12.04.2010

VÅRTEGN PÅ MANDAGER


Endelig kom vårværet, vi har hatt en fantastisk helg her i Bergen med 15 grader og sol, sol, sol! Jeg har vært ufordragelig lat, nesten ikke løftet en finger, hehe  Huff, det er jo stikk i strid med hva en hageeier burde gjøre, men solkroken med kaffekopp og godt lesestoff lokket mer enn hagearbeid denne helgen. Høres ut som om jeg har dårlig samvittighet, men det har jeg ikke.


Jeg jobber igrunnen aldri i hagen om ikke jeg har lyst, hagearbeid skal være gøy og lystbetont. Litt rundt huset på inspeksjon har jeg jo vært, og det med hjertet i halsen. Jeg er utrolig spent på hvordan det har gått med plantene etter Kong Vinters herjinger. Minus 16 grader er det kaldeste vi har målt tidligere vintre, men i år slo det til med minus 21,5 grader over flere døgn.


Det er for tidlig på året til at jeg kan si noe om rosene, men peonene har iallefall overlevd, takk og pris! Forsythiaen er i rute,


... det samme er stikkelsbær, og rabarbraen har fått et bittelite grønt blad. Flinkiser!


Vårtegn på Mandager har forresten fått presseomtale. Superkjekt å se at Humlebacken  er månedens blogg i Lev landlig  og at utfordringen "Vårtegn på mandager" er nevnt.


Heia Viveka, den omtalen fortjente du såvisst! Og heia alle oss bloggere i Sverige og Norge som er med i utfordringen.


Innendørs har forøvrig et sikkert vårtegn vist seg, nemlig kopper i friske farger hengt opp på et stativ rett innforbi altandøren. Lett tilgjengelig for sånne som meg som vimser bort kaffekopper i fleng i løpet av en helg. Rekorden er 9 kopper på en dag, slå den!

19 kommentarer:

Simple Home sa...

I love all of your spring pictures. Thank you for the monogram a few posts back too. My first and last name start with M.
Blessings,
Marcia

Esme sa...

What lovely mugs.

Sologbolig sa...

det er deilig og viktig å vera lat innimellom ...... og endelig flott vårvær passa jo godt. Eg har lata meg på bytur i helga. Flotte vårbilder du viser fram og koppene dine er skjønne ....lekkert stativ også. Ha ein flott dag !

Viveka på Humlebacken sa...

:)

Ines sa...

Oh how beautiful are these cups!
I think, 9 cups are really much- look out for your health!

Yes- it´s right- sometimes you need a little bit relaxing- the garden work won´t run away ;-)

I´m sure- the nature is a really strong- stronger than this hard winter :-)

Have a happy spring day- we only have 4°C- really fresh!

Love- Ines

beate sa...

synes du har prioritert helt riktig i helgen! slikt vær må bare nytes!

herlige bilder

klem beate

Anonym sa...

håper du finner de koppene igjen altså :) herlige bilder!

klem fra Bea i nord

Besta sa...

Nydelig vårtegn hos deg. I går gjorde jeg som deg og bare koste med i sola. Vi trenger den jammen nå.
Ha en fin uke.
klem fra marilyn

FlorasFrue sa...

Herlig med en lat helg!
Jeg har heller ikke gjort mye i hagen, men så er det enda ikke noe hast - hagen jobber selv den i solen, som bildene dine viser - herlig :)

Ønsker deg en fin, ny uke!

Helene sa...

Haha...godt det er flere enn meg som roter med kaffekoppene!! Best å ha de lett tilgjengjelig!! Deilig å ta livet med ro, etter denne vinteren så trenger vi nyte solen litt!
Ha en fin dag videre da!

Refleksjon på livsvegen sa...

Herlege vårglimt du viser.
Godt å sjå at den er i rute :-)

Ha ein herleg dag!

Ps: krusa dine er kjempefine...

Christine C sa...

Så herlige kopper :) blir jo i godt humør bare av å se på dem.

Fine og vårlige bilder fra hagen din! Jeg gikk en runde hos meg selv i går og kunne konstatere at stauder og bærbusker kom med nye skudd, så da er alt såre vel så langt. Kos deg med hagen din fremover!

Lillan sa...

nydelige inspirasjonsbilder!!!

ha en herlig dag

klem fra lillan:)

IngunnBW sa...

Er det ikke deilie når den ene etter den andre krokusen springer ut i full blomst :) Mine viser seg goså fra sin aller beste side nå, men jeg har en annen på lur som jeg håper er samarbeidsvillig nok til å åpne kronbladene i dag til vårtegnet denne uken

Jannicke sa...

Viktig å kose seg - og enig : Hagearbeid skal være lystbetont ;o)

Stilig det koppestativet!!

Ha en fin mandag - litt av et vær i Bergen!!

Klem J.

Reginas Cottage sa...

hi
your cups they are so nice,i like green gate,too.oh and your pictures
from your spring garden....looks really wonderful.
i wish you fun in your garden and a nice week,
hugs regina

salige lavendel sa...

Koppestativet ditt var skikkelig flott!! Er det lov å spørre hvor du har kjøpt det, eller er det noe du har hatt lenge kanskje. Kunne gost tenkt meg et sånt.

Lappeline ♥ sa...

Er så enig med deg.Hagen må taes når en har lyst.Slik har det vært her også.Vært på loppis og sittet i en stol og heklet og bare nytt det. Slik skal det være.

Ha en fin kveld

Klem

Anonym sa...

Flotte vårbilder! Våren er herlig!!

Klem Kristine