15.07.2011

SE BRA

Det var en gang en sebra som ikke kunne se bra. Så gikk han til en sebra som kunne se bra.... 
Jeg trenger sannsynligvis nytt syn, og en solid dose med fersk konsentrasjon. Jeg holder på å male helt greie vegger på kjøkkenet, det kjøkkenet som gjestene skal disponere her i sommerhuset. Veggene trengte kun et par strøk med hvitmaling. Det skulle være enkelt. 

Men neida. Etter at veggene var grunnet 2 strøk, la jeg glad og fornøyd på toppstrøket. Trodde jeg. Jeg tok feil av malingspannene, og grunnet enda en gang. Grrr! I går la jeg på det endelige toppstrøket. Trodde jeg. Feilt spann igjen. At det er mulig! Jeg så at det var et mistenkelig gulskjær i hvitfargen, men tenkte at det var lyset fra solnedgangen som lurte meg. Pøh! Grusomme, flekkete, uringule vegger møtte meg i dag morges. *vræl* Nå holder jeg på med siste strøk, får vi håpe. 

Over til noe kjekkere. De gamle alfabetene er så fine. Her kan du laste ned bokstavene gratis. Jeg skal i alle fall printe ut, og pynte med noen av de skjønne motivene. 

Favorittene er D, F og Z. Herlige farger. See U!- når kjøkkenet er ferdigmalt - that is.

5 kommentarer:

Naturally Carol sa...

Hi Lizbeth..those walls will be so well protected with paint..four coats! Love the old letters too. I found out recently that zebras are really white..with black stripes.

Blått til lyst sa...

Takk for tips om alfabetplakater - flotte!
Men du, hvis du tittet veeeeldig dypt i sommervinen før du maler, ja da går det som det går *s*
Lykke til videre - Liv

loftkroken sa...

Hei
Lykke til med male prosjektet ditt :)))og takk for tipset :)

Sommer hilsen fra meg

Øyeblikk sa...

Jammen for eit SOLID grunnlag du har lagt no da :) Må jo berre bli bra det!

Likte veldig godt dei lekre isbitane du hadde i eit tidligare innlegg og som er komt i headingen, super bra!

Klem Eli

Anonym sa...

Supert tips de alfabet-plakatene! Knallfine :-)