27.01.2010

SMILESONE



Iiiiik, se de røttene! Endel hageglade mennesker får kan få pustebesvær av mindre. Røttene tilhører krustistelen, en ekte ugressplante. Nei, den vil vi ikke ha i bedene, den stikker.Tussi kan få ha den helt for seg selv, om det er krustistel eselet spiser da. Men fargen på blomsten er fin og selve skoleplansjen passer ypperlig sammen med litt rosa detaljer.


Nå er det pasteller som gjelder her i huset, sulten på våren som jeg er. Det hjelper å kvikke opp omgivelsene med friske farger, januar er langdryg. Små smilesoner i huset gir energi.


Se så, det var litt detaljer fra husets entrè. Klem fra meg!

29 kommentarer:

Torill sa...

Kjempekoslig stemning i desse bildene !! Tistel er så vidt eg veit toårig og det er heldigvis begrensa kor mange ganger han kjem opp frå dei røttene.... Har hakka vekk ein del sånne på beitene her hos oss !!!

FlorasFrue sa...

Nydelige bilder! Lengter til våren og lysere tider :)
Klem

silje-sin sa...

Nydelige bilder Lisbeth, som alltid hos deg:) Lurer på om jeg kan spørre om oppskriften på glasuren på muffinsene i headeren din? De ser jo helt fantastiske ut!! klem fra silje.

ANETTESHUS.COM sa...

Så koselige bilder, Lisbeth!!! Herlig og vårlig! Skoleplansjen er bare helt nydelig! Hvor finner du de alle sammen?! Jeg leter på Finn og Tradera til stadighet, men finner aldri noen?! Tips?

Klem
Anette:)

Hem och Lycka sa...

Aj, jag riktigt känner hur ont det gör att ta i tisteln. Men finfin bild!

kram Mia

Linda sa...

Hei Lisbeth!Nydelig plansje,skjønn puuus,flott kysantemum.Herlig vårlig farge.Jeg får ikke til den planten.Tistelblomsterknoppen har jeg applikert en gang,et gøyalt prosjekt.God natt!klem:))

Drømmen om en eplehage sa...

Løvly!

Tror din Penny må være i slekt med vår frk Fryd jeg. Like mye linselus begge to, men Penny er litt flinkere til å dorme lat og være rekvisita. frk Frys spenner bare opp øynene, sjeler litt skrått og lurer på om jeg skal sette meg snart så hun kan komme å tråkke på fanget mitt. Jeg sier deg, den katten kan psyke ut enhver... tråkk, tråkk, tråkk, tråkk, t r å k k ... Men legge seg ned og ligge still, nei gud forby!

Tistler er vakre å se på, det skal de ha! Og så er det jo så praktisk når det matcher slik =)

Hilde sa...

Så nydelig plansje - fisket litt med vaktmesteren på skolen min om våre gamle plansjer i dag, men han lurer på om de var kastet - jeg satte nesten matpakka i halsen - han ble litt forskrekket, og jeg kremtet og ordnet mens jeg fikk presset frem at de ikke må kastes - jeg kan ta meg av de....
HIlde

lisje astrid's husblogg sa...

Sååååå herlege bilder:)
Entreen ser lekker ut:)
Er det lov å spør kvar du har fått tak i desse skoleplansjane?Dei er veldig flotte:)
Klem frå Astrid<3

Minka sa...

Herlige vårfarger...En blir glad av slikt. Og plansjen var kjempe lekker, klems

frøken olsens drømmer sa...

DE SKOLE PLANSJENE DU HAR...DE ER NYDELIGE...KJEMPE KOSELIG INNLEGG!OI HER SKRIVER JEG MED STORE BOKSTAVER..DET FÅR BARE VÆRE,SÅ SENT NÅ,GIDDER IKKE Å RETTE..
GOD NY DAG TIL DEG :))

Simones Country Home sa...

Koselig. ;o)

Du har så rett, januar er en lang og treg mnd, vil ha vår nå. ;o)

Klem Simone

Simones Country Home sa...

Koselig. ;o)

Du har så rett, januar er en lang og treg mnd, vil ha vår nå. ;o)

Klem Simone

IngunnBW sa...

For en nydelig blogg du har! Det var en genial idé å dekorere veggen med den gamle skoleplansjen. Jo, du har rett - mitt hagehjerte krymper seg ved synet av de røttene...

Elzie sa...

Ja, nog vill man ha vår nu. Känns inte som det om man går ut för det blåser kallt och mycket snö föll under gårdagen. Pust!
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Norge. Du har rätt, lite pasteller piggar upp. Och just ljusrosa är min favorit också. Dom gummistövlarna är toppenbra, och snygga! Men allra finast är Penny.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

Så fin plansje du har.. helt enig ..nå må vi ha litt vår farger.. her snør det...

grattis med badet ditt på NIB...et rå lekkert bad Lisbeth...

ha en fin dag..

klem Kerstin

liven sa...

Ja dette får frem smilet...herlige bilder!!!

ha en flott dag Lisbeth

Madame Petite sa...

Rosa piggar upp i vintermörkret, det har du så rätt i! Härliga bilder... från ett härligt hem! :)

Kramar från Jenny

Datt sa...

Grattis med finaleplass i baderomskonkurransen!!! :D

Herlige pasteller, den skoleplansjen er jo sååå nydelig! Og pusen din også, herlige bilder! <3

Anette Willemine sa...

Å, de er så fine! Har også prøvd å få tak i, uten hell - foreløpig!

Ønsker deg en solfylt dag!

Klem fra
Anette Willemine

Magdalena sa...

heia..! utrolig flott! selv med de kvelende røttene..! er det på skolen du får tak i alle plansjene..? selger du..??

ha en flottis dag,- klemklem

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej gulliga Lisbeth och hej gulliga Penny, hon är ju för söt, vilken perfekt bloggmodell hon är som dyker upp här och var och matchar ditt vackra hemtrevliga hem! Så fin den planschen var med rosa detaljer, ovanligt fin!

Och snygg garderob du har, fint inläggg med den stora vita fina hortensian, och ditt badrum, oj,. oj vilken dröm att få tvätta sig där, jag skulle aldrig komma ut igen: ) så många fina detaljer och den tapeten är ju bara sååå läcker! Mari.

Jannicke sa...

Kjempfine bilder ;o)
Det ser ut som at du har en lykkelig og glad katt i hus ;o)

Klem J.

Klaffen sa...

Fantastiske bilder som alltid. Spes gla i de med kattepusen på jeg... en ser litt ertelysten ut:)

Deilig med vårlige farger!

klem fra meg

Marias skriblerier sa...

Jeg likte ordet "smilesone" jeg! :) Herrrlig!

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

Du har verkligen ALLTID så fantastiskt vackra bilder:)
Är du fotograf???

Ha nu en underbar helg

Kram Sari
http://www.lillaprovence.se

salige lavendel sa...

Å så fine bilder, det gjør godt for øyet å se litt pasteller og bli minnet om at vår og sommer snart kommer. Ønsker deg en fin helg!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Idag längtar jag bara så enormt efter sommaren & att titta in hos dig var som att få ett solskens kick.

Här är bara så enormt massa vacker flora.

Önskar dig en riktigt fin vecka, första i Februari ;D

Klemmer