30.03.2012

PÅSKEKNASK

Jeg er klar for påskeferie. Masse fint garn, friske blomster og påskegodt er handlet inn. Nye grytekluter frisker opp på kjøkkenet. De er strikket etter en god og gammel oppskrift, den beste av alle som jeg har prøvd.   
Legg opp 78 masker på rundpinne 40 cm, nr.3,5. Gryteklutene strikkes rundt, dermed blir de doble. Strikk glattstrikk til kluten er like lang som bred. Hekle fastmasker rundt hele kluten: 2 fastmasker i hjørnene, 1 fastmaske i hver maske langs de åpne sidene, hopp over hver 3 maske langs de lukkede sidene. Avslutt med valgfri heklekant, husk å hekle hempe.  
Viktig! - Spis noe godt mens du jobber. Ønsker dere alle en strålende palmehelg.

17 kommentarer:

Hulda sa...

Oi, så mye friskt og fint du hadde å by på! :) Så skjønne blomstene er mot det blomstrete stoffet. Falt virkelig for bildene dine her, Lisbeth!

KKvinneblogger sa...

Så lurt å strikke grytekluter på rundpinne :)
God påske!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Fine og fargerike bilder som alltid hos deg. Sånt blir man i godt humør av :)

God påske ♥

Guttemamma sa...

Alltid like forfriskende å komme inn til deg!!God påske ,kos dere masse!
Klem♥

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder fra deg....frisk i fargene....fikk lyst å strikke ;)

Fin kreativ påske til deg
Kos deg

Klem

rule sa...

Kjempe fine grytekluter i vårslige farger!! Riktig god påske til deg :-) Klem Ruth

Catje sa...

Takk for fin oppskrift på grytekluter. Jeg er på jakt etter noen fine til kjøkkenet, men det er jo bare å strikke sjøl! Så jo så enkelt ut at jeg skulle kunne klare det!

Riktig god og fargerik påske!

Signe sa...

Solo = Påske her i huset også!
Masse gode barndomsminner i en solo og en kvikk lunsj :)

Milkyway sa...

Så nydelige Bilder og herlige farger! Hele bloggen oser av glade og lekre bilder:) En flott påske ønskes deg!

Sologbolig sa...

Herlig!
Ønsker deg ein fin og trivelig påske. Klem.

Villblomsten sa...

Like lekkert som alltid :-)
Sukk.. den som hadde det like fint som du ..
God Påske :-)

Villblomsten sa...

OG tusen takk for oppskrift - den skal jeg prøve :-)

Stine Johanne sa...

hei :) Så fin blogg du har, og så mange fine bilder :)

lavendel mio sa...

Nydelige vårlige farger hos deg!
Ønsker deg en god påske, klem Hanne

Sirkka sa...

Beautiful pictures make me happy!
So sweet and beauriful.
I wish you a sunnu day and
Have a wonderful easter! Happy easter!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Så flotte grytekluter du har strikka...tar med meg oppskriften på disse jeg...
Nydelige bilder...

Ha fortsatt ei super Påske...

Malms Verden sa...

Ih hvor dejlige farver og smukke tulipaner. Det er nogle rigtig flotte grydelapper, sådan nogen skal jeg prøve at lave for de er SÅ flotte! Tak for din kommentar hos mig og tak for tippet med de små kufferter - det tror jeg også jeg vil prøve engang. Man mangler tit noget til opbevaring af småting og det er de jo rigtig fine til.
Jeg vil ønske dig en rigtig dejlig påske - det der er tilbage af den.
Kram Rita