24.01.2010

HVITE NYANSER


Endelig har friske, hvite Hortensia kommet i handelen. Gi meg et pust av vår i stuen og jeg er lykkelig! Her skjer det ikke så mye spennende, prøver å tutle på med noen småprosjekter her og der. Da jeg var i København kjøpte jeg forskjellige typer knotter, hengeknottene var tiltenkt dørene til Billy skapene. Nå har jeg fått de på plass og vurderer om jeg liker eller ei. Siden jeg har to forskjellige typer av hengeknottene må jeg prøve meg frem. 


Det finnes nemlig flere møbler i huset som kan kle disse. Slik er det alltid, jeg ender opp med en haug med knotter som ikke blir brukt noen steder siden jeg aldri kan bestemme meg. Mulig jeg er redd for å bruke de opp, at knottene skal bli utslitt?  Som om det er mulig.



Den ene typen er i kombinasjonen antikksølv/perlemorsfarge, den andre i messing/hvit .


Vi får se, synes begge er like fine.
For en stund tilbake fikk jeg en sitatutfordring fra Jordbærpiken. Jammen vanskelig å velge sitat også, det finnes så utrolig mange jeg liker. Men i god interiørbloggeånd får jeg ta et som angår heimen. "Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos" Javel! Takk skal du ha du ukjente som sa dette. Jeg kan like godt rive hele veggen med ryddige skap, burde heller holdt ut med kaos:)  


Helt på tampen slenger jeg med et sitat som jeg prenter inn i de rundt meg.  "Never leave a room empty- handed" Det er alltid en sak man kan ta med seg og bringe til en riktig finfin "adresse", f.eks til oppvaskmaskinen eller vaskerommet. Ha det godt alle som stikker innom her. Vi blogges ved!


43 kommentarer:

Unknown sa...

Fine sitat, Lisbeth! :) Og helt nydelige de hengeknottene. Syns de passet veldig fint på Billy. God natt!

Mitt hvite hus sa...

Nydelig de henge knottene dine Lisbeth... og flotte sitat...

ha en fin søndag.::

klem Kerstin

h.espe sa...

Hei Lisbeth!
Knottene var kjempefine, og passet perfekt på skapet ditt - men, forstår du kanskje har et sted de måtte passe ENDA bedre..;o)

Håper alt står bra til hos deg, og at du har hatt en flott helg så langt. Her hos meg har det vært litt jobbing med småprosjekter, og nå skal jeg fullføre en speil hylle som jeg malte i går, ved å "shabbe" den.

Ha en herlig søndag kjære du!

Stor klem fra Hildegunn

Fru Luna sa...

God morgen!
Veldig fine hengeknotter. Mannen min og jeg koste oss her om dagen med bildene dine av den nye kattungen. Den er helt fantastisk skjønn!
Hilsen to katteelskere ;)

Anonym sa...

Härlig vit inspiration från ditt hem. Det är roligt att kika in till dig.

Själv har jag med vit inspiration från en av mina favoritbutiker idag

Ha en skön söndag

Kram Lena

liven sa...

Hei Lisberh

Disse knottene var kjempefine!!!
København ja......håper jeg snart skal dit igjen :o)
Hvit Hortensia er nydelig....letet etter det igår uten hell.....men de dukker vel snart opp igjen!!
Flotte sitater....det siste der prøver jeg meg på.....her ligger stadig noe som hører til et annet sted!!

Ha een fin søndag :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att det var fika på gång hos dig, ser mysigt ut. Jättefin Hortensia, dom vita är vackrast. Bra citat du skrev också. Och jättefint med tyget i dörrarna, och dörrknopparna är superfina.
Goa kramen
AnnaMaria

Simple Home sa...

I love these knobs Lisbeth. The hydrangea's are wonderful too.
Blessings,
Marcia

Livy sa...

Kjempefine sitater!!
Ja er det ikke herlig å få inn noen nye friske blomster!! Jeg har også kjøpt meg hvit hortensia - de er nydelige!

Kjempefine knotter du har kjøpt - jeg har det også slik med ting jeg synes er fint - redd for å bruke det opp, også ender det med at jeg ikke setter det opp/bruker det i det hele tatt - dumt!

Ønsker deg en strålende søndag! Klem fra Livy

STENLYCKA sa...

Hej!
Vilken vacker blogg jag hittade till. Dig kommer jag åter till.
Kram

Christine Louise sa...

Fantastiske knotter.. Det ble sååå flott :)

Ha en flott søndag.

Klem fra meg..

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOW!!!Her var det masse lekkert!
Har ikkje vore innom her før...Kom inn via NIB,og bade bilda dine!
Det finaste badet eg har sett;)Trur det blir premie på deg:)
Eg vil legge deg til blogglista mi..For her var det masse inspirasjon:)
Klem frå Astrid:)

Anonym sa...

Hei! For en nydelig blogg du har!
Går det greit at jeg linker til deg?
For noen gode sitater, og eg likte godt de henge knottene. Kjenner godt til at det er vanskelig å bestemme seg.

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Vad fint det är med vitt, blommorna och urnan helt underbar:)...

knopparna i porslin gillar jag väldigt mycket...

Kraamar från mig, AnneLi...SussiLi...

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Fine ord og fine bilder. Lekre de knottene der. ;o)

Klem Simone

Elzie sa...

Har Hortensiorna kommit redan? Ja, då får man hålla utkik efter dom då, haha.
Jag tycker bägge knopparna var fina. Kan förstå om det är svårt att välja. Men jag tror nog inte att du sliter ut dom heller.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Anitas hus sa...

Nydelige knotter, er så glad i slike hengeknotter selv og har vurdert de på den nye garderoben vår.

Fine sitater også, selv følger jeg det siste, men de tre andre i huset går nok for det første^^,)
Ha en fin søndag Lisbeth!
Klem, Anita:O)

Jannicke sa...

Nydelige bilder.. Så utrolig vakker den hvite urnen var!!
Er på jakt etter en slik..

Klem J.

Anonym sa...

Synes begge knottene var superfine! Jeg tenker på kolonihagen min med en gang!! :-)

Asbjørg sa...

Det var veldig fine knotter,gjorde seg godt på skapet disse!
Og hvit hortensia,ja det må man ha i disse dager,hortensia og tulipaner!
Ha en god søndag videre!

Linda sa...

Hei Lisbeth!
Lekkert som alltid hos deg.
Skjønne knotter,skapene ble kjempefine,med nye knotter.
Kan du anbefale hotell og spennende
butikker i København?
Ha en fin søndag!Klem :))

AstridVU sa...

Fine ord, fine, fine Hortensiaen, fine, nydelige knottene og fineste Lisbeth! :) Får så god ro når jeg leser din innlegg - og så får jeg ofte lyst til å sette en gjærdeig! Mon tro hvorfor? Ønsker deg og dine en deilig søndag! :) KLEM

vosgesparis sa...

I like your french vase on your table, never saw one like that
Have a god sunday
desiree

Anonym sa...

Heisann Lisbeth!
Tusen takk for hilsen:-)
Har ikke fått meldinger om problemer i kommentar-feltet.., men hadde problemer m/ blogspot i forrige uke..?
Jeg får følge med hvordan det går utover:-)
Nydelige bilder - og orden er både praktisk og pent(ihvertfall hos oss;-D ):-)
Ha en fortsatt fin søndag, klem Hege.

Nooria sa...

Jeg deler din fascinasjon for knotter. Jeg har de liggende i skuffer og skap i påvente av at jeg skal finne en plass som er dem verdige ;-)). Selvfølgelig har jeg også brukt fine knotter på skuffer og skap også, men jeg har langt fler enn de øynene får hvilke på til daglig.

De du har skaffet deg der var fine forresten!

Christine C sa...

Likte virkelig godt de hengende knottene; det ga skapet noe ekstra :)
Kjempefine bilder du tar - den hortensiaen var nydelig på bordet ditt.

Takk for hyggelig kommentar om ovnen vår - jeg begynner å se den i et nytt lys nå ;-)

Ha en fortsatt fin søndag.

Ellemeller sa...

So koseleg du har det! Nydeleg bilete og fin stemning:)

Renate sa...

Så deuilig å høre at man endelig kan få kjøpt slike Hortensiar igjen ,lengter lengter .kjempe lekkre skap med flotte knotter ja .
fine ord også:)

Fröken Tindra sa...

Vilken vacker hortensia du fått tag på! De är så himla fina. Såg dem själv i blomsterbutiken idag men det var inga fina exemplar.
Dina Billyskåp är så himla fina!
Kram!

vardagsvitt sa...

Hej!
Visst är de helt underbara jag har samma knopp men i svart och jag kommer säkert köpa dem även i vitt för de passar verkligen till det mesta.
Hortensian är så vacker och lockar fram våren!
Kram Marith

ANETTESHUS.COM sa...

Så fine knotter, Lisbeth!! De passet godt til de flotte skapene dine:) Lekkert!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!! I morgen skal jammen jeg kjøpe meg noen hvite Hortensia også *smiler*

Klem
Anette:)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hortensia är verkligen vackert. En klar favorit hos mig.

Jag likte verkligen knottene dine. Passar verkligen bra till Billybokhyllorna.

Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

Cindy@Cutepinkstuff sa...

Mmmm....love your white palette! Thanks for stopping by to see my vintage hooks. I love getting organized!

maría cecilia sa...

Hola Lisbeth, how do you have white hydrangeas in winter time?? or are they fake ones?? Your door knobs are perfectly beutiful for your drawer windows... a whole white home, really beautiful!!!!!
Muchos cariños,
Maria Cecilia

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Tack för underbar kommentar på min lilla blogg!
Vilken underbar hortensia du inhandlat!
Fina bilder!
Önskar dej en bra vecka!
Kram Kathrine!

Linda sa...

Herlige hengeknotter!

Christinas låvebutikk sa...

Veldig fine knotter Lisbeh.
Håper du har det bra i januar!
Klem fra meg!

Jeanette Jess1 sa...

Heisann
Nydelige bilder,og en fantastisk start på mandagen for min del ;o)
Lurer på hvor du har fått i de flotte hengeknottene,slike har jeg lett etter lenge...
Ha en super ny uke ;o)

Viola sa...

Visst finns det så mycket fint i blomsterbutikerna nu och vit hortensia är ju finast...:) och det skåp är helt underbart, hoppas dagen din är bra, kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Lisbeth, Lisbeth..., vilka vackra bilder du har tagit på både hortensian och dom otroligt snygga knopparna!!!!
Knopparna var verkligen vackra.., pärlemon gör dom liksom mer spännande.

Ja visst är det väl härligt att fylla hemmet med vita blommande blommor, känns mer levande då!

Hoppas din måndagskväll blir underbar....
Kramar till dig Lisbeth
Marianne

Kjeruben sa...

Kjempefine knottar, likte dei kvite best :)
:o)

Sköna o Gröna Ting sa...

Här kommer massutskicket jag lovade i mitt senaste inlägg..., TÄVLING pågång, vill du vara med????
Har du redan hunnit anmäla dig så önskar jag dig Lycka till i tävlingen:)

Ha en underbar måndagskväll och ta väl hand om dig!!!
Kramar i massor...
Marianne

Drømmen om en eplehage sa...

Hei kjære!

Må innrømme det at jeg føler en viss glede ved at mine asalea nå trekker sine siste åndedrag. De har fått vann og stell og det er et UNDER at de har levd så lenge her hos meg. Rekord eller ei, nå er jeg overmoden for hvite krispy hortensia. Til helga, DA får det være nok.

Det deilige med bloggingen er at en kan ta bilde av akkurat det som passer, og rotet... det passer aldri. Hurra!