06.04.2010

BRODERT TAVLE


Glad og fornøyd er to fine stikkord! Hurra, tavlen min er ferdig brodert. Synes de er rålekre disse broderte tavlene med alfabetet. Full av fine detaljer som man ved første øyekast ikke ser. F.eks er det tett inntil blomsterranken, ved siden av terningen, sydd et bittelite kors.


På den andre siden er et spillekort med symbolet spa som symboliserer adelen. Skulle gjerne lært meg litt mer om alle de skjulte meningene som ligger i broderimønstrene, ingenting er tilfeldig virker det som.


Så må jeg nevne flotte øyenstikkeren øverst, så fin! Ah, elsker disse gamle franske mønstrene.

27 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Å så nydeleg...
Kvar finn du mønster til slikt?

Du er flink!!

AnnaJohanna sa...

ÅÅÅ så slink du er!!! Det var lekkert!!

Klem Johanna

Torill sa...

Det var veldig flott !!

Jannicke sa...

Flott håndverk,
blir SÅ vannvittig impnert!!

Klem J.

Simones Country Home sa...

Oyy, så fint det blei da. Flink du. ;o)

Klem Simone

Jannickes Hjemmekos sa...

Nydelig! Liker også gamle broderier. Klem fra meg

ANETTESHUS.COM sa...

Å, så nyyydelig, Lisbeth! Du er så flink:)


Klem klem
Anette:)

Ines sa...

Oh- I love dragonflies so much!
A really wonderful idea! I like it!
The blossoms are loveley-

Have a nice day- Ines

Fågel Blå sa...

Åh så underbar tavla du har broderat!
Vad duktig du är!
Ha en fin Vecka!
Kram Kathrine

Tove sa...

Kjempefin er den. Jeg har og sansen for broderier som dette.

Ha en fin dag

Klem Tove

MiaMaria sa...

Hejsan Lisbeth!

Vad duktig du är...vackert broderat.

Hoppas allt är bra..
Ha en skön vecka!
MiaMaria

Unknown sa...

Så flink du er, ble kjempeflott ♥ Det er herlig med slike broderier:o))

Ha en flott Onsdag!

Klem Line

Besta sa...

Vakkert, du er flink:)
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Lisbeth!
Så nydelig broderi! Ja, det er spennende med alle disse skjulte symbolene, og det brukt man jo mye av før! Kanskje det finnes litteratur på området?

Klem Cathrine :-)

Som mine dager er sa...

Skikkelig søt, Lisbeth. Og som du sier er det mange fine detaljer som kommer fram når man studerer nærmere.

Du har stiklinger du også ser jeg. Så yndige og søte de er når de står slik, samtidig som jeg vil at de skal vokse seg store og fine og blomste som bare rakker'n. Vi går en finfin tid i møte. Nyt dagene dine.

Klem Marit

Mitt hvite hus sa...

Virkelig flott tavle du har laget deg... du er en racer med broderi nåla du... og mye annet også.:

klem Kerstin

Margrethes hus og hage sa...

For et vakkert broderi.
Koselig å ha framme!

Ha en fin kveld. Hilsen Margrethe

carreco sa...

C'est très joli...
Bisous. Co

Silje sa...

Wow! Så fint!!! Litt av en jobb, det der! Men det ble jo KJEMPE fint! Jeg tror det må bli mitt neste 'aldri prøvd før' prosjekt - å brodere noe fint! :)

Nattaklem fra meg

Garden Angel sa...

Hei.
Koselig med besøk på bloggen etter påske og vet du;)
Fridager??? Hvilke fridager?
Jeg jobber i helsevesenet:)
Joda...jeg hadde fri på fredag. Men så hadde jeg to dager med dobbeltvakter også..hehe

Ikke mye fri denna påsken gitt. Men vi har hatt tid til å kose oss litt sånn innimellom;)
Påskeaften for eksempel...Den er viktigst her i huset:))
Håper du har hatt fine dager!

Nydelig broderi du har laget!
Du er da så observant også du da.
Sikkert ikke alle som legger merke til alle sånne detaljer.
Klem fra meg(",)

Mia sa...

Du Lisbeth, du er jo bare helt RÅ med denne broderingen din... og med de lekreste resultater! Jeg fryder meg hver gang jeg ser det du får til med nål og tråd!

Takk, søte deg, for dine go´ord hos meg for litt siden. De gledet meg virkelig, og jeg setter stor pris på deg, min bloggevenn. Nå ser det ut til at jeg er tilbake lell... problemet løst (regner jeg med!)

silje-sin sa...

Så lekker! Du er så utrolig flink! Jeg har forresten lært meg å hekle i påska, og er stadig innom her for å hente inspirasjon fra ditt flotte teppe. Det er det fineste jeg har sett! Nattaklem fra silje.

Solveig sa...

Ååååå, så flott den ble! For et arbeid du har lagt ned. Er helt enig med deg - slike alfabetbroderier er bare helskjønne! I tillegg er jeg veldig svak for rødt møt det hvite - helt i min gate:o)))
Ønsker deg en herlig dag.
Klem fra Solveig

Manne's hverdag sa...

Hei!!!

Du har fått en award fra meg!!!

Klem fra
Marianne

Viola sa...

Den blev helt underbar, vad du är duktig, hoppas du vill vara med på min konkurranse, kolla tisdagens inlägg, och ha en skön helg, kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så duktig du är! Tavlan blev verkligen fin.

Ja, nu hoppas vi på riktigt underbart väder i helgen. Sol och värme vill vi ha!!! :-)

Ha det fint!

Anita sa...

virkelig fint, altså! Spesielt fint med rødt på hvitt! fin rød farge, moro med alle de detaljene, må studere det litt til å se om jeg finner fler :0)) ha en strålende søndag!