16.08.2011

SPOR FRA FORTIDEN

Jo, jeg liker å finne, og kunne ta vare på spor fra fortiden. Når man pusser opp et gammelt hus, så er det en fordel å kunne like det. Vi er heldigvis flere som liker gamle hus. Göran Gudmundsson er en fantastisk motivator. Jeg synes f.eks en gammel elektrisk stoffledning er sjarmerende. Den tar jeg vare på, og fremhever med hjertepynt. 

Nå skal det sies at alt ikke er like kjekt å sette i stand, om det er aldri så gammelt og "verneverdig". F.eks en gammel trapp. Jeg gjør meg mange tanker når jeg bit for bit, plukker og river av gamle lag med plater og *fyll inn det som passer* for å komme ned til treet i trappetrinnene. Sponplater som ikke vil opp i et helt stykke, men som heller vil gå over i pulverform, er ikke gøy. 

Utallige spikre pr. sponplate er heller ikke gøy. Store, feite spikre som nok fint hadde festet en oljeplattform til en vegg. Men, en vakker dag blir trappen finere enn da den var ny. Den blir ny med hakk, hull og finfine spor fra fortiden. Spor som ikke skal kamufleres.

Og så snakker vi ikke om at da jeg kom ned til det siste trinnet, så rykket jeg og kubeinet opp hele trinnet, så flisene føk. Hahaha! To lecasteiner gjør nå en utmerket jobb som trappetrinn. Sier som så mange ganger før: godt jeg kan le hjertelig av den flotte elendigheten. See U!

11 kommentarer:

Blått til lyst sa...

*S* Nå så jeg for meg en enorm muskelbunt av en dame - sånn 193 og med muskler som den godeste Arnold - som bare satte kubeinet under trappetrinnet og kastet hele saken opp fire meter! Festlig! Jeg har egenhendig fjernet jernbeslag og maling på en lang trapp. Det tok meg adskillige kvelder etter at to småtroll hadde sovnet, men neimenn om jeg klarte å rykke opp et helt trinn :-)
Takk for alle artige bilder jeg fikk i hodet - Liv

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha, jeg kunne ønske mange ganger at jeg var en muskelbunt av en tusentonner, men er nok bare en liten reke. Var antagelig noen urkrefter som kom frem, og tok knekken på trinnet. Hoho! Må visst ta på silkehanskene om huset skal overleve meg og kubeinet.

Anonym sa...

Du er dyktig Lisbeth :o)

Det der er JOBB DE LUX (det vet jeg av erfaring ) men så blir det bra å når en er ferdig da.

Du må ha brukt rå muskelkraft :o)))Ikke rart at Penny kikker en smule skeptisk nedover trappa der :o)

Ønsker deg en fin uke videre .

Hilsen fra Solveig <3

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er dyktig!
Lykke til med resten...

Landcharm sa...

Litt av en jobb du har tatt fatt på, men regner meda t du syntes det er verdt det når det endelig er over. Sjarmerende det du har gjort med ledningen. Lykke til videre, og hold ut!

Min Verden sa...

Puhhh! Det bruker jo å bli fint hos deg til slutt. Vi hadde samme type trapp og la kork i trappa. Det har holdt seg godt, men det er ikke særlig pent... men, jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å gjøre jobben igjen, eller kanskje! Lykke til. Hanne

Fågel Blå sa...

Åhhh så duktig du är!!!!
ha en fin Dag!
Klem Kathrine

Naturally Carol sa...

Fixing those steps sure is a big job!

Mitt hvite hus sa...

Jammen er du flink Lisbeth...står stor respekt for jobben du gjør... og når du er klar kan du nyte mester verket ditt...

Og hjelperen din er med...

Klem O)=)

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen
Hvis du tidlige har linket til bloggen min og ønsker å ha meg i bloggrollen din videre, så blir må du legge meg inn på nytt. Den fungerer ikke etter jeg måtte skifte bloggadresse. Bare hvis du ønsker å få frem nye innlegg. Klem fra Elin:)

Prinsesse Elin sa...

Takk snuppa. Klem fra Elin:)