13.11.2008

TRINN FOR TRINN

Jeg jobber meg gjennom det ene grueprosjektet etter det andre. Trappen er nå malt og jippi yah yeah!!!
Dette har jeg kvidd meg skikkelig for så gjett om jeg er overlykkelig for at jeg er ferdig ! Bedende øyne.... kan jeg få gå i trappen snart?
Det er kun selve trappen jeg har malt , panelet ble malt for flere år siden(takk og pris) . Trappehuset har stått der helt ribbet for pynt i påvente av nymalte trinn. Ikke et bilde, ikke en knagg... nada!
Det måtte jeg jo fikse ! Litt julete ble det når jeg først var i stæsjehumør ! Noe nytt og noe gammelt i en herlig blanding!
Hjertelysestaker er så fine.... Med en liten sløyfe og en skogsalv ble den så søt! Denne sammen med
to små juletrær i sinkbøtter fant jeg på Jysk! Synes de er knallskjønn! Kongler fant jeg i skogen ! Litt dekorasjonsmaling gjør trappen personlig og veldig meg! Håndmalt trapp - håndmalte bokstaver!

Rudolf og sleden er på plass, elsker sleder !!!
Da er "soga" over for i dag, jeg har mange malerstrøk igjen rundt om,.... her gjelder det å ikke hvile på laurbærene. Men jeg strekker meg her jeg sitter altså,...i ren selvtilfredshet, hi hi!!
See U !
English. I have painted the stairs. Boring job ....

54 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du är flitig. Hihi, så fint vovven ligger och tittar bedjande:-)
Ser så mysigt ut i din fina trappa.
Nu ska det lagas lite mat innan dottern kommer från skolan.
Ha, det så gott.
Kram

Magdalena sa...

ja, tilfreds MÅ du bare være..., kreative du...
masse herlig å se på,- og den malinga i trappa var prikken over i-en....
klem og kos deg i ditt koselige hjem~~~~

elisabeth sa...

Her var det mye lekkert, så hvor i svarte granskauen begynner jeg med da????

OKI...trappen, fantastisk, bøyer meg i støvet og druer meg til min egen som er gedihen, veeeeeeldig slitt (HAR TROSS ALT VÆRT SKOLE), og sikker flere ukers arbeid...sukk!

Vovsen, nyyyyyyydelig, og knallfint bilde:)) Hvordan klarte du det...hehe;)

Suoerkosleig veggstæsj, og de små juletrærne var jo kjempekoselig:)

Sleden og Rudolf...MISUNNELIG, jeg vil også ha;)

Strekke seg i ren selvtilfredshet, JA DET VIL JEG OGSÅ!!!! BUHUU...

Men i mellomtiden gleder jeg meg over dine bilder, og glede;)
Tjo & hei, må jobbe videre...æsj...

tinemor sa...

Selvtilfreds,- ja det har du all grunn til å være!!
Det er en stor jobb, men du og du så flott det ble.
Digger skriften på det ene trinnet.
Gjorde det sjarmerende og personlig!
Ha en flott torsdag.
Klem

Black Feathers sa...

Så flink du har vært, og så FLOTT det ble. *supermisunnelig* tenker på min egen trapp og alt jeg vil male..... Så koselig du har stæsjet også. . Dette ble bare kjempelekkert. Du har all grunn til å være fornøyd ;D

Perlehvit sa...

Trappen ble knallfin!!!
Likte bokstavene på toppen, det gjorde seg!!:)

Nå må jeg kanskje ta en tur til Jysk, de sinkbøttene var kjempeskjønne!!

Ha en fin kveld!

Klem A

Christinas låvebutikk sa...

Utrolig nydelig som alt det andre hos deg!
Koselig med litt jul innimellom!!
Ha en fin kveld!

Grip dagen sa...

De bedende øynene til den bikkja deres hadde ikke jeg klart å si NEI til... Den er helt nydelig!

Det hadde jo vært litt ergelig da, om den tasset ned den nymalte trappa...
Katta vår gjorde slik en gang. Men da var det våt betong den labba over... Og det lar seg ikke rette på. (Jeg synes nå det er litt søtt da...)

Det var masse vinterlig inspirasjon å hente hos deg. Flott som vanlig! Du er en mester!

Vi har fått oss helårs skøytebane i bygda. Men det er ikke det samme å gå på plastbane, omringet av irrgrønne kanter...
Jeg venter på isen i tjernet, jeg.

-Når tror du den er tykk nok?
-Kan jeg gå hvis den er litt tykk inntil kanten?
-Trenger vi strengt tatt vente på at det skiltet kommer opp?

Mange hilsner Marit

Garden Angel sa...

Å så fint det ble Lisbeth!
Bra jobba venn:)
Å så deilig det må være!
Og hundevovsen din er bare såå søt!
Kos deg og hvil på laurbærene du, bare ikke forlenge...Da stivner malinkspenslene og rullene osv...!
Hihihi...snakker av erfaring:)
Må vel vise litt snart jeg også da;)
Ha en koselig kveld!

Viola sa...

Vilken fantastisk vacker trappa du fått, helt underbar och redan med så mycket vackert nu till jul! Vovven vilken posé, dom ögonen är nog svåra at motstå, njut nu utav din vackra trapp, klemer

Sologbolig sa...

Dette blei jo kjempefint. Så her har du god grunn til å vera fornøyd med deg sjøl. Masse fint stæsj hadde du også. De bokstavene gjorde susen og så likte eg godt det opphenget med hjerter. stilig! Ha ein fin kveld!

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken fin trapp! Och där står ju systern och brodern till min julråtta: ) Så fina de var där och vilket målarjobb du lagt nmed, du är så duktig och det blir så fint, mycket fina och juliga arrangemnag och vilken gullig vovve där i trappen! Så snyggt det blev med anno målat på trappsteget! Mari.

Vår lille hage sa...

Nydelig trapp og nydelig pynt. Så flink du er !
Klem

Emmeline sa...

Flittige Lisbeth, så PENT det ble. Stilig med dekorasjonene også. Veldig gjennomført og gøy. Tror jeg må innom JYSK jeg også. Noen kunstige små juletrær er kjekt å ha på lager fra tid til annen;)

Tenk at plantasjen selger HVITE juletrær et år etter at jeg kjøpte mitt....
I år skal jeg ha det et annet sted enn på kjøkkenet iallefall, hadde aldri trodd at HVITE juletrær skulle bli allemannseie i løpet av det året som har gått?? Ha en fin torsdagskveld. Jeg skal på vannaerobic i dag, for første gang på en hel evighet!

Elzie sa...

Vilket jobb du har lagt ner. Förstår om du sträcker på dig. Och fina saker har du satt fram. Men jag tror att min gubbe skulle bli väldigt förvånad om jag satte fram julsaker alla redan *s*.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie

Evelina sa...

Oj, vad fint du har gjort det! Årtalet i trappan blev som pricken över i:et!!

Kram Evelina

Anonym sa...

Det ble kjempe fint:)
Likte utrolig godt det håndmalte øverst i trappen, kjempe stilig:D

Hjerterom sa...

Kjempefin trapp og masse fin pynt.
Du er flink!
Siw

Gamlå sa...

Heisann
Du har all grunn og være stolt!! Dette her er mega bra. hurra hurra hurra. Skikkelig koselig pyntet var det også. Har en trapp som venter på meg også, og fikk litt dårlig samvittighet når jeg tenker på den, MEN en dag er nok min også ferdig. Ting tar tid.

hilsen Gamlå

My home is my Castle sa...

Helt nyydelig Lisbeth !!!
jeg tror snart jeg skriver det samme i hver kommentar jeg hihi..
Men alt du har en bare såååå nydelig... Sikker smak og den smaken din liker jeg ;)

Vidunderlig vakkert tror jeg ikke jeg har skrevet før hehe...

Klem,Kari

Ida sa...

Ett ord: VAKKERT! To ord: UTROLIG VAKKERT!

Sååå flink du har vært!! *applaus og klapp på skulderen*

klem

Anne sa...

Jøss, har jo rene julestemningen allerede i huset ditt du. Nydelig vakker ble den trappen i alle fall, og resultatet ble jo virkelig stigende :-))

Falt helt pladask for den trå knagg rekken din jeg da!! Kjempelekker, den med hjertene..
hadde jo vært råkul og hatt som adventskalender da gitt. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den??

Fin fine dager til deg Lisbeth, men en kan jo se av bloggen din at du koser deg.

Mitt hvite hus sa...

Så fint ble hos deg. herlig voffsen din som ligger og ber=)
ja julen kan så smått få komme frem nå. Lagde meg noen kranser i dag=)

Ha en fin kveld0) Klem Kerstin

Unknown sa...

Å male trappen nå like før jul...du er virkelig arbeidsom. Koselig julepynt, kommer virkelig juletrærne i sinkpotter fra Jydsk?
Hjertelysestaken er også så fin...
Klem..Ellen

Fridashus sa...

Så kjempefin trapp!!

Ingrid sa...

Så nydelig det ble med hvit trapp - og all den fine pynten! Jeg har ei furutrapp som står her og riktig brøøøler etter hvitmaling jeg også! Men jeg venter til våren.. har malt nok for en stund nå...
Lykke til videre med dine maleprosjekter! :)

Kerstin sa...

Så utrolig flott det ble. Masse lekker pynt har du fått opp også. Vi har en furutrapp som går gjennom 3 etasjer. Jeg gruer meg for å male den, gjett om. Håper jeg engang tar mot til meg og gjør noe med det :)
Kerstin

elisabeth sa...

Og selvfølgelig heter han BASIL:)) FANTASTISK!!!!

Som mine dager er sa...

Dette ble rene Stairway to Heaven, Lisbeth. Så vakkert, lyst og hvitt at jeg finner ikke ord. Jeg har nemlig samme grue-prosjekt stående i mitt hus. TO trapper! Og jeg gremmes hver gang jeg ser den, der den står mørkegul og fæl. Huff og huff. Men du inspirerte meg veldig nå altså.

Det blinker i innboksen din ;-)

Marit

Synnøve sa...

Så fint det ble. Du må bare sole deg i glansen, det fortjener du.:)))
Så mye fin pynt du har.

Ha ei fin helg

Laila sa...

Trappa ble kjempefin, tror nok jeg må male min også. Og så fint som du har pyntet, den øverst i trappa var jo kjempesøt da.
Ha en fin helg.

Emmeline sa...

Måtte bare få si: Tusen tusen takk for varmende ord. Du aner ikke hvor viktig de var for meg i dag. Gode klemmer

Josefine sa...

Hei:) Så nydelige det ble her i trappen din!! og de fine tingene du har pyntet med..sukk..vil gjerne ha en sånn trapp:)Ha en koselig dag, klem fra Josefine

♥ Fyra årstider sa...

Vilket vackert hem du har, mycket inspirerande. Ska lägga din blogg på bloggkoll.
Kram Lotta

Ingunn sa...

Så utrolig flotte bilder!Du viser så mye fint.

Trappa ble kjempe bra da. Du er et skikkelig arbeidsjern!Ta en velfortjent helg!;)

Klem Ingunn

Anonym sa...

Så fint du har fått det i trappen! Sikkert verdt alt strevet!

Anita sa...

Så utrolig fint det ble, også så koselig pyntet til jul!!!!! Vakkert! Ha en strålende helg, Lisbeth!!!! KLem!

liven sa...

Så fin trappen ble!!
Tenker du nyter å være ferdig med den:O)
Og rottene dine passet så fint på kanten her:O)
Har gåttt tur i marken her i dag.....leitet etter kongler men det ble ikke noen!!
Helt sikkert på helt feilt sted!!
Det er vel furukongler dette???

Ha en fin helg.....her er det full jobbing i kjøkkenet mens jeg blogger:O)

ENGEL sa...

kjære søte du!så flott da!falt helt for trappa di altså!skikkelig koselig og herlig hardu laga det!kos deg i helga da!glede mæ allerede t nytt innlegg!!!!!!!!klæm

{oc cottage} sa...

Looks fabulous!!!! Even your doggie loves it!

M ^..^

Vitt och vanilj sa...

Jätte fin trappa,vilket jobb...men det är det värt med så fint resultat. Ha det så bra kram Petra

hvorfor ikke... sa...

Jippi Yah yaha!!!
Flittige jente! Holder på her jeg også. Jeg er såååå lei! Men man må ta step by step og glede seg over fremgangen. Trappa ble utrolig sjarmerende! Håndmalt årstall var helt min stil også...i det hele tatt hele trappehuset...det er noe med trapper...spesielt sånne gamle som er veldig sjarmerende...kunne aldri tenkt meg å bo på en flate!
Så er jo du ekstra flink med stæsjet også, da! Super dupert, Lisbeth!

Du står virkelig på! All grunn til å være stolt av deg selv!

Fru Fryd sa...

Så flott det var blitt!! Du er kjempe flink, og ikke minst vovsen som ligger å venter på tørre trappe trinn.

Ble så inspirert når jeg titter på bildene dine, så jeg vurderer sterkt om jeg skal gå ut i boden i morgen og hente inn litt "vinterpynt" og adventspynt, for nå er det ikke lenge igjen til jul!! Heisan og hoppsan...

Trines Hus og Hage sa...

Hei Lisbeth!
Ja, du kan virkelig kose deg i selvtilfredsthet, det fortjener du. Trappa ble råfin den, og jeg blir sterkt påmint om at jeg skal gjøre noe med vår etterhvert... Godt utført arbeid til deg!
Ha det fint!
Klem Trine

pepperkverna sa...

Det ble jo bare flott! Blir isnpirert til å gå løs på trappen i feriehuset. En vakker dag....HEge

Anonym sa...

Very cute mice!

Garden Angel sa...

Hei på deg!
Du har vunnet hos meg:)
Har sendt deg en mail. Så hvis du sender meg adressen din, dumper det ned en gave i løpet av uka;)
God klem fra meg(",)

Galleri Hönshuset sa...

Hej Lisbeth. Hoppas allting är bra med dig.

Vad fin trappan blev, så ljust och fräscht. Försöker o övertala mannen att vi ska måla trappan vit, men jag lyckas inte så bra =)

Härliga jul saker du visar...mössen var riktigt söta.

Ha en riktigt bra början på nästa vecka. Kram Pirre

Hulda sa...

Så flott trappen ble! Må ha vært litt av en jobb. Likte så godt det du har skrevet på øverste trinn også. Stilig ble det. Søt hund dere har. :)

Angående bilde av Tuva. Jeg har helt glemt det, men skal finne et snart! :) Koselig at du spurte.

Pernille sa...

Grattis med gevinsten:) Heldig er du;)

Så flott det ble i trappegangen din. Nydelig pyntet og så innbydende og koselig. Likte veldig god det du hadde skrevet på øverste trinnet. Vakkert og kreativt! Men jeg falt da helt for den vakreste "pynten" som ligger øverst i trappa med de vakre bedende øyner. Så vakker og et hærlig bilde:)

Ha ei kjempekos kommende uke:)

Anonym sa...

Goedemorgen Lisbeth,
Finally i am back in blogland and i enjoy reading all the lovely stories and seeing the beautiful pictures! I getting really inspired again.
Greetings, Janneke.

Mia sa...

Du og du som du har stått på, Lisbeth! Jeg er rett og slett målløs av beundring for innsatsviljen og energien din. Og så vakkert som det har blitt da. Alltid like imponerende å se hvor flott det blir med litt (eller mye...!) maling. Men nå er du vel snart i havn med mlerkosten og spannet i denne omgang, eller...?

Elin Osa Søreng sa...

Så mye flott! Hvor har du fått tak i den nydelige knaggrekka med hjerter? Sånn hadde passa fint hos oss! Kjempeflott trappeoppgang og skjønn vofs. Takk for titten. Mvh Elin

Heidi og Cathrine sa...

Ikke det spor rart at du er tilfreds med denne jobben Lisbeth. Det ble bare knallfint. Er full av beundring for alt du får gjort. Her blir det dessverre bare med tanken for tiden.

Ha en koselig kveld.

:-)