14.07.2011

DECORATE WITH SUMMER FLOWERS

Jeg har prøvd ut en idè som jeg så på et foto av et nydelig bryllupsbord. Vet ikke helt hva jeg skal kalle dette her, enkel pergola til bord, kanskje? Tror jeg havner på ordet "blomsterportal".

Skjønt, det er kun et rammeverk som en kan dekorere med hva en vil. Superfint ble det i alle fall, og rammeverket er anvendelig til all slags pynt, nesten... Tror ikke jeg våger henge lykter med telys i den, i tilfelle den velter. Men den kan jo pyntes med en lyslenke, og den kan brukes inne, ute, til jul, og til påske - uendelig mange muligheter. 

Den består av 6 greiner. Jeg la først to og to greiner sammen, slik at de dannet et kryss øverst. Så la jeg "bærebjelken" på, slik at den hviler i kryssene. Deretter surret jeg det hele sammen med ståltråd. Jeg satt stasen ned i 2 avkappede plastflasker, og fylte opp med småstein. Til slutt fylte jeg på betong. 

Den veier et tonn, haha! Neida, men den er riktig så stødig. Dog tror jeg den fungerer best på vindstille dager. Bare til å lage, folkens- ikke vanskelig. See U! Oppdatering juni 2012: NIB har ny utfordring på gang, og jeg hiver meg på med disse bildene fra fjoråret uteplass.


15 kommentarer:

Min Verden sa...

Den var vakker - den får min stemme!

Naturally Carol sa...

That's a georgeous idea, I love the flowers you have chosen for it too, though I don't know what kind they are! I don't think anything though, can compare to the beautiful views of the water and the mountains you have.

Fjordheim sa...

Ja det er virkelig et sommerparadis dere har fått dere der. Kjempefint ved sjøen.
Flott bordpynt du har laget. Det blir nok prøvd en gang.
Ha en herlig dag :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

It is Jasmine, Carol.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin blomportal, ser så festligt ut med blomportaler. Du kan fira att det är sommar. Jag kanske försöker och göra en sån när jag kommer till sommarstugan.
Ha en skön sommardag
Kramar
AnnaMaria

Silvia *Little-White-Cottage* sa...

Wow! Wow! Wow! What an amazing atmosphere.

kind regards from germany
Silvia

Sologbolig sa...

Sååå herlig!!!!
Med sommerhilsen fra Sigfrid som farter rundt omkring i Europa.

Blått til lyst sa...

Ååååååååå - både bilder, bord, pynr, farger og portal var aldeles henrivende nydelig!
Lekkert, enkelt, spennende og delikat.
Takk for tipset - jeg fikk masse idéer i hodet og merket julen banker på *S*
Fortsatt god sommer - klem fra Liv

Ett vingslag sa...

SÅ..vackert!
Man blir så glad när man besöker din blogg..
underbara bilder!:)

Kram/Lotta

Marit sa...

Nydelig dekket bord og omgivelser, og jeg likte så godt hagemøblene dine - kan jeg spørre hvor de er kjøpt?
Ønsker deg en fin helg
-Marit

Fru Fryd sa...

Så herlig og sommerlig! Er det i vakre Hardanger du har ditt lille Paradis? Stemningsfult var det i alle fall. See you, nå løper jeg videre til NIB, for å ta en titt der også:-)

Magdalena sa...

VELDIG SKJØNNT..1
KOSE DEG MASSE VIDERE...

Jatte sa...

Oh my gawn for en helt fantastisk fin plass.. helt idyllisk jo!!

Nydelig du har pyntet også.. dette MÅ jo bare bli en av finalistene i finalen!

Ha en fin søndag-
Klem Jatte :)

Unknown sa...

Så morsomt og sprelskt kreativt;) Den utsikten og belligenheten din er jo helt fantastisk da:
Klem Anki

Vivvi sa...

*sukk* så nydelig!!! Aldeles drømme uteplass!!! Genial ide med blomster pergolaen!!
Fikk sjikkelig sommerstemning nå!!
Klem Vivvi