08.04.2010

OM ET SPEIL OG EN PÅFUGLSTOL

Hei alle! For en stund siden skrev Drømmenomeneplehage at hun skuet et speil på et bilde her inne, om jeg hadde blogget det? Hm, har jeg det mon tro? Har sikkert det en gang langt tilbake, men jeg ser at speilet som oftest blir kuttet på bilder.


Det fortjener det ikke, for det er et staselig og vakkert håndtverk. Å tørke støv er jo et kapittel for seg, en million krinkelkroker og gjett om jeg er redd det skal falle ned når jeg pusser det! Står alltid med en hånd under speilet for å støtte og pusser så forsiktig som jeg kan. Det blir ikke flyttet for ofte, dvs aldri, det veier ett tonn.


 Nok om speilet, jeg har kjøpt noe helt crazy på bruktmarked. En påfuglstol!


I den kan jeg sitte og virkelig bruse med fjærene, haha! Men neida, jeg skal nok få skikk på kurvsettet. Jeg betalte ikke mer enn en hundrelapp for stol +  bord, det er jo gitt vekk ! 


Og riktige fine er disse kurvstolene om de blir plassert blant roser og klematis i et uterom. La sommeren komme!

24 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Å, så mye fint :)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Nydelig speil.

En slik stol har jeg hatt en gang i tiden. hihi. Riktig hippi chic. Kult. Og jeg er sikker på at den blir rålekker når du har fiksa litt på den.

Må du ha en herlig kveld
Klem:)

Tove sa...

For et utrolig nydelig speil

Klem

Ancas sa...

Utrolig fin blogg du har:)
Nydelig hjem
Kan jeg spørre deg hvor du har kjøpt skapdørene du har i tv stuen din hen??
Hilsen Camilla

My home is my Castle sa...

Speilet jo helt nydelig !!!
Heldige deg som har det :)
Ser for meg den stolen i hagen ja.. Lekkert..

Klem,Kari

Besta sa...

Speilet var et kunstverk, nydelig:)
Og stolen blir lekker i hagen.
klem fra marilyn

Kjeruben sa...

WOW for ein speigel!!!! Nydelig vakker!
:o)

Lena Celine sa...

Nydelig speil....Og morsom stol!!!!!

Klem Lena

Høvebakken sa...

Så vakker hesten var:)

Fru Tankefull sa...

Kul stol! Den blir sikkert en fin trone til sommeren:-)
Det speilet var helt fantastisk! Du bør kjøpe deg en sånn gammeldags fjærbørste for å få bukt med støvet. Funker bra på slike gamle saker:-)
Ha en herlig helg!
Klem, Susanne

Jannicke sa...

Ja, det gjelder å se mulighetene ;o) - og der er du dyktig!

Speilet var aldeles nydelig!!!!

Likte også rosetten i taket..

Klem J.

Karin Lindström sa...

Hej Lisbeth!

vilken otroligt vacker spegel ni har! Så fint att den är träfärgad och inte guld!

Den stolen kommer du att sitta som en prinsessa i. Jag var nära att köpa en jag också, men den var lite trasig så det fick vara!

Åh, Lisbeth har du nu broderat igen, och en trollslända! Så fin den är, du är verkligen duktig!

Ha en fortsatt bra vecka!

Många kramar
Karin

bikim sa...

THAT MIRROR IS GORGEOUS! LOVE IT!
HAPPY NIGHT!
ROSA

Refleksjon på livsvegen sa...

Masse fint her..
Ha ei vakker helg :-)

Mitt hvite hus sa...

Speilet var rå fint... åååå så koselig stol da... dette blir nok bra når Lisbeth har svingt seg litt::Nyt fredagen

Klem Kerstin

Elzie sa...

Den spegeln är otroligt vacker. Är nog bäst att låta den hänga där den hänger, haha.

Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Drømmen om en eplehage sa...

Hei sunshine!

Så lekkert!!! Perfekt i både form og farge. Sikle, sikle! Takk for at du viste det frem. Trodde med en gang du hadde fått deg STOR, gammel gyngehest også, men det var bare synsbedrag.

Må smile av stolen, for en slik hadde min tante før husker jeg. Kanskje den står hos Besta enda... Må sjekke neste gang jeg er hjemme.
Ikke at jeg skal ha den, men om en blir like synkronisert og balansert som damen på bildet av å sitte i den så frister det.

Nå skal jeg ut å hente mat.

Kyss, klapp og klem

Blått til lyst sa...

Hi, hi - stolen fikk det til å trekke i smilebåndene her også. Jeg husker jo at de var bare SÅ moderne, men nå hadde jeg rent glemt at de fantes. Ting blir borte - og kommer tilbake... :) :)
Speilet var gedigent, nygelig flott. Jeg tror nok også en støvkost hadde vært lurt, eller å blåse vekk støvet med blåsefunskjon på støvsugeren eller en omgang med hårføhner.
Ha en riktig god helg!

M.E.V. foto sa...

Nydelig speil! Håper vi får se bilder fra hagen etterhvert da;) God helg.

*Ulrike* sa...

The mirror is really pretty! My neighbor has several of those chairs too, but I have never sat on them as they are outside with her cats!

Anonym sa...

alvorlig flott speil!skjønner godt du er redd for å knuse det. jeg støvsuger rammer med masse utskjæring. synes det er umulig å få de støvfri ellers.

påfuglstoler er stilig. så en slik i et spansk interiørblad som var spraylakkert i grønn/turkis/blå whatever.. og var satt innimellom digre bouganvilla. helt vilt vakkert.

nei kos dæ og ha en toppers helg.
klem fra mæ

(ps.. har fått hjelp til splitter nye blogger.. du kan bare slette de smukkeste ting :)

liven sa...

Heisann!!
du for en flott stol....ja her kan du sitte å bruuuuuse :o)
Et nydelig speil du har her også!!
Du er så flink å brodere Lisbeth...og jeg skulle jo lære meg både sying og hekling i vår....men våren varer nå en stund ennå !!
Ha en fortsatt fin helg....og nyt været !!

Anita sa...

Nydelig stol! Jeg fikk en mail her om dagen fra en lokal pil produsent om kurs for å flette sånn stol selv, men tiden strekker desverre ikke til :p.. Blir såå fint hos deg med den, den passer perfekt inn! Klemmer fra ANita!

Lev Livet Lett Lokki sa...

Det speilet er virkelig vakkert!
Og ja den påfuglstolen der blir nok finfin i din sommerlige blomstrende hage!
Og så med litt lemonade og et inspirerende interiørblad *drømmetilstand*
Ønsker deg en nydelig søndag!
Klem Lokki