11.03.2009

BLONDER PÅ ALTANDØREN

Hvilke type gardin har dere på altandøren? Synes altandører er kompliserte når det gjelder gardiner. Jeg ønsket å ha en gardin som slapp mest mulig lys inn i rommet, samtidig som den kunne dekke hele vinduet om behov.

Skal gardinen bli igjen hjemme når jeg åpner døren, eller skal den følge med ut en tur. Enten må en jo feste gardinen på selve døren eller på innvendig karm. Denne følger med døren ut , så får vi se om vinden tar tak i borrelåsen og ritsjratsj så flyr den vekk. Jeg synes den ble skikkelig søt så jeg er fornøyd med løsningen. Denne ble til etter et dypdykk i idemappen min. Der har jeg noen bilder fra et lekkert fransk hjem med denne typen gardiner i vinduet.


Legg merke til den sjarmerende blomsterkrukken som er knust i to . Så nydelig !!..., fikk lyst å knuse blomsterpotter, kanskje vi skulle gjort akkurat det. Gått ut og knust potter så det sang etter og deretter sendt hverandre pottehalvdeler, så fikk vi litt ny kunst i vinduet ;=)


Hva med en liten trapp som en kan klatre opp og så kravle ut vinduet, oj, så sinnsykt fint at jeg dør!Altandøren mangler sprosser, men de dukker nok opp en vakker dag. Ønsker dere fine vårdager alle sammen. Jeg har vært hjemme med sykt barn i noen dager, det ser ut til at resten av uken går med til den aktiviteten, så kjeeeeeedelig både for henne og meg ! Krysser fingre for at jeg slipper unna denne forkjølelsen som har vært knallhard med høy feber. Ønsker meg ikke de basillene i presang , fnys.
See you!

English.I have sewn a curtain for my balcony door. Looks pretty !

49 kommentarer:

Landstil sa...

Nydelige gardiner du har fått opp!
Men nå er jo alt du viser nydelig da :)

Anita sa...

Veldig fine som alt annet du setter sammen! Enkelt, men allikevel detaljrikt! Ha en strålende kveld fortsatt!

Viola sa...

Vilken rar gardin du fått upp den är verkligen söt med sin transparanta spets, vilken himmel du har utanför, ser verkligen utt som vår hos dig, här här kom vintern tillbaka igår, nu har det snöat i två dagar och våren känn så långt bort, hoppas barnet kryar på sig, och att du klarar dig, KLEM

Elzie sa...

Den gardinen blev jättefin. Smart lösning på altandörrsproblemet också. Själv har jag ingen altandörr. Så är det i hus byggda på 50-talet, ha, ha.
Hoppas att dottern piggnar till snart och att ni har en bra kväll.
Kram Elzie

Monica sa...

så utrolig vakker gardin du har sydd til verandadøren! Nydelig, praktisk og flott løsning! Lurt med en slik en inspirasjon/idebok- det tror jeg at jeg også må lage meg! Ønsker deg en videre fin onsdagskveld!

liven sa...

Kjempeskjønn du har sydd til altandøren din:o)
dette var jo en god ide!!
Har egentlig tenkt å ta vekk gardinene mine der.....for jeg blir sprø av at de aldri blir hengenes skikkelig!!!
Tenker å ramme inn den doble altandøren med fine brede lister.....ja det tenkte jeg........hehe

Kos deg Lisbeth....så får vi håpe vi får litt av været i dag de neste dagene!!

Stinelille sa...

ÅH!!! Vil ha sånn!! Helst i hele stua, OG på kjøkkenet.. Var kjempefin! Ha en fin kveld, og god bedring til ditt syke barn! :)

ANETTESHUS.COM sa...

Så nyyydelig gardin, Lisbeth! Skikkelig sommerlig og fin:)

Huff, så kjedelig med sykdom i heimen! Håper dere snart er friske og raske igjen!

Klem Anette:)

Mitt hvite hus sa...

Så fin gardin Lisbeth... jeg har side gardin, men kunne tenkt meg å ikke hatt gardin...

Vakre bilder..
Har det ikke vært deilig i dag,,solen varmet godt..O=)
VårklemmerO=)

Anonym sa...

Vilken bra lösning till din altandörr. Gardinen är bara för ljuvlig.
Krya på dig kram till dottern.
Kram

Hverdagen vår sa...

Så vakker den gardinen ble:)
Så hyggelig å se innom bloggen din, og alt tørket tøy ute, gleder meg til vi kan gjøre det her.

Ha en fin uke

Klem

Jenny Oak Fae sa...

Men så fint det blev...verkligen lyckat!

: )

KRAM, Jenny

<3

Garden Angel sa...

She did it again!
Du er en tusenkunstner Lisbeth!
Jeg hadde tenkt meg en lignende løsning på døren min. Men idèen har ikke kommet ut i live ennå.Hehe

Men det var veldig lekkert med den blondekanten øverst!
Det hadde nok ikke jeg funnet på..

Så bare la vinden sende den hit du Lisbeth, så kan jeg låne den i sommer..hihi
Kjempesøt var den!

Klem(",)

Camilla, Casa de Bach sa...

Utrolig flott og inspirerende blogg du har! Legger deg til lista mi ;)

den altangardinen var bare nyyyydelig! mulig jeg må herme!!

Hilsen camilla :)

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Otroligt vackert med gardinen!!
Hoppas att dottern blir kry snart.
Kram Irene

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Den gardinen var kjempefin. skikkelig søt. Likte det at blonden var øverst.
Jeg har akkurat lik altandør på baksiden av huset. Der er vindu ved siden av så jeg har 4 lange gardiner helt til gulvet. Det er blondegardiner fra ca 1920 som jeg fant på loppemarked i uåpnet pakke. Jett om jeg er fornøyd med de. Den andre altandøren min har ikke gardiner (enda).

ha en herlig ukeslutt
klem

Anne Mette Lie sa...

Kjempesøt! :-)

Nina i Paradiset sa...

Sånn en nydelig gardin!
Syns det var så pussig treffende den overskriften din, for jeg skrev akkurat om "blondegardin" over verandadør i mitt siste innlegg, men den gardinen var av treverk! ;)

Jeg har samme dør som du, med sprukket glass, ingen gardin, og heller intet listverk...
Hmm...
Jeg må gjøre noe med det, snart!

Klem fra en som er imponert over kreativiteten din!

Hulda sa...

Kappen din ble skikkelig søt. :) Jeg har også planer om noe nytt på døren ut til terrassen i sommer. Likte så godt blondestoffet du har brukt.

Missfryd sa...

For en god i idè! Den kan det tenkes at jeg "stjeler", har en dobbeldør med kjedelige lingardiner som henger rette ned:-( og der har de hengt i flere år.
Flotte bilder du viser:-)

Pink Chocolatier sa...

Så vackert det var med din gardin, fina detaljer.
Guu så skönt dte ser ut att vara hemma hos er, våren ser ut att hittat till er :)
Hos är det väldigt mycket vinter :(
Men försöker stå ut.

Kram!

Kreoline sa...

Nydelige gardiner, nei,det er jammen ikke lett med gardiner på dører som går ut eller inn. Selv har jeg lift som henger øverst på listen, fungerer greit. Skjønt med blonden øverst. Ha ein flotte dag i morgen.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Synest gardina var kjempelekker eg :) Vårlig og fin!! :) Elsker blonder.. hehe :)

Ha ei herligveke videre, Lisbeth :) Godklem til deg

Perlehvit sa...

Kjempesøt gardin!! Lurer selv på hva jeg skal ha på verandadørene.. Smart!

Monicas sa...

Du verden så fint dette var da...koselig dør syns jeg...å knuste blomsterkrukker?...tja, det va nåkka å tenke på....ha en fin dag

vitating sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har! Jätte Mysigt hem! Fint med gardinen!
Ha en bra dag!
Kram Maria

Anonym sa...

Den gardinen ble nydelig!!! men skjønner problemet.. for vi har dører som går utover.. og regner det litt, blir den klissvåt;((

Æ kan knuse potter.. e kjæmpeflink tel de`:o))

huff.. ikke enkelt med syke barn.. God bedring i heimen...

Klem fra mæ..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin gardin, så fint med spetstyget. Hissgardiner är toppenbra, för att variera höjden. Hoppas på ljumma vindar hos dig.
Ha en bra torsdag
Kram AnnaMaria

Randi sa...

Heia Lisbeth!
NYDLEG,VAKKER OG PRAKTISK GARDIN,takk for tipset ( igjen )!!!Du er super flink!
Ja å som dei andre seier her,den blonda var no snyt lekker da!!!
Ha ein fin dag!Klem!

linn kr/sykepleier sa...

For en kjempe sjarmis gardin.
Smart å feste den med borrelås.
Digger blondene og de snorene. Bare lekker. :D

tonemor sa...

Nydelig og kjempesøt. Du er utrolig flink til å få det til. Delikat og smakfult.
Klem

Guttemamma sa...

Lekkert, rett og slett!!

Anonym sa...

Hejsan svejsan!

Vilka jättefina gardiner du har gjort helt underbara.
Jättefin inspirationsbild!
Nu vill jag också skapa nåt sånt!
Tack för att du delar med dig!
Kram Bodil.

Malin sa...

Åh! som jeg skulle ønske jeg kunne sy!

fantastiske gardiner! helt nydelig!

denne bloggen MÅ jeg jo bare følge!

mange klemmer Malin

Hilsen Bodil F.T. sa...

Kjempelekker gardin. Smart løysing!!

Merete sa...

knallfi gardin!! en passa heilt perfekt på ei verandadør :) trur kanskje eg må stjele denne ideen in og lage me eit par slike eg og..
fin torsdag til deg!

Floras Kulle sa...

Vilken fin idé!
vackert, vackert...
Hoppas att du slipper förkylning, nu när det snart är vår och allt!
KRAM:
Annette

Christine Louise sa...

Så utrolig lekker gardin :)
Du har det så vakkert hos deg :)

Hjerterom sa...

Oi,for en vakker gardin,ble helt forelska jeg!
Du er bare såå flink og kreativ!!

Siw

LillaLykke sa...

Så utrolig nydelig den var! Helt fantastisk jo!! :)

Unknown sa...

det ble virkelig en kjempefin gardin til altandøren! Fikk ordentlig lyst på en sånn selv! Utrolig lekkert!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

Anonym sa...

Ååå, nå ble jeg misunnelig. På våren som titter inn av den utrolig flotte altandøra di.
Her bare snør det :( Men det blir vel vår en dag her også;)
Og ikke minst så ble gardinen superflott som alt annet du gjør.
Ha en fin kveld videre og kos deg med våren.
Klem Elin!

vosgesparis sa...

I ike those kinda curtains.. like they have in Italy and france ;)So well done.

Villa Drømmeverden sa...

Nydelig gardin! Som alt annet du har her inne.. Akk sydd fuskelift til terasse døren på kjøkkenet. Den ble hengende i karmen, men vi vurderer å sette den på døren. Det er bare det å lage hull i døren da..

Kjedelig m sykdom, her er vi akk ferdig.

ha en fin helg!

annashusidingtuna sa...

Hej!
En sådan lite trapp upp till fönstret skulle man ha, hur gullig som helst!Kan man ställa en massa blommor på också.
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

lovefriidrott sa...

Lisbeth:)
vilken underbar gardin du sytt:)
Du är så duktig.
Vill bara önska dig en trevlig helg vännen
Kram Sari

Som mine dager er sa...

Only at Lisbeth!

Det er bare hos deg jeg ser og nyter det ene lekre bildet etter det andre innenfor interiør. Og ikke minst må jeg igjen beundre alt du får til! Makaløst kreativ, det er det du er!

Nydelig gardin som jeg gjerne skulle hatt selv på altandøra.

Nyt gardina og helgen.

Klem fra Marit

Karin Lindström sa...

Hej Lisbeth!

Åh, hos er verkar det verkligen vara vår pågång! Tvätt ute och altandörren öppen!Så söt den blev gardinen, och vilken bra ide! Det är ju så svårt med dessa dörrar.

Ha en jätteskön helg!

Varmaste kramarna
Karin

Dreamgirl sa...

ÅH, det var en lekker gardin. Jeg har ett rom jeg skulle hatt akkurat en slik gardin til. Hmm, får jeg lov å kopiere?