29.04.2010

VENTER PÅ SOLEN

Tenk om solen kunne være så grei at den viste seg mer enn 5 minutter om gangen annen hver dag! Nå er jeg skikkelig utålmodig. Jeg verker etter å komme i gang med hagearbeid, få  hagemøbler ut av boden og få alt på plass. 


Det nærmer seg snuppa sin bursdag, og det kan jo hende det blir godvær den dagen slik at vi kan sitte ute, helst i litt pene omgivelser. Slik været er nå frister det virkelig ikke med utendørs arbeid av noe slag. Jaja, trøsten er at jeg har benyttet tiden til å røske opp i rotet inne.


 Snart har jeg pakket vekk så mye at huset ser nyinnflyttet ut, men det gjør ingenting. Det føles herlig med tomme vegger og flater. Ned av vegger og hyller, opp i kasser og inn i boden med det. Brutalt og ganske ukritisk.


Til gjengjeld har jeg fylt opp karmer og bord med mange små buketter av hvitveis, finere pynt skal en lete lenge etter:)

26 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Har same lengten etter vår..
Og i morgon skal det blir kaldare..

Men kvitveis gir oss eit håp om at våren er her snart, på rett :-)

liven sa...

Ja nå venter vi!!!
så på bilder fra i fjor....og 27 april var kirsebærtreet i full blomst...så det så!!
Og du....så fint dette lille bordet ditt med tukist understell var...er det brukt eller nytt ??

ha en fin torsdagkveld Lisbeth

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Solen kommer från öst till er, den är här nu. Hoppas den lyser imorgon lika fint som idag, vi firar ju valborg här i Sverige. Så fint du gjort, här rensas också bort en massa saker.
Ha en härlig helg
Vårkram
AnnaMaria

Carpe Diem sa...

Nydelig å få ryddet rundt om i heimen:)
Masse kvitveis her og, nydelig!

Ha ei flott helg.
Klem.

Anonym sa...

I love your blog - it's one of my favorites! Wishing you a happy day!
:)
Zuzu

Anonym sa...

Hei, hva heter fargen du har på veggene?

Hilde sa...

Så luftig og deilig det ble! Skjønner at rydding og rensking er tingen - inspirasjon kom å ta meg! Her er mye å ta tak i!!!
Hilde

Christine sa...

Lengter og etter våren, sol og varme..

Greit med ein vår rnsking innomhus og då :) Og kvitveis e utrulig fint, og eit lite vårtegn :)

Klem frå Christine

Linda sa...

ja,jeg forstår godt at du lengter etter vår.
Her sør har sola tittet fram i ettermiddag.Herlig god temp også..
Frister....Hagemøblene er på plass.
Blomster er det skralt med i krukker og kar.
Blir jo fort kaldt igjen.hm,hm.
Det gror vel litt i hagen din?
Her kommer pionen og løyntnatshjertene,skyter fort.
Kos deg i hagen våren kommer snart.
Klem :))

Besta sa...

Deilig med en skikkelig opprydding av og til.
Vi hadde noen TIMER med sol i dag, nok til å kose se litt ute. Men ikke nok til å tørke opp bedene.
Så jeg valgte bare å nyte i dag.
Gjør godt det også av og til.
klem fra marilyn

Jannicke sa...

Oioioi... det skal bli rabalder når småpippene skal lære å fly.. spørs om ikke Penny må på "sommerleir" da ;o)

Herlige bilder! Og SÅ godt å få ryddet opp! Den følelsen elsker jeg (derfor er det litt rart at jeg ikke har slik storopprydding litt oftere)..

Jepp - sol i mer enn 5 min er ønskelig!!

Klem J.

Merete sa...

kjenner følelsen...vil ha sol og varmt vårver så eg kan putle på i hagen :) har ørten prosjekt på gong der, men nå ser det heller trist ut pga av alt regnet som har komme dei siste dagane.
Nydeleg liten kvitveisbukett du har der..har vore ute på tur i skogen eg og plukka med meg fleire bukettar :) når det er trist ute får ein lage koseleg vårstemning inne!
Ønsker deg ei fin,fin helg :D

Lappeline ♥ sa...

Venter også på solen så jeg kan gjøre noe ute.Bla male huset som skal få ny drakt.

Nydelige bilder hos deg

Ha en fin kveld

Klem

Nooria sa...

For noen deilige rene bilder du viser oss. De minner meg om at vi også trenger å ta en vårrydding... og ikke minst vårrengjøring. Ja ja, vi tar det en gang vi får tid.

Heims verden sa...

Du har sånn et nydelig hjem:)

Ha en kjempe fin helg!

Silje:D

beate sa...

hei lisbeth!
krysser fingrene for sol hos deg!!

nydelige bilder du viser

klem beate

Tove `blogg verden sa...

Du har det så utrulig fint <3
Ha en fin kveld
Ingen hvitveis i sikte her...bare masse annet hvitt på bakken...
: (
klem Tove

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
Eg seie da samme ang været! Annakvar dag med godvær her og, og det fristar ikkje å gå ut å gjere nåke. Vi får krysse fingrane for bedre vær snart☺

Eg bere diggar skapa dine!! Blir eit ryddig inntrykk når dei er bygd inn slik du har gjordt, og med gardiner i! Lekkert☺

Herleg å få gjordt mykje inne når det er so dårleg vær ute!
Gledar meg til eg er like full i energi, og mindre full i bekken plager, hehe☺

Klem M♥

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Fine bilder du viser. ;o)

Give away på bloggen min. ;o))

Klem Simone

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så vakkert du gjør det, og hva er vel skjønnere enn små buketter med hvitveis, nydelig - så nydelig!!
Jeg håper våren finner veien til deg, raskt- raskt og at du får en nydelig helg med hagekos og strålende solskinn!
Varm vårklem fra Lokki

Min Verden sa...

Hallo! Ja, du er ikke alene - og når jeg leser disse utenlandske bloggene blir jeg nesten litt deprimert, istedenfor inspirert! Solen kommer vel etterhvert. Det er håp i det lysegrønne snøret :) Gratulerer med ryddingen forresten. Deilig å få det gjort. Fortsatt god vår!

Torill sa...

Litt varme hadde gjort seg, og hadde sola kome og, så hadde det vore topp. Go`helg og lukke til med bursdag !!

Anonym sa...

Herlige bilder som alltid :o)

Venter på at det blir fønvind å go varme her å nå .Å det satser vi på selvsagt ...gleder meg til å sette ut mere planter her ;o)

Kos deg i hagen da Lisbeth .Kommer innom igjen med glede å leser innleggene dine .

Hilsen fra Solveig G :o))

Garden Angel sa...

Hei Lisbeth!
Ja nå har vi stått med åpne armer og ønsket våren velkommen leeenge!
Så nå kunne den sannelig overøse oss med solfylte dager:)

Deilig å få ryddet opp!

Jeg har klippet hekk og beskjært trær i 2 dager...Du kan tro det verker både her og der;)

Solskinnsklem fra meg til deg(",)

Ines sa...

Oh- I love your cat on the bedside table- so funny :-)) a really beautiful room!

Have a wonderful weekend!
Ines

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei Solveig!

Så trivelig når du legger igjen spor etter deg her inne. Tusen takk for det.

Klem