verandan min;)
Ha en super helg

Hjerterom sa...

God kveld :)

Håper du fikk kosa deg med kakaoen din i dag :)
Den skoleplansjen din er knallfin!!
Skulle gjærne likt å eid en slik :)
Passer godt i stuen din !

Ønsker deg og dine en god helg.

Siw

Trines Hus og Hage sa...

Hei Lisbeth!
Å, så vårlig og koselig inne hos deg, og ute også skjønner jeg, siden du kan begynne med hagearbeid alt! Hos meg er det fremdeles masse snø på plenen, men kakaoplanen din kan jeg også gjøre! Tror nok jeg skal følge ditt eksempel i dag!
Kjempeherlig med både gammel, vakker skoleplansje og espaljeet ditt på veggen. Tapeten så også skjønn ut, og jeg forstår at den er nøye gjennomtenkt.
Åkervindel har jeg også innenfor eiendommen vår, og den bør man helst unngå i staudebedet. Den er gjenstridig og vanskelig å få bukt med, og til tross for at den er vakker, bør man gjøre en innsats mot denne før den tar over og slynger seg rundt det meste. Når jeg røsker tak i denne, så har jeg pleid å bruke de lange slyngplantene med søte hvite blomster på bordet, slynget den rundt i solparasollen eller lignende. Det kan jo være et lite tips, Lisbeth.
Kos deg videre og riktig god helg! God klem fra Trine

Anonym sa...

Vilken härlig gammal plansch.
Lika fint som alltid:-)
Ha, en bra helg.
Kram

Villblomsten sa...

Ha en fin helg :-)
jeg håper været holder seg bra til i morgen også :-)

janne - kathrine sa...

Hei, hei.

Ja, deilig at det går mot lysere tider, vår og sommer. Denne vinteren har vært "tung"
Flotte bilder du viser av kosekroken din. Espaljeet på veggen var skikkelig tøft :-)

Ønsker deg en fortsatt fin helg!

Fröken Tindra sa...

Lika fint och mysigt som alltid hos dig!
Den där slingerväxten, åkervinda, är inte kul alls... Den stryper det mesta i min slänt.
Ha en fortsatt skön helg!
Klem!

Himlarum sa...

Hej!
Så himla lustigt! Exakt samma plansch har jag precis här bredvid datorn på väggen! Jag har aldrig sett den någon annanstans tidigare!
Kul!

Stor kram
Ann-Helen

Ida sa...

God morgen ;-D

Du slutter aldri å INSPIRERE du, Lisbeth! Håper virkelig du tar det til deg - selvom det er maaaaange som følger bloggen din og du alltid får så utrolig mange flotte kommentarer - men det er virkelig sant - hvert bilde gir en sånn lyst til å gjøre noe nytt - også blir man samtidig glad av å se på bildene dine! Jeg blir stadig imponert! Og alle de fine kommentarene fortjener du - SELVSAGT :-)

Her hjemme er det sus og dus med to stykker - nå går det kjempefint - syntes vi har fått fine rutiner som enkelt lar seg kombinere med min travle hverdag.. hihi.. liker jo å ha masse i fingrene og blir dårlig av å sitte å gjøre ingenting.. haha.. så da er det jo flott å ha fått ett barnsom sover MYE - og som liker samme døgnrytme som oss :-) NAICE!

Håper du har hatt en finfin helg - hvor ble våren av.. og du.. mot null grader til uken.. FYSJ! Klemmer

MiaMaria sa...

Hej!

Och tack du rara....

Vilka härliga bilder...vilken vacker plansch.....

Här snöar det...

HA´en bra söndag!
MiaMaria

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Men ooo vilken vacker plansch!!
Tror de är blåklockor på..de är dalarnas landskapsblomma =)

Ha de!
Kraam / Benita