26.04.2010

VÅRTEGN PÅ MANDAGER


Jaha, kom ikke her og fortell at ikke fuglene setter pris på vakre hus, for det gjør de såvisst:) Se her hvem som har flyttet inn i det smale huset med pipe som av alle steder henger INNE I hagepaviljongen! Det var jo bare til pynt, men det skjønte jo ikke disse skjønne fjærballene.


Husokkupantene Trulte og Tom Blåmeis har funnet drømmehuset, føler seg som hjemme og tenker faktisk bli noen uker. Jeg innser at slaget om hagepaviljongen er tapt, og overlater herved territoriet til blåmeisene.


Dere finner meg under en parasoll på den andre siden av hagen:)

Dette var bidraget fra meg til dagens Vårteckenutmaning.
Bildene av en blomstrende hagepaviljong er vage minner fra den gang jeg regjerte over den, sommeren 2009.

30 kommentarer:

Jannicke sa...

Herlige bilder :o)
Nesten rart de tørr å lage familie når huset henger så lavt :o) - det hadde vel neppe gått i år etter at pus kom i hus...
Lykke til i utfordringen :o)

Klem J.

ANETTESHUS.COM sa...

Så fantastisk!! Noen blinkskudd av noen bilder:) De har valgt seg en kjempe-flott bolig, ja;) ... nå er det bare å slå seg ned i den andre enden av hagen ja, Lisbeth *smiler*

Ha en super-fin dag!

Klem klem
Anette:)

Tove `blogg verden sa...

så koselig da : )
Ha en flott mandag!
Klem Tove

Prinsesse Elin sa...

he he der kom innlegget. Jeg har flirt å flirt etter å hørt den historien. Men Lisbeth. De er jo så skjønne og snart klekkes eggene og da kan du flyttet kassen.
Her er det jobb og litt sying før jobb som gjelder. Holder på med symaraton ( det er bare jeg som er deltaker) bli ferdig med tildaer slik jeg kan sy alt annet kjekt:)
Denne uken skal jeg hente hjem min svenske slagbenk. Kjøpt på en antikkbutikk. Skikkelig flott med utskåret høy rygg....sukk....planlegger å planlegger....never ending story....men det er jo det som er så fint:) Fin dag til deg min lille kjøttmeis:)

Helene sa...

Tihi...så skjønn de er!! Har funnet seg en råflott enebolig de!
Ha en fin dag videre da!

liven sa...

Det var fugler med estetisk sans....hihi....
Jeg har selv hatt fugl i en pikyrandes liten kasse :o)
Knallfine bilder Lisbeth!!

Ha en fin ny uke :o)

Fågel Blå sa...

Åh så underbara bilder!
Man känner Våren!
Kram Kathrine

Ines sa...

Wonderful pictures!
My first thought was: it´s unbelieveble, that you have got these flowers in this season :-))
But then I recognized the little sentence- it was last year in summer...
lucky little tit- such a beautiful house :-)

The pavilion ist soooo beautiful- I´m really in love! In the moment- we´ve got many things in blue in the garden- but I wanna change all in white... it´s really friendlier...

Have a sunny Monday- Love, Ines

Ines sa...

Wonderful pictures!
My first thought was: it´s unbelieveble, that you have got these flowers in this season :-))
But then I recognized the little sentence- it was last year in summer...
lucky little tit- such a beautiful house :-)

The pavilion ist soooo beautiful- I´m really in love! In the moment- we´ve got many things in blue in the garden- but I wanna change all in white... it´s really friendlier...

Have a sunny Monday- Love, Ines

My home is my Castle sa...

Såå herlig :)))
Ja her har de virkelig funnet seg drømmehuset ;)
Herlig innlegg..

Klem,Kari

Anonym sa...

snakk om freidighet:)))men så er de da så skjønn at man kaster de ikke ut heller da:)

ja, ja minner er til for å ha i alderdommen.. jeg samler jeg også :))

klem

IngunnBW sa...

Næmmen, så herlig! Dette var en helt utrolig skjønn husokkupant :) Nå MÅ jeg få hengt opp fuglekassen min også..kanskje jeg også få besøk? Men det er vel for sent i år kanskje

ide-puffen sa...

Å så koselig da. Håper du har flyttet det litt lengre unna i år slik at begge familiene kan nyte hagen og paviljongen.

Ha en god mandag.

Hilsen
Randi

Dreamgirl sa...

Ja, sånn kan det gå når pippen ikke skjønner at du bare ville pynte :) Men det er nå koselig med disse fuglene også. Vi har nettopp hengt ut vårt fuglehus, og dagen etter var det kjøttmeis som flyttet inn der

Tove sa...

Så koselig ute plass. Skjønner godt at de søte fuglene ville flytte inn der...

Ha en fin dag

Tove

Simones Country Home sa...

Hehe så koselig med ny familie. Spørs hvor lenge det varer da før pus får se de. ;o)

Ha en fin mandag.

Klem Simone :o)

Lappeline ♥ sa...

Å så søte naboer du har fått da.
Koselig...

Nydelige fine bilder

Ha en fin mandag
klem

Datt sa...

Næææh, så søte!!
Jeg lurte et øyeblikk på hvor i allverden du bor som har det så grønt allerede! Jeg innså etterhvert at det kanskje ikke var tatt akkurat nå... :P

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

♥♥Herlig ♥♥
Klart de vil bo i et fint hus, forstår dem godt ☺

klem fra fru Strøm

Christine sa...

Åh, næmmen so skjønne! Kjekt med sånne nabo, sjøl om du må overlata paviljongen te desse små.

Bloggen din e kjempefin, og du skriv kjempe bra :)

Ha ei finfin veka :)

Klem frå Christine

Monica sa...

Hei på deg.
Så artig, herlige bilder :)
Ønsker deg en flott uke.

Den Franske Landstil sa...

fantastisk blogg som jeg nå er nødt til å følge:) nydelige bilder!

Den Franske Landstil sa...

fantastisk blogg som jeg nå er nødt til å følge:) nydelige bilder!

-Kamilla- sa...

He...he...he... Litt av en drømmebolig meisene har funnet seg :0) Så fint bilde du har fått av den der den sitter i døråpningen! Jeg nå holder på og gjør min bolig om til drømmeboligen... Kjøkkenet som går til pers nå! Sitter fast i alle tanker og ideer og klarer ikke se skogen for bare trær... Kanskje du har noen tips til meg? Titt gjerne innom hos meg :0) Kos deg videre med den vårlige energien din!! *Klem* -Kamilla-

Unknown sa...

hehe, staselig bopel de har fått seg disse pip-pip'ene ja:)

Lekker uteplass du har!

Elzie sa...

Åh vilken söt liten talgoxe i holken.
Hoppas du har en bra vecka efter all rensning.
Kram Elzie

lavendel mio sa...

Herlig!!
Drømmehus dette for de søte små:)
Trøster deg med at de er ikke så folkesky, du kan godt kose deg der i lag med de:)
Klem Hanne

vignette design sa...

You have a beautiful blog! I am a new follower! So glad the little bird found a new home! --Delores @ Vignette Design

Emmas Verden sa...

så moro :)
tenk for et flott hus og tomt de har..ikke rart de vil bo der ;)
kos deg med pippene ;)
klem Anne♥♥♥

Refleksjon på livsvegen sa...

Hærleg innlegg..
Veldig skjønne fuglar og flott hus..
Har visst estetisk sans dei også :-)